Stel je persoonlijke vraag #47

Een boek wat je van iemand geleend hebt lezen in bad

• Kan prima
  • Zou ik niet doen maar kan wel
  • Is echt aso kan niet
  • Zolang je maar een nieuwe koopt als je t erin laat vallen

0 stemmers

Chips eten en een geleend boek lezen in bad
  • Oh nee dit gaat te ver kan niet echt aso
  • Heerlijk geniet ervan
  • Anders

0 stemmers

1 like

Ja hij is ook Congolees van origine, denk dat hij aan 7 of 8 talen zit. Echt indrukwekkend aantal.

6 likes

Ik mis volgens mij waar het nou precies om gaat? Dat de pagina’s gaan kreukelen door de stoom en dat je vette chipsvingers in en op het boek achterlaat?
Want in dat geval vind ik het niet kunnen, maar verder zie ik niet echt in wat er mis mee zou zijn.

2 likes

Ja echt zo’n Renaissance man die alles kan en weet.

Ondertussen moest ik Renaissance 3x opnieuw spellen tot mn autocorrect het als woord herkende :clown_face:

3 likes

Ik schaam me een beetje voor mijn uitslag :sweat_smile: ik kan prima Engels verstaan, spreken en lezen. Maar ik heb er zo weinig feeling voor ofzo als het om schrijven en grammatica gaat. Heel stom want ik lees regelmatig boeken in het Engels, maar het is er sinds de middelbare school schijnbaar ook niet beter op geworden.

2 likes

Love it dat OG Ronaldo ook nog steeds Nederlands kan.

7 likes

Het risico daarop idd of dat je per ongeluk een beetje nat maakt ofzo. Ik zou het zelf wel vervelend vinden als iemand een uitgeleend boek in het bad laat vallen (maar dat is mij überhaupt nog nooit gebeurd) maar verder zou het mij echt niet uitmaken maar ik dacht misschien de populatie hier wel

2 likes

Ja Romario ook nog steeds een beetje, en Suarez ook geloof ik.

1 like

Ik vind ook dat boeken gebruiksvoorwerpen zijn, maar er is wel een verschil tussen gewone gebruikssporen en onverschillig zijn en daarom iets van iemand anders beschadigen. Ik vind niet dat je een boek per se beschadigt met in bad lezen of chips eten, maar zoiets vind ik niet kunnen:

Maar dit is ook een beetje een trauma aan een familie die sowieso van alles kapot maakte toen ik kind was en dat ik mijn Gevangene van Azkaban waar ik speciaal voor gespaard had van een familielid terug kreeg onder de krassen, modder (?!) en met bevlekte pagina’s :face_holding_back_tears: Die mocht daarna geen boeken meer lenen.

10 likes

Sranan, al gaat het al een paar jaar zo hard achteruit dat ik het amper meer durf en steeds slechter ga verstaan.

3 likes

:face_holding_back_tears: :face_holding_back_tears:

Same met een vriend dat boeken altijd redelijk verrot teruggaf. De druppel (no pun intended) was toen hij een van m’n boeken mee had genomen op vakantie en 'm 's nachts buiten had laten liggen en met een ‘sorry beetje nat geworden’ 'm weer teruggaf. Zag er ongeveer zo uit:

Toen dacht ik echt ja sorry kan gebeuren, maar nu had je echt kunnen aanbieden een nieuwe te kopen. Sindsdien ook niks meer uitgeleend aan hem, wat ik jammer vind want ik houd van boeken delen.

14 likes

1 foutje, maar deze was echt zo veel makkelijker dan die Nederlandse test terwijl ze allebei claimen iets over je niveau te zeggen. Dus vraag me af of dit wel vergelijkbaar is. En of ik misschien toch gewoon Nederlands kan ondanks de uitkomst van de vorige test :stuck_out_tongue:

3 likes

Nee niet knap. Daar heb ik een camera met van die lijntjes :rofl::+1:t3:

Grrr heb de test nu 2 keer gedaan maar krijg bij het verzenden een foutmelding. Ik zag alleen dat ik er 18 van de 25 goed had maar toen floepte het weer weg. Weet iemand wat ik dan moet stemmen? Ben wel benieuwd.

1 like

Ik was met 20/25 goed B2 dus denk jij dan B1/B2? Weet niet hoe ze het precies beoordelen

3 likes

A2/B1 denk ik

3 likes

Raad eens wie een nieuw boek mag kopen :partying_face::star_struck::smiling_face_with_tear:

7 likes

Heb je 'm er echt in laten vallen? :joy:

1 like

Hahahaha nee dat zou nog erger zijn maar er zit zo’n randje naast het bad waar water op was gekomen en daar lag ie in :sob: en nu zijn de laatste hoofdstukken wat vochtiger. Maar het is deel 1 van een serie en ik wil de rest ook nog wel lenen :joy:

7 likes

Ging het ongeveer zo

17 likes