Stel je persoonlijke vraag #47

Oh wat erg en wat slecht ook. Om dan na die twintig lessen waarschijnlijk weer te horen dat het nog niet goed genoeg is :rage:

Ik vind het echt een branche waarin je zo afhankelijk bent van vertrouwen in een onbekende, want weet ik veel of jij het goed of slecht doet als instructeur ik kom hier blanco binnen.

Echt goed dat je zelf hebt besloten naar een ander te gaan!

2 likes

Ik had er destijds ook veel op het egf over gepost. Maar mijn rijbewijs was een grotere struggle voor mij dan mijn diplomas eigenlijk :joy: Ik heb denk ik meerdere instructeurs hun vakantiehuizen gefinancieerd haha. Ik heb zo ontzettend veel lessen gehad, en heb het pas de zevende keer gehaald bij een faalangstexamen. Ik had ook een contract bij 1 rijschool, maar ik vond ze eigenlijk te duur dus toen was ik ook ergens anders gaan lessen en had ik op een gegeven moment twee instructeurs tegelijkertijd. De goedkope instructeur wist wel van die andere af, maar die dure niet van die goedkopere. Het voelde net alsof ik een affaire had hahaha. Als ik dan in de auto bij hem zat en lesautos voorbij zag rijden van die andere kreeg ik het helemaal spaans benauwd haha. Toen mijn contract eindelijk was afgelopen heb ik die instructeur ook maar gewoon gehost en ben ik met die andere doorgegaan. Want hij was niet alleen goedkoper maar ook gewoon een veel betere instructeur. Bij hem had ik het na twee keer al gehaald.

12 likes

Ik heb ook maar 1x hoeven afrijden godzijdank, maar wel pas na ruim 70 lessen. Ik deed een of ander programma (rijden in stappen), maar dat icm de instructeur werkte echt totaal niet voor mij. Ik mocht geloof ik ook pas na 40 lessen het eerst de snelweg op, dat frustreerde me ook zo.

Door toeval heb ik mijn laatste 3 lessen bij een andere instructeur gedaan en toen dacht ik, ja dit had ik veel eerder moeten doen. Ik voelde me bij die andere regelmatig een klein kind wat een standje kreeg als ik het weer eens niet snapte

5 likes

Auto in 1x, motor in 2x. Dat vond ik zo lullig, want de examinator zei recht in mn gezicht dat motorrijden niets voor meiden was en al helemaal niet die zo jong waren als ik (ik was inderdaad net een paar maanden 18). Ben toen ook op één kijkmoment gezakt, was mn rijschoolhouder ook zo niet mee eens toen.

3 likes

Haha ik moest stiekem wel hard lachen om dit verhaal. Wat een soap.

Ik kan over m’n 5 instructeurs ook een boek schrijven.
Eentje werkte ook voor zichzelf en zette uit het zicht van de rijschool z’n eigen reclamebord bovenop de auto en als we weer naar de rijschool moesten zette ie het andere bord weer terug.
Bij hem leste ik 4 uur achter elkaar, dat wilde hij graag. Achteraf echt belachelijk. Zo vermoeiend. Tussendoor hadden we dan even pauze en dronk hij koffie bij de Mac, ik kreeg niks en had natuurlijk niks bij me.
Met een andere instructeur heb ik een keer een basketbalnet met paal voor z’n zoon opgehaald, hartstikke koud met de achterklep open :joy:. Maar zo heeft iedereen denk ik wel z’n verhalen. Het was een interessante tijd. Maar inderdaad, je bent op dat moment nog zo jong en afhankelijk en weet ook niet goed wat normaal is en wat niet. Kwam niet in me op om voor mezelf op te komen.

@Karl_Lagerfeld ik weet echt niet meer welke fouten ik maakte bij de examens maar het ging in het algemeen altijd over vooruit kijken en focus.

4 likes

Maar wat gek dat ze jou dat niet goed leerde. Ik had laast pas mn eerste echte les en ze dramdd het er gewoon in haha. Ik durf de volgende les ook echt niet dichtbij te kijken.

Ze heeft het me zelf lang geleden verteld en is dit denk ik vergeten :roflmao: Ik ken haar verder niet in real life. Sommige dingen zijn gelijk maar er zitten uiterst merkwaardige verschillen tussen wat ze hier verteld en wat ze daar verteld. Zo groot dat of 1 van de 2 een fantasieleven is of dat het allebei niet klopt, dus wat de waarheid is… we’ll never know xoxo gossip girl

2 likes

Vijf keer afgereden 20 jaar geleden en nooit mijn rijbewijs gehaald. Begin volgend jaar ga ik weer beginnen en nu ga ik door tot het bittere eind.

24 likes

Ze hebben allemaal andere standaarden. Heb echt heel veel instructeurs gehad en ik heb bijv echt al 5x een andere manier moeten aanleren om een rotonde te pakken. Het kijken doet ook elke instructeur op een andere manier er in stampen, tis zo vermoeiend

2 likes

Ja ik had al 10 lessen gehad bij de ene en bij de andere kon ik gewoon opnieuw beginnen hoor

2 likes

voor de mensen met een rijbewijs, als jij nu moet afrijden denk je dat je dan slaagt?

• Ja met vlag en wimpel
  • Ja maar wel met de hakken over de sloot
  • Nee dat denk ik niet
  • Nee sowieso niet

0 stemmers

1 like

Haha dat leerden ze me zeker wel!

1 like

Ik zal wel gezeik krijgen over het spiegelen. Gebruik amper de passagiers spiegel namelijk :joy:

2 likes

Naja het is niet alsof je antwoorden gaat krijgen. Dus lijkt me zinloos :smile:

4 likes

Afleidingsmanoeuvre van @Pininhetweb??? :eyes:

3 likes

Bij mij ook echt hoor tering (zo erg dat m’n moeder zelfs zei “ik denk wel dat het goed is voor je persoonlijke ontwikkeling dat er een keer iets niet in één keer lukt” lol) had denk ik liever nog drie keer extra eindexamen gedaan of een extra scriptie geschreven :”)

5 likes

ik kan prima rijden maar ik denk wel dat zou zakken op de bijzondere verrichtingen. Ik parkeer bijvoorbeeld nooit achteruit en fileparkeren vermijd ik als de pest. Heb mn rijbewijs nu 18 jaar, maar loop liever 1 km om dan dat ik moeilijk ga parkeren haha

11 likes

Ik ook en op theorie.
Rijden kan ik een stuk beter dan toen ik examen deed gelukkig :sweat_smile:

3 likes

Ik hou er nogal mijn eigen regels op na

5 likes

doet jouw lokale oliebollenkraam moeilijk over pinnen

• ja, (liever) niet pinnen
  • nee, geen probleem
  • nvt

0 stemmers