Maar die is nu toch 25 km/u? Ik vind dat niet zo heel hard.
Maargoed ik heb dan ook een elektrische fiets
Hoezo?
Die beuken over het algemeen ook daar alles en iedereen heen, of ze nemen heel de stoep in beslag. Zijn echt ruimteschepen soms.
Ben an sich niet echt tegen elektrisch trouwens, vooral als je het lichamelijk nodig hebt echt een uitkomst. Maar aangezien fietsers al vaak niet kijken, stoppen of anders asociaal zijn en ze dan ook nog vaak hun fiets opvoeren dan is het gewoon onnodig gevaarlijk.
Ja wat mij betreft niet sneller dan een gewone fiets😂
Nou dit en mag de scootmobiel er dan ook bij? Fantastische uitvinding maar echt zorg dat de gebruikers er mee leren omgaan, dat gaat zo vaak net wel of net niet goed
Mensen met zo’n tyfusmand of krat voor op hun fiets
Ik fiets deels elektrisch (heb een swapfiets ebike in de stad waar ik werk staan om van afspraak naar afspraak te kunnen) maar je gaat met 25km toch echt snoeihard? Haal iedereen met 20 al in en merk dat mensen mij slecht zien aankomen/mijn snelheid slecht kunnen inschatten.
Vind verbieden overdreven want liever de bakfiets/ebike dan meer auto’s, brommers etc. Maar vind wel dat je alles moet doen ok het onaantrekkelijk te maken. Max snelheid, helmplicht, minimum leeftijd.
Niet fucken met mijn krat!!! Fietskrat = leven.
Oh wat vreselijk en dan wordt je als automobilist ook nog als de schuldige gezien… ik had laatst bijna ook zoiets, gastje kwam ineens met een rotgang aan, oortjes in, capuchon op. Ik had voorrang maar moest echt vol op de rem. En hij keek niet op of om, denk dat hij niet eens doorhad dat ie bijna onder mijn auto lag
Wat mij betreft alles en iedereen welkom zolang je LICHT HEBT ZODRA HET DONKER BEGINT TE WORDEN
Met een elektrische bakfiets moet je echt wel heeeel flink meetrappen zelf wil je 20+ km/u gaan . Althans, ik wel. En dan is de accu ook zo leeg haha.
Elektrische “gewone” fiets zit daar voor mijn gevoel echt makkelijk op.
Gewoon op alles een max snelheid zetten en telefoontjes uit de handen
Ja inclusief de factor bang aangelegd zijn ? Want ik durf echt niet te slalommen met die bak hoor. Maar ik durf ook niet met losse handen op een gewone fiets te fietsen
. Altijd bang om te vallen
Oh zeker wel
ik dacht precies hetzelfde, überhaupt elektrische fietsen zijn irritant. van die mensen die dan achterlijk hard door de bebouwde kom fietsen waardoor ze iedereen bijna aanrijden en van die oude mensen die je dan echt zo triomfantelijk inhalen
edit: oh sorry vergeten 200 disclaimers toe te voegen over mensen die het nodig hebben blabla
hahahaha ik zie die vanmoofs niet zo vaak en ik snap dus nooit waarom want ik kom op best veel verschillende plekken? iedereen in mijn omgeving klaagt er ook over maar toch zijn ze bijna nooit waar ik ben?? (omg humble brag?!?!??)
Onpopulaire mening: ik denk dat voor het gros ik vind dat als je normaal kan fietsen je normaal zou moeten fietsen en als je niet meer kan fietsen dat je dan al helemaal niet geschikt bent om met 25 kilometer per uur te fietsen. Dus ik ben eigenlijk wel tegen ebikes, behalve als regelmatig 40 minuten moet fietsen ofzo.
Nee daarvoor moet je naar Amsterdam.
Ik snap dit niet zo goed, ik ben het helemaal met @Shaaar eens dat er strengere regels zouden moeten zijn vanwege de mensen die zich niet normaal kunnen gedragen in het verkeer, maar los daarvan zie ik om me heen vooral veel mensen die nu meer en vaker fietsen dan ze anders zouden doen. In mijn omgeving is het toch vooral een alternatief voor de auto/ov, en niet een middel om in 6 minuten op je werk te zijn ipv 10 minuten op je normale fiets zeg maar. Vind het bijna een beetje zo’n calvinistische gedachte om te vinden dat als je normaal gezond bent, je maar gewoon op een normale fiets moet fietsen
edit: ik heb zelf overigens een elektrische fiets, en ik heb eigenlijk een teringhekel aan fietsen (je komt altijd bezweet aan, je hebt altijd tegenwind, ik heb een knieblessure waardoor vanuit stilstand gaan fietsen veel pijn doet) en met een elektrische fiets zijn al die kutdingen er gewoon niet dus ik fiets nu afstanden die ik anders met de auto had gedaan
Het probleem met elektrische fietsen is dat de bestuurder veel beter moet opletten en anticiperen in het verkeer dan een gewone fietser. Een autobestuurder kan slecht jouw snelheid inschatten, dus jij moet wat rustiger aan doen bij oversteekplaatsen. Jij rijdt zo hard dat je veel fietsers inhaalt. Dus bel ruim van te voren, zodat niemand een hartaanval krijgt.
Maar iedereen fietst liever 40 km met oordopjes in en verstand op nul.
Ja hier gaat het vaak mis. Of inderdaad oordoppen in. Of 60+ en niet goed rijvaardig. Ging een keer met mijn moeder mee en ze ging echt als een gevaarlijke wegpiraat fietsen.