Stel je persoonlijke vraag #47

Na een relatie te hebben gehad met iemand die z’n moeder haatte en mijn relatie met mijn moeder niet begreep(en dat ook uitsprak), vond ik het echt heel fijn dat mijn huidige vriend zei dat z’n moeder z’n bestie is.

4 likes

Klinkt echt sad als ik zeg dat mijn ma mijn bestie is, maar she is. Betekent niet dat ik geen andere beste vriendinnen heb maar ik doe ook gewoon echt hele leuke dingen met mijn moeder en we hebben een goede band.
Bij mijn partner vind ik dat anders. Ik ben je beste vriendin ja!!

Oh overigens ik deel geen seksuele dingen met mijn moeder daar heb ik andere besties voor, vind dat echt ongepast :joy:

2 likes

Als docent zie ik soms leerlingen die zo’n “mn moeder is mn beste vriendin” band hebben en eigenlijk is dat nooit heel positief. Wel in dat ze zo close zijn met een ouder en een goede band hebben, maar het zijn vaak ook moeders die veel te veel emotionele dingen op het kind dumpen en niet streng/duidelijk zijn als het wel nodig is. Door die ervaringen ben ik een beetje huiverig voor mensen die dit zeggen.

(Zal echt niet bij iedereen zo zijn)

46 likes

Nee joh dat krijg je alleen als je echt wekenlang de maximale hoeveelheid slikt. Niet als je een paar keer per week 1000mg slikt

2 likes

Wat zou jij als “woord van het jaar”-2023 indienen?
https://woordvanhetjaar.vandale.nl/nl?utm_campaign=WVHJ-NL&utm_medium=Popup&utm_source=Opzoeken

1 like

Andersom

2 likes

Lol haha thanks

1 like

Daar dacht het ziekenhuis anders over bij mij…

1 like

Oke dat is gek! Als je googlet en de info leest op oa apotheek.nl dan spreekt dat je statement tegen in ieder geval

2 likes

JA maar doet niks voor me

2 likes

Ja de moeder van een vriendin van me zei dat ook altijd, terwijl ze ondertussen emotionele incest pleegde door haar alle details over de vechtscheiding en affaires van haar vader te geven.

Big yikes

15 likes

Ik denk dat je met " mijn moeder is mijn beste vriendin " ook hele scheve verhoudingen krijgt. Ik ken een situatie waarbij de moeder erg jaloers is en overal bij betrokken wil worden wat echt claimend gedrag oplevert. Ik kan mij een hele diepgaande band met je moeder best voorstellen en de behoefte om heel veel leuke dingen met je moeder te doen ook, alleen een bff relatie kan ik niets bij voorstellen.

7 likes

Crompouce

11 likes

All of the above. Ligt er een beetje aan waar ik ben. Als ik bijvoorbeeld bij een broodjeszaak ben, en ik heb een blikje gehaald, dan doneer ik het in zo’n bak. Als die bak er niet is, dan ja sorry, gooi ik het in een prullenbak. Ik ga echt niet dan nog een blikje in mijn tas stoppen, met het risico dat er toch nog wat op mijn spullen lekt. Dus ja, dan gooi ik het weg. Maar wij sparen die blikjes zo lang op dat het gewoon gênant wordt. Ik heb laatst voor €30 aan blikjes ingeleverd :face_with_spiral_eyes:

5 likes

Prijsplafond, bestaanszekerheid.

2 likes

Ik zie mensen vaker soortgelijke dingen zeggen. Hanteren jullie een andere definitie van “beste vriendin”? In mijn beleving is er maar 1 je beste vriendin.

5 likes

Ik mis een poll in je post

Heb jij een (1) beste vriend(in)
  • Ja, maar 1 anders telt het niet
  • Ja, m’n moeder
  • Nee ik ben geen 7 meer en heb gewoon vrienden
  • Nee ik heb een paar bffs maar wel echt onderscheid tussen mijn vrienden
  • Ik miste helemaal geen poll in de post van Branko

0 stemmers

Is je bff ook diegene die je het vaakst ziet?

• Nee niet per se
  • Ja sws altijd
  • Over het algemeen wel

0 stemmers

1 like

Ik heb wel iemand die ik nog steeds mijn beste vriendin noem, maar dat is meer omdat ik met haar dus inderdaad al sinds mijn 10e bevriend ben. Toen was zij echt mijn BFF en als tienjarige benoem je dat natuurlijk ook zo. Dus als er gevraagd wordt naar je BFF dan denk ik automatisch meteen aan haar. In de praktijk heb ik inmiddels meerdere hele goede vriendinnen die me min of meer even dierbaar zijn en daarnaast nog wat ‘gewone’ vriendinnen. Mijn vriendinnen zijn dus grofweg in te delen in een stuk of 4-5 die echt tot m’n inner circle behoren en daarnaast nog een aantal meiden waarmee ik ook bevriend ben maar toch net wat minder innig.

4 likes

M’n bestie is destijds geëmigreerd :pleading_face:

1 like