Stel je persoonlijke vraag #47

Welke seat kan fucking 250km/uur???

7 likes

Hoe is je gesprek gegaan?

2 likes

Nee maar ging wel andere artikelen over hetzelfde lezen en het is kennelijk niet de eerste keer dat deze man dronken achter het stuur zat.

ā€œDaaruit kon worden afgeleid dat De G. een alcoholprobleem heeft en al eens eerder een rijverbod kreeg opgelegd na het rijden onder invloed. Hij was veroordeeld tot een boete van 750 euro en het volgen van een cursus.ā€

Dan word ik alleen nog maar kwader :disguised_face:

6 likes

Een seat cupra of fr

7 likes

op mijn werk (overheidsinstantie) zijn we nu de hele site aan het herschrijven naar B1-niveau

we waren vandaag al aan het grappen (maar ook een beetje serieus) of dat toch niet A2 moest worden

6 likes

Oh dit gebeurt aan de lopende band, ik zie vrij veel patiƫnten in de kliniek die worden gepakt op rijden onder invloed en die krijgen vaak wel weer hun rijbewijs terug

5 likes

Nou, niet de Arosa of de Mii. Die hebben een topsnelheid van maar liefst 160 :joy:

2 likes

Echt super toevallig dat ik dit nu lees want ik had vandaag bezoek en zij vroeg om heet water te drinken. Dus ik zei er kan ook wel een theezakje bij hoor? Maar ze dronk het dus liever zo. Had dat echt nog nooit eerder gehoord :joy:

1 like
Ben je wel eens gebeld omdat er verdachte activiteiten op je rekening zouden plaatsvinden?
  • Ja, door mijn bank
  • Ja, door een oplichter
  • Nee, nog nooit

0 stemmers

2 likes

In China (en vast ook andere landen) is dat idd heel normaal! Ik stond er ook van te kijken in het begin, en bij mij heeft het ook nooit zo aangeslagen. Thee drink ik heel graag, maar een beker heet water is niet echt iets waar ik vaak naar verlang.

1 like

De grappenmaker had zich alleen niet bijzonder goed voorbereid, het begon al met de verkeerde bank

Ook een keer gebeld dat over een maand onze postcode zou winnen bij de Postcodeloterij, dat was helemaal een lastig gesprek om vanaf te komen

1 like

Heb jij een Dopper?:

• Ja, ik heb er voor betaald
  • Ja, ik heb hem gratis gekregen
  • Nee, ik had er wel een
  • Nee, ik heb er nooit een gehad

0 stemmers

Ik doe dit dus voor de bank (als in bellen vanwege verdachte transacties op wwft vlak, niet dat een ander toegang heeft tot je rekening ofzo) en het verbaasd me altijd hoe snel mensen erin mee gaan. Af en toe wel wat wantrouwende mensen, maar dat is echt 5% ofzo? Terwijl wij dus meestal koud bellen.

3 likes

Het is een ontzettend groot probleem. Het aantal jongeren dat binnenkomt met een leesniveau van groep 8 is best hoog in het beroepsonderwijs. En dat zijn kinderen die hier hun hele leven onderwijs hebben genoten en vaak ook nog betrokken ouders hebben. En het wordt steeds onrealistischer om te verwachten dat ik dat niveau wel eventjes opkrik naar het gewenste niveau.

Een laag leesniveau staat ook vaak het studiesucces in de weg. Voor beroepsspecifieke vakken moet je toch wel redelijk kunnen lezen, wil je een goed cijfer halen.

Ik vind het daarom nog steeds belachelijk dat leerlingen vaak op middelbare scholen boeken moeten lezen die niet echt aansluiten op hun wensen. Laat ze lekker een vertaling van Harry Potter lezen in plaats van Reve. Iemand die veel leest, is vaak ook beter in het formuleren van zinnen Ʃn beschikt vaak over een grotere woordenschat.

19 likes

Maar mijn antwoord is wellicht niet helemaal eerlijk, want ik werk in groep 3, dus leer de kinderen lezen. Wij zijn zeker 1,5 uur per dag bezig met lezen en daarnaast nog elke dag leesspelletjes en spelen waarbij ook gelezen en geschreven wordt. Dus heel veel aanbod…

2 likes

Ja eens! Lezen is lezen en lezen moet ook leuk zijn (althans een boek moet leuk zijn voor een kind)

2 likes

Ik vind dat een wandel moeke fles.

Het is maar een fles! :face_with_symbols_over_mouth:

1 like

Gratis is gratis :woman_shrugging:t2:

16 likes

@Zemraluani Ik merk niet dat ze slechter zijn, heb geen vergelijkingsmateriaal, maar het taalniveau is om van te huilen. Ik kijk hbo scripties na en van de 50 die ik er afgelopen jaren gezien heb is het aantal waarvan het taalniveau volgens de opleidingseis was bij de eerste poging (die hanteren we vaak niet eens meer) echt op een hand te tellen. Dan bedoel ik niet dat het mooier had gekund, maar eerder dat de inhoud door taal, spelling en grammatica moeilijk te volgen is. Dan ben ik zelf taalkundig ook niet de sterkste, dus ik zie ook lang niet alles.

Had laatst op een teamdag een leipe discussie met een mededocent die studenten geen boeken/boekhoofdstukken meer voorschrijft, want dat kunnen ze niet aan. Vind ik bizar, want ons vak vraagt om theoretische kennis.

9 likes