Onpopulaire mening: ik denk dat voor het gros ik vind dat als je normaal kan fietsen je normaal zou moeten fietsen en als je niet meer kan fietsen dat je dan al helemaal niet geschikt bent om met 25 kilometer per uur te fietsen. Dus ik ben eigenlijk wel tegen ebikes, behalve als regelmatig 40 minuten moet fietsen ofzo.
Nee daarvoor moet je naar Amsterdam.
Ik snap dit niet zo goed, ik ben het helemaal met @Shaaar eens dat er strengere regels zouden moeten zijn vanwege de mensen die zich niet normaal kunnen gedragen in het verkeer, maar los daarvan zie ik om me heen vooral veel mensen die nu meer en vaker fietsen dan ze anders zouden doen. In mijn omgeving is het toch vooral een alternatief voor de auto/ov, en niet een middel om in 6 minuten op je werk te zijn ipv 10 minuten op je normale fiets zeg maar. Vind het bijna een beetje zo’n calvinistische gedachte om te vinden dat als je normaal gezond bent, je maar gewoon op een normale fiets moet fietsen
edit: ik heb zelf overigens een elektrische fiets, en ik heb eigenlijk een teringhekel aan fietsen (je komt altijd bezweet aan, je hebt altijd tegenwind, ik heb een knieblessure waardoor vanuit stilstand gaan fietsen veel pijn doet) en met een elektrische fiets zijn al die kutdingen er gewoon niet dus ik fiets nu afstanden die ik anders met de auto had gedaan
Het probleem met elektrische fietsen is dat de bestuurder veel beter moet opletten en anticiperen in het verkeer dan een gewone fietser. Een autobestuurder kan slecht jouw snelheid inschatten, dus jij moet wat rustiger aan doen bij oversteekplaatsen. Jij rijdt zo hard dat je veel fietsers inhaalt. Dus bel ruim van te voren, zodat niemand een hartaanval krijgt.
Maar iedereen fietst liever 40 km met oordopjes in en verstand op nul.
Ja hier gaat het vaak mis. Of inderdaad oordoppen in. Of 60+ en niet goed rijvaardig. Ging een keer met mijn moeder mee en ze ging echt als een gevaarlijke wegpiraat fietsen.
Wat hebben jullie het liefst
- Al samengesteld kerstpakket
- Geld voor een fysieke kerstmarkt
- Online cadeausite
- Tegoedbon
- Maakt me niet uit want ik krijg toch niets
- Een cadeau gegeven door de werkgever (zoals een koffer of tas oid)
0 stemmers
Ik ben helemaal pro de (elektrische) fiets pakken ipv de auto, maar ik ben wel een groot voorstander van Nederland in beweging
en zoveel bewegen we niet meer. Er zijn gewoon zoooveel ongelukken met die fietsen.
Nee dat klopt zeker, maar volgens mij is de oplossing niet om elektrische fietsen te verbieden
Omdat die dus ook regelmatig vanuit het niks zo ineens de hoek omkomen, maar dan met kinderen in die bak ook nog.
Ik werk in de omgeving van Haarlem en Zandvoort en daar heeft praktisch iedereen zo’n ding. Ik heb laatst dus ook bijna een keer aanrijding gehad. Ik in de auto, hij op de bakfiets. Beetje lang verhaal, maar hij reed keihard een bocht om en ik was daar aan het keren met de auto. Ik kon nog net op tijd remmen terwijl ik echt heel netjes had gekeken.
Sowieso moet je tegenwoordig echt 10x kijken daar als je bijvoorbeeld even een stukje over het fietspad moet lopen omdat er iets op de stoep staat ofzo. Je kan de afstand tot fietsers gewoon niet meer inschatten want niemand rijdt daar meer op een normale fiets.
Dat is ook niet mijn conclusie?
Je hebt het over dat je tegen ebikes bent en dat nederland te weinig beweegt, dan is het toch niet zo gek dat ik dat bij elkaar breng?
Gewoon chill luxe vreten in een doos Dat geeft toch het ultieme jaren 90 kerstgevoel.
ik vond de spanning van het niet weten altijd leuk en het voelt aan alsof er meer gedachte in zit
Deel jij je dromen vaak met je partner?
- Ja
- Nee
- Is uitzonderlijk
0 stemmers
Stel je voor je zou een droom hebben waarin je vreemdgaat/met een ander zoent. Zou je dit dan delen?
- Nee maar ik zei toch al dat ik mijn dromen nooit deelde
- Nee dan niet
- Ja wrm niet
0 stemmers
Ja dit maar dan wel een geupgrade versie met allemaal lokale producten
Dit hebben we gedaan dit jaar en het heeft een jaar van mijn leven gekost om bij al die aparte lokale leveranciers iets te bestellen en daar weer pakketten van te maken. Snap het wel, als bedrijven daar geen tijd in willen steken. Denk dat ik volgende week alvast aan die van volgend jaar begin
Heb de laatste jaren echt goede pakketten gekregen van mijn werkgever (goed hapjespakket in een Samsonite koffer, nieuwe laptop, pakket met lokale producten, envelop met geld) dus die zijn allemaal top maar dus wel omdat het kwaliteit was.
Mijn vriend krijgt altijd van die gare pakketten die we de laatste jaren maar gewoon doneren.
Ja snap ik ook! Lijkt me inderdaad een hoop werk als ik erover nadenk.
Had je ook mensen die erover gingen zeiken of zijn ze nog niet uitgedeeld? Dat is wel echt typisch kerstpakket
Wij krijgen dit jaar zo’n kerstmarkt en daar heb ik eigenlijk wel zin in. In die vreetdozen zit toch meestal zooi die ik niet lust of een 100e snijplank ofzo. Nu kan ik tenminste zelf uitkiezen wat ik wil.
Eerdere jaren kregen we altijd zon tinteling achtig ding en dat was opzich prima, maar vond ik ook zo ongezellig ofzo. En dat geldt ook voor een bon. Het is wel handig, maar ook zo ongezellig
Ben vrij. Don’t know, don’t care