Stel je persoonlijke vraag #47

Als je een kind op bezoek hebt dat in jouw huis aan alles gaat zitten, draaien, trekken en eigenlijk dus dingen sloopt, corrigeer jij dan zelf of wacht je tot de ouders iets zeggen?

• Ik zeg er wat van tegen het kind
  • Ik wacht tot de ouders ingrijpen
  • Als de ouders niet ingrijpen, zeg ik er wat van
  • Als de ouders niet ingrijpen, laat ik het gaan
  • Anders, namelijk:

0 stemmers

1 like

Mijn huis, mijn regels

18 likes

Er is een kind dat in mijn hoofd op popt, en ik weet dat de moeder daarvan nooit in grijpt. Dus dat doe ik dan altijd direct. Bij anderen wacht ik eventjes af.

3 likes

Met je gore kinderklauwen van m’n spullen afblijven. šŸ«¶šŸ»

9 likes

Ik vind dat je tegen iedereen die jouw spullen sloopt iets mag zeggen.

11 likes

Ik vind eigenlijk dat de ouders hun kind moeten leren dat ze niet zomaar aan de spullen van andere mensen mogen komen, maar als die dat niet doen dan grijp ik zelf in (in mijn eigen huis bedoel ik) want ik wil niet dat mijn dingen kapot gaan. Mijn huis is niet bepaald kindproof, want er komen niet zo vaak kinderen.

Ik zorg trouwens wel altijd dat er wat spullen zijn waar ze wel mee mogen spelen.

5 likes

Meestal zeg ik het zelf op een vriendelijk toon en bied een alternatief aan als ze bijvoorbeeld klein zijn. Mochten ze stelselmatig dingen slopen zijn de ouders niet meer welkom als ze niet ingrijpen. Heb het met mijn nichtje gehad, als ze was geweest was het zo’n bende ook omdat ze werkelijk alles over hoop gooide van mijn eigen kind en vervolgens niet mee speelde en niet hielp opruimen. Heb daar wel wat van gezegd. Kind was overigens al 7 jaar

6 likes

Zondag 10 december is het nationale snertdag

Wat vind jij van snert?:

• Heerlijk
  • Lekker voor af en toe
  • Neutraal
  • Niet te vreten
  • Nooit gehad

0 stemmers

Ooit 1x gegeten paar borden van op omdat ik het zo lekker vond toen. Maar dat was teveel nu wil ik t nooit meer.

3 likes

Neutraal. Maar recept van Jason Tjon Affo met madame jeanette er in is wel superieur.

Zit as we speak snert van gisteren te eten :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

ā€˜Snertverdemme’ is hier ingeburgerd, dus dat zegt wel genoeg. :stuck_out_tongue:

5 likes

Die lijkt me eigenlijk wel lekker, maar mijn enige ervaring met snert is van jaren geleden en die zat vol met rookworst, krabbetjes en een varkenspoot en dat hoef ik echt niet :face_vomiting:

2 likes

Nooit gehad maar zeker geen behoefte aan.

1 like

ik heb het toevallig ook vanavond gemaakt en zit het nu te eten haha

wel de vega versie

heerlijk, een paar keer per jaar

4 likes

Jaa super lekker! Zeker met maggi en roggebrood met kaas. Wel jammer van de zuurbranden die snert geven

1 like

Die van Jason is vegan, staat in het vegan soulfood boek (denk ik, kan ook 1 van de 2 andere boeken zijn bedenk ik me nu, heb ze alledrie staan). Met al dat vettige vlees erin vind ik het ook niet te doen nee.

2 likes

Ja, daarom! Misschien een keer proberen.

3 likes

Heb jij vroeger shoptopics gemaakt op EGF?

• Ja, vaak
  • Ja, weleens
  • Nee, maar ik bekeek ze wel
  • Gewoon nee
  • Wat?

0 stemmers

2 likes

Dit was echt hard werken vergeleken bij het huidige forum haha. Geen foto’s maken maar afbeeldingen op internet zoeken. Alles uploaden, met haast, wat een stress

9 likes