Wtf is dit voor gierigheid haha
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook een keer uit angst niks gedaan heb. Ik stond 's avonds samen met mijn vriend op de tram te wachten. Er stonden 2 meisjes bij de tramhalte en er kwamen een paar jongens aan die de meisjes lastig begonnen te vallen, niet fysiek. De meisjes waren gelukkig heel mondig en de jongens lieten ze uiteindelijk met rust. Ik merkte dat mijn vriend en ik niet goed wisten wat te doen. We wilden heel graag ingrijpen en wat zeggen. Maar er gebeuren hier ook veel steek partijen en dit zagen er ook echt uit als gasten die een mes mee zouden hebben en je neer zouden steken. Als ze fysiek waren geworden hadden we denk/hoop ik wel direct ingegrepen. Ik merk dat bij mij in ieder geval de angst voor wapens wel heel groot is op het moment. Het is kut want het gaat heel erg tegen je gevoel in, en anderzijds probeer je jezelf ook te beschermen.
FYI, de naam van dit drankje is omstreden. Namelijk vernoemd naar Patrice Lumumba (de eerste premier van het onafhankelijke Congo). De meningen verschillen over of het racistisch is, maar gezien de historiek vind ik het op zân minst respectloos.
dat wist ik niet, sorry. bedankt voor het doorgeven, dan gebruik ik het niet meer!
Lang niet zo erg als wat er in Londen is gebeurd, maar ik heb zelf wel eens meegemaakt dat ik werd lastiggevallen op een druk plein en niemand mij hielp.
Tw, vervelende ervaring
Ik werd vastgepakt bij mijn pols door een dronken man die mij niet meer los wilde laten. Meerdere keren âlaat mij losâ geroepen en om me heen gekeken voor hulp, maar iedereen negeerde het eigenlijk en mensen liepen gewoon door. Hoe meer ik riep, hoe harder hij in mijn pols kneep, waarna hij zichzelf tegen mij aandrukte en mij probeerde te zoenen. Een groepje mannen stond ongeveer drie meter van mij vandaan er naar te kijken en moesten er heel hard om lachen. Na een paar minuten lukte het om mezelf los te trekken en weg te rennen, maar ik word er nog steeds boos van als ik er aan denk. Ik heb hier nog best wel lang mee gezeten en ik vind het nog steeds moeilijk om te vertellen, ook al was het niet eens zo heel âheftigâ en is het goed afgelopen. Sindsdien ben ik toch net wat meer op mijn hoede als ik alleen door de stad loop.
De hele situatie is sowieso supernaar voor je en die dronken gast is de grootste lul maar dit maakt me ook echt WOEST gewoon. Als mensen niets durven te doen, oke dat is 1 ding, maar staan kijken en lachen?? Daar gaat mân bloed echt van koken
Gymnasium gang rise up
Ben jij daar geweest met school?
- Ja gymnasium en was kk saaaaai
- Ja gymnasiu en ik vond het leuk
- Ja al deed ik geen gymnasi
- Nee deed geen gymnas
- Nee maar deed wel gymna
0 stemmers
Komt omdat ze er geen suiker in doen
ik vind dit wel heel heftig hoor, het is niet minder erg omdat de daad minder extreem is. lijkt me echt een nare ervaring, en ook eng om daarna weer op die plek te komen. heb je nu iets van pepperspray ofzo bij je?
Nouja wel een beetje toch? Ik ben best vaak aangerand (zoals elke vrouw bedenk ik me nu, ĂŒberhaupt vreemd dat het normaal voelt om te typen dat dat âbest vaakâ is gebeurd) maar ik denk wel dat daadwerkelijke verkrachting toch een trauma zou achterlaten dat niet te vergelijken is met het nare gevoel van iemand die alleen je grenzen overgaat zonder dat je lichamelijke integriteit op dat niveau wordt geschonden.
Ik zat ooit in een trein waar een gast naast mensen ging staan en ging schreeuwen.
Hij was erg agressief en viel ook steeds dezelfde mensen lastig. Hij was duidelijk aan iets, had schuim op zijn mond. En met zijn agressieve houding durfde ik hem niet aan te spreken. Ik zat in dezelfde coupe, hij stond in het gangpad. Dus durfde ook niet te bellen of op te staan en in een andere coupe te bellen.
Niemand deed iets. Heb toen geappt met de NS, en die hadden wel beveiliging of politie ingeschakeld op het eerstvolgende station. Vind dat appnummer wel echt een uitkomst als bellen niet gaat.
nou ja het maakt de ervaring voor haar niet minder heftig, dat bedoel ik meer
Ik heb het een keertje met mijn vriend meegemaakt dat een meisje werd lastig gevallen door een jongen sânachts. En ik wist toen ook niet goed wat we moesten doen, maar vond wel dat we iets moesten iig de politie bellen. En toen liep mijn vriend er ineens regelrecht op af en begon die jongen te duwen enzo. En ik vond het eng dus ik ging er met mijn paraplu tussen staan de hele tijd Maar toen stond die meid dus achter mijn vriend, alleen ging zij die jongen de hele tijd uitschelden en kleineren enzo, en toen dacht ik ook bij mezelf vanâŠehmm hallo? Wij staan hier even ons leven voor jou te riskeren en jij gaat nog even olie op het vuur gooien
Toen had ik de politie gebeld en werd die jongen meegenomen. Ik had ook eerlijk gezegd niet verwacht dat mijn vriend er zo frontaal op af zou gaan, en was verrast haha.
