Stel je persoonlijke vraag #47

Warm!

10 likes

Maar liever nog warm/heet

Als je je tanden gaat poetsen en je mond moet spoelen doe je dat dan met koud, warm of lauw water?

• Koud
  • Lauw
  • Warm
  • Heet?

0 stemmers

2 likes

Nee, dus ik heb een andere baan aangenomen. 🫢 Hopelijk gaan ze bij jou wel meteen akkoord!

3 likes

Ik spoel mijn mond niet na het tanden poetsen (altijd geleerd dat dat beter is omdat de fluoride dan langer door kan blijven werken maar geen idee of dat echt zo is eigenlijk) maar om m’n tandenborstel nat te maken gebruik ik gewoon koud water

19 likes

huh maar spuug je dan gewoon je tandpasta uit?
dat lukt toch nooit goed dat je alles uit kan spugen?

3 likes

Ja ik spuug dat gewoon uit, net zoals @Dazed altijd geleerd om nooit te spoelen na het tandenpoetsen.

6 likes

Ja wat @Stofdoek zegt, gewoon uitspugen! Blijft er inderdaad wel een klein beetje achter maar dat is juist het idee i guess haha

1 like

Woord van het jaar 2023

• Bestuursschaamte
  • Graaiflatie
  • Hittefit
  • Nepobaby
  • Sportfluencer
  • TikTokjustitie
  • Treitertaks
  • Vreugdebier
  • Wokewashing
  • X’en

0 stemmers

3 likes

Heb jij al je Top2000 lijstje ingestuurd?

• Ja
  • Nee, maar ga ik nog wel doen
  • Nee, en ga ik ook niet doen

0 stemmers

3 likes

Ik vind het altijd superleuk maar ik heb op zo’n moment van kiezen gewoon geen 35 nummers at the top of my head die ik vind dat erin moeten, dan zou ik wat uitzoekwerk moeten verrichten wat ik ook alweer tof vond dit jaar en daar heb ik geen zin in :crazy_face:

4 likes

Ik hou het hele jaar een lijstje bij, zodat ik het aan het eind van het jaar niet hoef te doen :joy:

4 likes

Wat een stomme woorden allemaal dit jaar.

39 likes

Ik probeer de top 2000 zoveel mogelijk te ontwijken

3 likes

Op nadrukkelijk verzoek van m’n schoonzus ga ik het dit jaar doen en dan wilde ze een listening party organiseren haha

3 likes

Wat is die listening party dan?

Gewoon dat we die top 35 van iedereen (mn schoonzus, haar vriend en mijn partner denk ik) in een spotify lijst gooien en dan lekker gaan koken en eten en die afspeellijst luisteren (denk ik)

11 likes

Ja heb om verhoging gevraagd. Die zou ik krijgen.

Paar maandem verder, Ik wacht nog steeds op de verhoging, functiehuis (en ook salarisschaal) worden aangepast. Hier zijn al wel stappen toe gezet, maar moet overal achteraan. Denk dat ze extra sloom doen, de vraag is nog even of de aanpassing ook terugwerkende kracht aangepast gaat worden.

Ondertussen werk ik wel wat minder hard. En als het te lang duurt ben ik weg of ga ik staken.

3 likes

een keer wel gekregen (toen ik erachter kwam dat mijn mannelijke collega in dezelfde functie 1000 euro pm meer verdiende)

een keer niet gekregen (terwijl ik extra verantwoordelijkheden had gekregen, maar er was geen ruimte voor meer salaris. toen vond ik binnen een maand nieuw werk waar ik wel meer verdiende doeeeeiiii)

7 likes

Die tredes gaan in principe per jaar, maar in ā€œā€œuitzonderlijkeā€ā€ gevallen (lees: goed functioneren) kun je prima ƩƩn of meerdere tredes erbij onderhandelen. Ik weet niet of je in dezelfde cao zit als ik (leraren) maar ik ben na mijn eerste jaar van trede 2 naar trede 5 gegaan omdat ze me bij een andere school ook in een hogere trede (of schaal) wilden indelen.

Dus in tredes is altijd gewoon een optie. Maar omhoog gaan in schaal heb je uiteindelijk meer aan, maar dat is inderdaad vaak wel lastiger. Mijn tip is hoog inzetten; nee heb je, ja kun je krijgen!

1 like

Mensen die in het onderwijs werken/veel met jongeren omgaan, merk jij dat ze nu veel slechter kunnen lezen (meer dan 1/3e van de 15jarigen kan het minimale leesniveau niet halen) dan vroeger?

• Ja dat merk ik
  • Nee dat merk ik niet
  • Ik weet hier niks van

0 stemmers

2 likes