Stel je persoonlijke vraag #47

Haha precies. In jouw voorbeeld is het een persoonlijk voornaamwoord en mag het allebei:

1 like

fijne site, dankjewel!

4 likes

Ja, dit, als ik ze op het verkeerde moment neem (te vroeg of te laat).

Ook een keer een jointje geprobeerd tijdens een aanval. Die duurde vervolgens twee keer zo lang 🫄

1 like

Same haha, kreeg medicatie tegen urticaria en daar kreeg ik nog meer urticaria van

1 like

Ja hier heb ik een paar keer ook heel erg last van gehad. Dat ik in een soort intense existentiƫle crisis kwam waardoor alledaagse dingen ineens super vreemd waren voor mij waardoor ik in paniek raakte. Alles leek net een soort absurdistisch schilderij. Echt heel eng was dat. Sowieso word ik er nooit relaxt van eigenlijk alleen maar heel hyper en ik blijf ook altijd super lang wakker haha

2 likes

Ik word niet rustig van Xanax maar juist agressief :sweat_smile:

1 like

Ik vind het wel afhankelijk van de functie waarop gesolliciteerd wordt. Als een sollicitant goed moet kunnen schrijven voor de functie dan verwacht ik eerder ā€˜mij’. Ik vind ā€˜me’ dan toch teveel spreektaal voor in een brief.

4 likes

Beetje hetzelfde als mijzelf en mezelf eigenlijk.

2 likes

Ja ik lees dat gebruik van ā€œmijā€ waar ā€œmeā€ veel natuurlijker is eigenlijk vooral op het forum? Haha dat is echt een van mijn forumergernissen. ā€œIk voel mij vandaag echt niet fitā€ ofzoiets, vind dat echt nog aanstelleriger klinken dan als je gewoon me gebruikt haha

25 likes

Volgens mij is het ook Vlaams? Ik zou ook ā€œmijā€ zeggen in die zin, en niet snel ā€œmeā€.

1 like

Gebruik jij weleens ā€œeen stukjeā€ in een zin, en dan bedoel ik op de manier zoals ā€œeen stukje geborgenheidā€ ofzo (dus niet zoals ā€œeen stukje taartā€)? Eerlijk zijn!!

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Vanochtend nog, maar ging om een stukje tekst. Is dat discutabel?

Oh ik heb dit zo erg met welke!!! ā€œHet boek welke ik gevonden hadā€ gvd zeg gewoon dat/die!!!

37 likes

Oja dat zijn van die woorden die mensen gebruiken omdat ze denken dat het chique klinkt. Net als echter aan het begin van een zin.

13 likes

Nee, maar dit zit wel echt enorm in mijn allergie.

Haha ja sommige mensen typen zomaar heel formeel als het niet nodig is
Een collega waar ik direct mee samenwerk (ook ongeveer dezelfde leeftijd) typt soms ineens ā€œik ben voornemens omā€ en dat valt zo uit de toon

9 likes

Nee ik heb het echt alleen met dat medicijn!

4 likes

Misschien dat je niet ā€œde hele zekerheidā€ kan bieden, maar wel je best doet om er iets aan te doen? Vind het daarom altijd een beetje lafjes klinken haha

1 like

Late to the party maar ik kreeg uitslag van anti-histamine.

2 likes

Nouja is niet altijd zo zwart-wit toch? Eerste voorbeeld wat ik kan bedenken is een arbeidscontract, een contract voor onbepaalde tijd zonder pensioenregeling is minder zekerheid dan met pensioenregeling maar meer zekerheid dan een jaarcontract, dat soort dingen.

(Maar ik gebruik zelf nooit ā€˜een stukje’ op die manier)

1 like