Klinkt heerlijk
Nou twee keer per week loop ik hard in de ochtend en dan moet ik wel in routine anders dan begin ik te laat met werken. Maar de overige ochtenden heb ik 0 productiviteit (en ook geen behoefte aan)
Ik zou dat eerder een dwangmatige ochtendroutine vinden dan een productieve. Zou er iig zwaar ongelukkig van worden om zoveel te moeten voor de dageraad.
Heb je wel eens op eigen initatief salarisverhoging gevraagd terwijl je al een tijdje in loondienst was, dus niet tijdens arbeidsvoorwaardengesprek?
- Ja, en salarisverhoging gekregen
- Ja, maar geen salarisverhoging gekregen, wel concrete punten waar ik naar toe moest werken voor verhoging
- Ja, maar niet gekregen en geen concrete punten
- Nee, nooit gedaan
- Nee, maar wel eens over getwijfeld
0 stemmers
ik sta wel een half uur eerder op om naar mn werk te wandelen ipv fietsen telt dat ook?
wow echt dedication wel
Wel alleen gekregen omdat ik een aanbod ergens anders had gekregen en zij mij wilden behouden. Tijdens dat gesprek was beloofd dat ik na een half jaar weer verhoging zou krijgen, maar toen kreeg ik dat na een half jaar ineens niet meer omdat ik al een periodiek omhoog was gegaan, wat ze tijdens die belofte al wisten.
Ja maar niet gekregen en concreet punt was: dat past niet in het functie huis / CAO. Dus geen punten waar ik zelf naar toe kon werken ofzo
Pfff, wat gemeen van ze. Ben je daar toen gebleven?
@Fishing en begreep je dat ook? Ik heb dus zo ook een gesprek met teamleider en wil salarisverhoging aankaarten (verrassend haha, vandaar ook de poll). Maar ben bang dat hij inderdaad ook zegt dat het niet kan vanwege de cao etc. Maar dat lijkt mij dan zo ongemakkelijk want je werkt wel dagelijks met elkaar.
Nee haha. Wij zijn met de hele beroepsgroep beetje in opstand er tegen. En gelukkkg gaan die gesprekken met iemand hoger op en niet de dagelijkse directie (die wel aan onze kant staat).
Dus we zijn nog niet uit onderhandeld
Nee! Ze hadden meerdere valse beloftes gemaakt, zoals dat ik 2 dagen per week thuis mocht werken en dat ineens ook helemaal niet meer mocht. Nou vond ik het werk ook niet leuk, dus de keuze was toen heel snel gemaakt.
Edit: ik heb ook wel in sectoren gewerkt waar je echt geen ophoging kreeg ivm de cao inderdaad. Daardoor zaten mensen met een hogere functie soms op een lager salaris omdat ze net een jaar in dienst waren. Er werd toen totaal niet gekeken naar hun competenties. Succes met je gesprek straks! Hopelijk lukt het.
Is er echt geen ruimte voor in je cao? Ik zit in de horeca cao en bij ons hangt er wel een specifieke schaal aan een functie, maar kun je zelf schuiven in de bijbehorende periodieken. Dus is er wel verhoging mogelijk binnen dezelfde functie. Misschien kun je dit vast opzoeken voor jouw cao, dan weet je ook een beetje wat je kunt verwachten.
Ik gaf in een gesprek aan dat ik vind dat ik eigenlijk al een tijd de taken doe uit een hogere schaal, en dat ik dus daarom om een schaalverhoging wilde vragen. En zo niet, of hij dan kon aangeven wat ik moest ontwikkelen om wƩl in die schaal te komen. Hij zei direct ja haha dus dat was top
Ja want ik kwam erachter dat ik 2 personen aan het inwerken was die ā¬800 meer dan ik verdiende. Ze moesten mijn werk overnemen, dat ik dus al jaren alleen deed, zodat ik iets anders kon doen. Toen wilde ze ook nog eens dat ik een verhoging moest verdienen dmv KPIās.
Super goed dat je dan weg bent gegaan! Echt asociaal dat ze dan die beloftes doen, want daarom blijf je en anders was je eerder wel weggegaan. Volgens mij houdt het bedrijf waar ik werk zich ook vast aan de cao. Maar dat verklaard dan niet het loonverschil tussen mij en beginnende werknemers⦠En dank je wel!
@George dankje voor het meedenken!! Heb inderdaad de cao erbij gepakt. De schalen zijn op grond van functieomschrijving en de tredes binnen de schaal gaan niet aan de hand van je functioneren maar per jaar dat je er werkt⦠maar dat verklaard dus ook niet het verschil van lonen tussen mij met werkervaring bij hetzelfde bedrijf en beginnende collegaās zonder werkervaring. Ik ga de cao voor de zekerheid zo nog even doornemen! Maar wat @crazyplantlady inderdaad zegt, als ik kijk naar functieomschrijving hoor ik een paar schalen hoger. Dus wil dat ook gaan aankaarten. Super fijn dat je werkgever gelijk positief reageerde!
Edit: @50193905 hier dus een beetje dezelfde situatie! Je hebt dus niet gelijk een verhoging gekregen?
Sinds het vertrek van een collega in september voer ik ook taken uit van een hogere schaal. Volgende week beoordelingsgesprek dus ik hoop dan de stap naar een hogere schaal te zetten met dit argument. Hoop dat het net zo makkelijk gaat .
Ook ik deed iets dat niet bij mijn functie hoorde. Waar ik wel genoeg stress van kreeg, maar geen beloning.
Mijn manager begreep dat, maar de gehele organisatie was niet ingericht op een loonsverhoging op die manier. Daarna werd het een principe kwestie en heb ik het na 9 maanden ook eindelijk gekregen (helaas niet met terugwerkende kracht).
Ik spreek de ouders aan en als die dan niet ingrijpen doe ik het.
n.a.v. de algehele consensus in r/hydrohomies vraag ik me af:
water drink ik het liefst (als je een glas water ofzo drinkt, niet als je thee wil)
- ijskoud
- op kamertemperatuur
0 stemmers
Behalve als het echt heel warm is buiten. Dan vind ik ijsklontjes in mijn drinken wel lekker. Maar anders gewoon kamertemperatuur. Vind heel koud water ook pijn doen aan mijn tanden.