Stel je persoonlijke vraag #47

Echt super toevallig dat ik dit nu lees want ik had vandaag bezoek en zij vroeg om heet water te drinken. Dus ik zei er kan ook wel een theezakje bij hoor? Maar ze dronk het dus liever zo. Had dat echt nog nooit eerder gehoord :joy:

1 like
Ben je wel eens gebeld omdat er verdachte activiteiten op je rekening zouden plaatsvinden?
  • Ja, door mijn bank
  • Ja, door een oplichter
  • Nee, nog nooit

0 stemmers

2 likes

In China (en vast ook andere landen) is dat idd heel normaal! Ik stond er ook van te kijken in het begin, en bij mij heeft het ook nooit zo aangeslagen. Thee drink ik heel graag, maar een beker heet water is niet echt iets waar ik vaak naar verlang.

1 like

De grappenmaker had zich alleen niet bijzonder goed voorbereid, het begon al met de verkeerde bank

Ook een keer gebeld dat over een maand onze postcode zou winnen bij de Postcodeloterij, dat was helemaal een lastig gesprek om vanaf te komen

1 like

Heb jij een Dopper?:

• Ja, ik heb er voor betaald
  • Ja, ik heb hem gratis gekregen
  • Nee, ik had er wel een
  • Nee, ik heb er nooit een gehad

0 stemmers

Ik doe dit dus voor de bank (als in bellen vanwege verdachte transacties op wwft vlak, niet dat een ander toegang heeft tot je rekening ofzo) en het verbaasd me altijd hoe snel mensen erin mee gaan. Af en toe wel wat wantrouwende mensen, maar dat is echt 5% ofzo? Terwijl wij dus meestal koud bellen.

3 likes

Het is een ontzettend groot probleem. Het aantal jongeren dat binnenkomt met een leesniveau van groep 8 is best hoog in het beroepsonderwijs. En dat zijn kinderen die hier hun hele leven onderwijs hebben genoten en vaak ook nog betrokken ouders hebben. En het wordt steeds onrealistischer om te verwachten dat ik dat niveau wel eventjes opkrik naar het gewenste niveau.

Een laag leesniveau staat ook vaak het studiesucces in de weg. Voor beroepsspecifieke vakken moet je toch wel redelijk kunnen lezen, wil je een goed cijfer halen.

Ik vind het daarom nog steeds belachelijk dat leerlingen vaak op middelbare scholen boeken moeten lezen die niet echt aansluiten op hun wensen. Laat ze lekker een vertaling van Harry Potter lezen in plaats van Reve. Iemand die veel leest, is vaak ook beter in het formuleren van zinnen én beschikt vaak over een grotere woordenschat.

19 likes

Maar mijn antwoord is wellicht niet helemaal eerlijk, want ik werk in groep 3, dus leer de kinderen lezen. Wij zijn zeker 1,5 uur per dag bezig met lezen en daarnaast nog elke dag leesspelletjes en spelen waarbij ook gelezen en geschreven wordt. Dus heel veel aanbod…

2 likes

Ja eens! Lezen is lezen en lezen moet ook leuk zijn (althans een boek moet leuk zijn voor een kind)

2 likes

Ik vind dat een wandel moeke fles.

Het is maar een fles! :face_with_symbols_over_mouth:

1 like

Gratis is gratis :woman_shrugging:t2:

16 likes

@Zemraluani Ik merk niet dat ze slechter zijn, heb geen vergelijkingsmateriaal, maar het taalniveau is om van te huilen. Ik kijk hbo scripties na en van de 50 die ik er afgelopen jaren gezien heb is het aantal waarvan het taalniveau volgens de opleidingseis was bij de eerste poging (die hanteren we vaak niet eens meer) echt op een hand te tellen. Dan bedoel ik niet dat het mooier had gekund, maar eerder dat de inhoud door taal, spelling en grammatica moeilijk te volgen is. Dan ben ik zelf taalkundig ook niet de sterkste, dus ik zie ook lang niet alles.

Had laatst op een teamdag een leipe discussie met een mededocent die studenten geen boeken/boekhoofdstukken meer voorschrijft, want dat kunnen ze niet aan. Vind ik bizar, want ons vak vraagt om theoretische kennis.

9 likes

Jij hebt hem he. Past leuk bij je boomer telefoon hoesje.

Ja fukkeduk! Ik gebruik al jaren een neppe Chilly, omdat Doppers vreselijk zijn.
Nieuw hoesje is onderweg, omdat mijn bestie me uitlachte :sob:

1 like

Naast een la vol gratis “reclame” doppers, heb ik zo’n insulated Dopper (dat is niet dezelfde als een steel) gekocht. Fantastisch.
Uren lang warme thee en in de zomer uren lang ijskoud water - ook na paar uur in de brandende zon.
Vast een veredelde thermosfles, maar zou hem iedereen aanraden :sunglasses:. Je hebt er zelfs een 1 liter variant van geloof ik!
Maar goed, ik ben ook op allerlei andere vlakken een burgelijke moeke dus helemaal oke hiermee :relieved:

23 likes

Ik vind deze ook best mooi! Ik heb zo’n lelijke blauwe met witte dop omdat ik ‘vooral geen roze’ wilde :joy:

1 like

Heb jij je telefoon met zo’n koord om je nek hangen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Vind dat echt arremoe

4 likes

Die dingen zijn wel echt heel handig als je bijv in de productie werkt. Maar voor de rest snap ik ook niet waarom je dat zou doen.

4 likes

Een vriendin wilde die eens cadeau geven aan mij dus ik vroeg wat ik er mee moet “ja echt super handig, bijvoorbeeld als je gaat hiken en foto’s wil maken.”
Ik hike nooit, wat denk jij.

23 likes