Haha sorry echt een kutsituatie maar ik zie dit helemaal voor me
hahaha dat is echt een rare twist???
ik heb ooit eens een man van 2 bij 2 ofzo een kleine oude man zien lastigvallen (niet fysiek wel heel heftig verbaal) dus ik was naar hem toegelopen blabla. en toen kwam er ineens een meisje naar me toe en ze zei ~PROTECT YOURSELF GIRL~ en liep weg ik dacht echt dat ik in een sidequest van een game was beland ofzo hahah zo random
Ik vind mân man sowieso de leukste, maar ook omdat hij altijd en overal iedereen te hulp schiet. Hij heeft meerdere keren ingegrepen bij vrouwen die werden lastig gevallen maar hij stopt ook midden in de nacht als een auto langs de kant van de weg staat met pech. Hij heeft ook een keer ingegrepen toen er twee mannen langs de kant van de weg aan het vechten waren. Hij helpt altijd. En ondanks dat ik het soms wel spannend vind, vind ik het ook zoân mooie eigenschap. Ik ben zelf echt niet zoân held.
Soms voelt het stom dat het mij zo heeft geraakt, omdat er zoals hierboven wordt gezegd ook mensen zijn die veel verschrikkelijkere dingen hebben meegemaakt en best veel vrouwen wel eens ongewenst zijn aangeraakt of vastgehouden. Ik vond het daarna inderdaad wel moeilijk om weer op die plek te komen of om bijvoorbeeld in het donker alleen naar huis te lopen. Heb dit ook best lang vermeden. Pepperspray is niet legaal in Nederland, maar anders had ik het waarschijnlijk wel gekocht. Ik ben daarna wel op een vechtsport gegaan en dat heeft mij heel erg geholpen. Het gaat nu allemaal weer veel beter!
@Sax hahaha ja het zag er ook echt niet uit Maar ik dacht als er iets gebeurt kan ik hem iig nog met die paraplu rammen hahaha.
@Vuile_bitch hahaha ook echt dat ze naar jou toeloopt en je aanmoedigt om vervolgens zelf geen vinger uit te steken
Ik herinner me nu ineens trouwens dat ik het zelf ook weleens heb meegemaakt! Ik was een keer op de bank bij een vriendin in slaap gevallen na een feestje en moest de volgende dag weer werken. Dus ik was in mijn party outfit van de vorige nacht sâochtends in de metro om naar huis te gaan. En toen was er zoân jongen die in de metro de hele tijd zoân likkend gebaar naar mij ging maken en zoengebaren. Dus ik vond het fucking creepy en deed maar alsof ik het niet zag. Toen liep ik heel snel de metro uit, maar hij volgde me dus gewoon. Dus hij ging de hele tijd tegen me praten hoe ik met hem mee naar huis moest gaan enzo, en ik reageerde heel droog terwijl ik echt heel snel liep, want er was een markt daar en ik dacht bij mezelf als ik die markt maar haal ben ik iig veilig. Dit was ook echt een van die momenten waarvan ik weet dat het niet goed gegaan was als het snachts was gebeurd. Ik bleef toen ook maar op die markt staan tot hij opdonderde, maar toen ging hij dus aan mijn gezicht zitten en mijn nek enzo terwijl ik zijn arm weg sloeg en zei dat hij op moest tyfen. En niemand deed wat? Dat vond ik ook best wel shocking eigenlijk. Uiteindelijk liep hij weg en liep ik een straat verder voor het geval hij nog stond te kijken waar ik woonde ofzo. Maar hij was mij zo overduidelijk aan het lastig vallen en niemand deed gewoon wat
er zijn ook ergere dingen maar alsnog is wat jij hebt meegemaakt ook heftig. dat verandert niks aan jouw situatie en hoe jij daarop kan reageren. pepperspray is inderdaad niet legaal dus je dat daarom ook niet wilt is misschien pleisterspray of zoân alarm voor aan je sleutelhanger een optie? die laatste kun je gewoon op bol halen en die maken echt een snerpende teringherrie
Hahaha doet me denken aan mân broer, die is ook zoân goedzak maar ook een tikkeltje⊠naĂŻef?
Dan stopte die ergens langs de weg om een gevecht tussen twee mannen te stoppen, werd ondertussen zân fiets gejat door iemand of een keertje dat ze uiteindelijk allebei hem gingen slaan want waar bemoeide hij zich mee
Echt elke keer als hij iets goeds probeert te doen zegt het universum fuck you, maar hij blijft het doen