Nee, idd, appjes en mails komen bij mij ook gewoon nog 's avonds of 's nachts binnen.
(Maar: als je wil, dan kan je wel binnen de kaders werken, zonder dat een manager je pusht ook 's avonds te werken, en dat zou meer geaccepteerd moeten zijn vind ik⦠en als je dat niet doet niet gezien worden als āluiā)
Ook mijn ervaring. Het jaarsalaris ligt lager dan ik bij een commercieel bureau zou krijgen. Nu krijg ik nauwelijks reiskostenvergoeding en daar zou ik een leaseauto hebben. Maar kan wel veel flexibeler zijn met mijn tijd. Vrije dagen kopen. Goede ouderschapsverlof regeling. Royale pensioen bijdrage. Minder reistijd. Het is maar wat je belangrijk vindt.
Hoe ziet bij jou een gemiddelde werkdag eruit dan? Ben oprecht benieuwd!
Ik moet ook echt super vaak 's avonds werken. Er zijn verplichte vergaderingen 's avonds en daarnaast nog bewonersbijeenkomsten en inspraakmomenten. Bij mijn sollicitatie werd gewoon gezegd, bij ons moet je vaak overwerken en 's avonds werken.
Ik denk dat het er best wel standaard uit ziet haha. Ik werk als onderzoeker (big data) bij een zelfstandig bestuursorgaan.
Gemiddelde thuiswerkdag is bijvoorbeeld:
08:30 - 10:00 email lezen + data analyses voor project 1 doen
10:00-11:00 resultaten delen met project team van project 2
10:30-12:00 analyses voor project 1
12:00-12:30 lunch
12:30-14:00 analyses voor project 1
14:00-15:00 overleg met ander zbo over bepaalde data (of overleg met ministerie oid)
15:00-15:30 sparren met collega over haar project
15:30-17:00 analyses voor project 1 + email bijwerken etcā¦
Nu toevallig heb ik een paar dagen dat ik wel in de avond nog verder werk aan wat analyses. Vorige week was ik ziek en deadline met externe partij is volgende week, dus zet ik even tandje bij. Maar is zeeeeker niet standaard!
Ik vind de arbeidsvoorwaarden verder ook heel fijn mbt verlof, atv, verlof bij kopen van ikb, reiskosten met ov worden volledig vergoed, laptop+telefoon van werk.
Ja net als dat quiet quitting, wat gewoon inhoudt dat je netjes je werk doet en niets meer !?
Echt gaslighting term
Ik herken dit bij mijn vriend erg: hij werkt in een IT gerelateerde functie binnen de overheid & verdient nu echt zoveel minder dan in de commerciele sector en geen lease auto etc, maar vindt zijn werk nu meer relevant en voldoennd ondanks hogere werkdruk. Cyber security etc binnen overheid is momenteel echt van belang maar zo moeilijk goede mensen te vinden⦠Hij wordt ook geacht oa 's avonds of in het weekend- bij crisis- klaar te staan dus ook zeker niet ā17.00 uur klaar en niets meer doenā.
Ik vind het best wel sick dat het percentage ik wilde niet eens een partner (15%) een bijna even hoog slagingspercentage had als ik was actief op zoek (17%). En dus überhaupt 17% actief op zoek versus 83% niet actief op zoek. Zou er dan toch iets in zitten dat als je er niet naar op zoek bent het juist voorbij komt?
Ik vraag me wel af wat de uitslag zou zijn als we kijken naar relaties die de afgelopen 5 jaar zijn begonnen. In mijn omgeving is dat namelijk 95% via de apps en je zit nou eenmaal niet per ongeluk op de apps.
OIh maar ik zat toen ik mān partner ontmoette wel op apps, maar was absoluut niet op zoek naar iets serieus en kwam mān partner vervolgens in het wild tegen. Denk dat er ook nog best wat mensen wel op dating apps zitten maar niet voor iets serieus (en dan misschien als nog een partner tegenkomen?)
