Ik heb gewoon gezegd mijn familie 1e kerstdag, schoonfamilie 2e kerstdag en volgend jaar draaien we het om en verbazingwekkend genoeg stemden 2 families daar mee in
Ja en Nee want geen contact met die losers dus dat scheelt. Maar wel gezeik all year round
Met mijn familie nooit gezeik en kerst is voor ons gezin.
Het plannen en organiseren valt wel mee maar gezellig is het nooit
Ik vind het vooral stom omdat iedereen onzin gaat kopen. Maar vorige keer hebben we het gedaan met spullen die je niet meer wilde/niet had gebruikt en dat was best een succes! Iemand had allemaal testers van âdureâ merken maar niet gebruikt vanwege allergie, iemand had lipstick die toch niet haar kleur waa, anderen kwamen met boeken of dingen voor in huis. Als je dan iets krijgt wat je niet helemaal geweldig vindt (accessoire voor in huis) is het ook niet erg want het is geen verspilling. En gaat ie daarna gewoon alsnog naar de kringloop
Bedenk me nu; voor toekomst misschien leuk om een thema te verzinnen. (Ik heb genoeg spullen in huis die ik weg zou kunnen geven dat ik kan opdelen in themas )
Niet met mijn familie want die zeggen kind doe lekker wat je wil maar verderâŠ
Lange uiteenzetting van het regelen van kerst in mijn familie:
Het lijkt dit jaar een klein beetje soepel te gaan, maar dat is eindelijk na 5 jaar zeggen âpietje in de schoonfamilie is jarig, kunnen we daar rekening mee houden qua dag? Graag kerstavond vrij latenâ en dan puntje bij paaltje is iedereen het vergeten âoh nee dat wist ik niet meer hoor, volgende keer duidelijker zeggen aubâ âIk dacht dat je juist Kerstavond kon?â of wordt gezegd âWij doen altijd en elk jaar kerstavond x dus kunnen geen y doenâ. Nu is volgens mij de dag wel rond. Al kan in onze familie echt heel goed iemand een week van te voren zeggen âkunnen we toch anders op Eerste Kerstdag afspreken?â Waardoor het gezeik opnieuw begint
Dan is de plek de volgende horde. đ« Ik vind dat dat een beetje mag rouleren in de familie. Maar daar is niet iedereen het mee eens.
En dan nog het eten. Wij doen altijd simpel iedereen wat maken en beetje verdeling tussen ânormaal etenâ en toetjes. Fijn als iedereen wat anders meeneemt.
Dan heb je al op tijd gezegd âwij willen pompoensoen makenâ. Komt er iemand toch nog week later âwij nemen lekker pompoensoep meeâ. Echt kill me know. Elk jaar opnieuw dit bovenstaande.
Normaal was het altijd zon vreselijk gezeik ivm mijn schoonmoeder die in Engeland woont en alleen zit, maar dit jaar komt ze voor het eerst het bij ons in Nederland vieren en daar ben ik wel heel erg blij mee. Dan zitten we gewoon met zn allen samen als familie en hoeft er niemand alleen te zijn.
Geloven jullie in bepaalde complottheorieën?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Zo ja, welke geloven jullie in?
Dat Jeffrey Epstein geen zelfmoord heeft gepleegd
Reddit
https://www.reddit.com âș comments
What conspiracy theories are most likely true? : r/AskReddit
https://www.reddit.com/r/AskReddit/s/kCATdx5YDz
Vind dit soort topics ook altijd heel interessant haha
Dan klopt antwoord in poll gelukkig nog steeds. Mijn is familie is perfect maar ben wel heel blij met ze.
Ik dacht dat ik het perfect geregeld had door ook het weekend rondom kerst te gebruiken, echt chefs kiss naar mezelf. Nu blijkt dat ik het iets beter had moeten communiceren/plannen, want met het huidige plan moeten wij om half 6 'S OCHTENDS vertrekken
haha ja wij deden met vrienden ook altijd met kadoâs uit je eigen huis. Was echt hilarisch want er kwamen de meest random voorwerpen tevoorschijn. Zelfs een keer iemand met een hele grote houten bestekbak die niet paste in zân eigen keuken en dat enorme ding moest dan telkens doorgegeven worden
Wij zijn drie jaar geleden gestopt met ons conformeren aan andere mensen hun plannen. We trekken ons eigen plan om naar ouders en schoonouders op de koffie te gaan en zien dan wel of broers/zussen er zijn of niet.
Het was gewoon niet meer te doen ivm verschillende scheidingen en wie de kinderen dan wel of niet had, mensen die op afstand zijn gaan wonen en alleen mededelen âwij zijn er danâ etc. Wij moesten ons altijd maar schikken tussen twee families in naar de plannen van andere mensen en daar heb ik geen zin meer in.
Dit vind ik echt een heel leuk idee! Wil gelijk ook zoiets organiseren met een groepje
ik hoorde dat het blaasontsteking kan veroorzaken. ik wist niet of ik het moest geloven maar ik had dat vroeger heel vaak dus ik ben toen gestopt met dragen voor de zekerheid
Heb jij een recept dat je met niemand deelt omdat het âgeheimâ is?
- Nee hoor iedereen mag koken wat ik kook
- Ja eentje
- Ja meerdere
0 stemmers
Mijn recepten staan gewoon op de doosjes en zakjes van Knorr en de AH verspakketten, dus geen probleem
Nee maar mijn recepten zijn wel âeen beetje van dit en een beetje van datâ dus kan nooit vertellen hoeveel er precies in zit.
Mijn moeder heeft het contact met mij verbroken maar doet nu wel overal zielig dat kerst niet meer is geweest wat het ooit was en moet ze benoemen dat ze gelukkig lieve stiefkinderen heeft van haar vriend die wel energie in haar steken.
Heb je een collega waarvan je blij zou zijn als hij/zij weggaat?
- Ja, een collega
- Ja, meerdere collegaâs
- Nee, ik kan met iedereen goed
- Nee, ik werk niet/eigen baas/anders
0 stemmers