- Ik ben op het forum geopinieerder dan in het echte leven
- Ik ben in het echte leven geopinieerder dan op het forum
- Er is geen verschil
- Ik post sowieso heel weinig hier, dus ik kan het lastig zeggen
0 stemmers
Als je in een topic zit waar op dat moment een discussie gaande is, en jij hebt er ook een mening over dan:
- Reageer ik altijd
- Reageer ik meestal
- Reageer ik niet, want meestal heeft iemand al weleens gezegd wat ik wilde zeggen
- Reageer ik niet want dat kost teveel tijd
- Reageer ik niet want ik zit niet op het forum voor discussies
- Reageer ik niet want ik denk dat ik er niet voldoende over weet
- Reageer ik niet want mijn mening staat haaks op de heersende mening hier
- Reageer ik niet want ik wil me niet laten meezuigen in een discussie
- Reageer ik niet want ik vind het moeilijk om mijn mening goed te formuleren
- Reageer ik niet want ik heb wel wat beters te doen
- Reageer ik niet want ik lurk voornamelijk
- Reageer ik niet om nog een heel andere reden
0 stemmers
Mijn vriend heb ik zoān 4j geleden leren kennen via een datingapp maar we waren beiden niet op zoek naar iets serieus. Ik wilde vooral wat casual contacten en hij kwam echt net uit een relatie.
Ja maar volgens mij zitten daar ook mensen tussen die tijdens de middelbare (of heel jong iig) hun partner zijn tegengekomen, dan vind ik het nogal wiedes dat je niet per se op zoek was.
Reageer ik niet in het topic maar stuur ik een dm naar degene waarmee ik het eens ben
haha grapje offcourse maar dat lijkt wel te gebeuren met name in dat nieuws topic in de Israƫl Gaza discussie
ik vind lange verhalen typen op mn telefoon altijd vervelend dus dat houdt me 99 van de 100 keer tegen
Heb jij geĆÆnvesteerd in crypto of NFTās?
- Ja, ben ik nog steeds blij mee
- Ja, had ik achteraf toch niet gedaan
- Nee
0 stemmers
Ken jij mensen om je heen die in crypto / NFTās hebben geĆÆnvesteerd?
- Ja, die hebben winst gemaakt en zijn er blij mee
- Ja, maar die hebben er geen winst mee gemaakt
- Ja, geen idee hoe dat is afgelopen
- Nee
0 stemmers
Hoorde laatst iemand de uitspraak doen dat alle crypto broās om hem heen er uiteindelijk alleen maar verlies op hebben geleden. Ben wel benieuwd hoe iedereen die er in circa 2020 zo druk mee was er anno nu naar kijkt.
Bij de 2e poll zou ik eigenlijk willen stemmen dat ik zowel mensen ken met winst en er dus blij mee zijn als mensen die verlies hebben en spijt/balen.
Ik heb ook niets op met de cringe crypto-broās op social media, maar mijn leven is er compleet door veranderd (ten positieve) omdat mijn man er toevallig wel in is gedoken.
Oh interessant, wanneer is hij er in gestapt en doet hij het nog steeds?
Ik ken via via iemand die er op tijd bij was en wel een paar 100 duizend er mee verdient heeft, maar dat verhaal ken ik dus van iemand die er te laat bij was en voor zo ver ik weet alleen maar geld verloren is. Volgens mij was dat een van de vele pump and dump schemes die toen de ronde deden.
Ik heb het toen bijna gedaan omdat die persoon zo enthousiast was maar hoe hij het omschreef klonk zo vaag en shady dat ik dacht āok laat maarā. Uit principe wel blij ook met die beslissing haha.
Ik was een aantal jaar single. Ik zat met periodes op de datingapps, best wel wat dates gehad. Maar toen kwam Corona en was ik helemaal klaar met de apps. Dus toen een halfjaar totaal niet bezig geweest met mannen en daten. En toen deed ik mee aan een geneesmiddelen onderzoek, en heb ik daar mijn vriend leren kennen
Ik had nog een relatie (al wilde ik al scheiden), en mijn huidige partner kende ik al lang. Maar opeens sprong de vonk over en we zijn nu 2 jaar heel gelukkig. Dus was niet op zoek, maar kwam op mijn pad.