Zou het allebei niet leuk vinden, maar ik zou dan denken dat mijn kind die sport dan ook voor z’n plezier doet. En diegene zal waarschijnlijk ook met lotgenoten daar zitten van dezelfde leeftijd waardoor je op sociaal vlak een veel betere aansluiting en groei hebt dan op je 14e op de universiteit. Studeren kan altijd nog.
Dat is waar, maar ik heb liever niet dat mijn kind kapotte knieën heeft voor z’n dertigste (in het ergste geval he)
Maar het heeft ook te maken dat ik een jongen ken die hoogbegaafd was en twee studies tegelijkertijd heeft gedaan. Zijn ouders waren beide psychiaters en van hen moest hij gewoon gymnasium doen (ook al was het te makkelijk voor hem) . Ondertussen had hij genoeg naschoolse hobby’s, dat hij zich niet kapot verveelde
Ik heb dus gezien hoe je met een hoogbegaafd kind om kunt gaan. Ik heb geen flauw idee wat de meest gezonde manier is om een mogelijke topsporter op te voeden
Man ik kan echt niet kiezen Beide verschrikkelijk om de redenen die al genoemd worden. Je middelbare school afmaken is wel vrij matig voor de toekomst. Maar als 14 jarige bakvis op de universiteit rondlopen kan ook niet veel goeds doen voor je sociale ontwikkeling lijkt me.
Plus… dat je dan waarschijnlijk ook al veel jonger op andere plekken was. Bijvoorbeeld op 8 begonnen op de middelbare school, lijkt me ook niet chill zegmaar.
Maar vroeg uit huis en knetter hard fysiek werken zonder garantie dat je werkelijk ook die droom verwezenlijkt lijkt me ook kut.
Hahahaha omg jouw verhalen doen me denken aan mijn ervaringen met mijn eerste instructeur. Hij ging idd ook pauzes houden en dan ging hij bij de benzinepomp tussendoor altijd koffie drinken met een andere instructeur en dan wat kletsen. In mijn tijd natuurlijk. Ik kwam idd ook niet voor mezelf op. Ik stond er dan ook maar een beetje als een zoutzak naast terwijl ik het er helemaal niet mee eens was eigenlijk. En ik kreeg ook nooit wat van hem Misschien was het wel dezelfde instructeur Haha. Bij hem bleef ik ook maar lessen en lessen en dan zei hij telkens:’ je bent nog niet klaar voor het examen’, echt bijna een jaar had ik gelest volgens mij en hij bleef maar zeggen dat ik er niet klaar voor was. Ook ging een keer zijn vader invallen want die was ook instructeur, en toen moesten we ineens bij zijn huis stoppen. Komt hij echt met een gigantische hond aan zetten. En toen zei hij, ja die hond moet mee want hij wordt angstig in zijn eentje. En toen had ik een rijles met een gigantische hond op de achterbank die ook nog ging blaffen een paar keer. En toen ik terug naar huis moest, en de volgende leerling mij terug reed moest ik ook naast die hond zitten
@Chuckie Ja maar echt hoor! Het doorzettingsvermogen dat nodig was om door te gaan met dat rijbewijs en het niet gewoon op te geven was echt bizar. Iedereen om me heen bleef dan ook zeggen dat ik positief moest blijven. Echt fuck off ik ben 6 keer gezakt ik kon niet meer positief zijn haha
Ja dit. Genoeg sporters die stoppen/pauzeren met halverwege of eind 20 die dan een studie gaan doen. Maar op je 14e tussen studenten zitten lijkt me voor je ontwikkeling niet goed.
Toch denk ik dat het voor het kind niet goed is om op zijn 14e al naar een universiteit te gaan. Je hebt geen leeftijdsgenoten. Dan kan je wel zeggen dat het na school kan gaan sporten o.i.d., maar je brengt toch tijdens je studie de meeste tijd door in de schoolbanken/groepsprojecten etc.
Hmm ik snap wel dat veel zeggen dat 14 echt jong is voor de universiteit, aan de andere kant ben ik op m’n 16e gaan studeren en had ik daar sociaal zooo veel meer aansluiting dan ik had gehad als ik toen in de vijfde klas had moeten zitten. Dus ik denk niet dat je je helemaal vast moet bijten op “een kind moet onder leeftijdsgenoten zitten voor aansluiting” want niet elk kind is hetzelfde en sommigen passen gewoon beter tussen net wat oudere of jongere mensen. Maar het verschil tussen 14 en 16 is ook nog wel flink natuurlijk.
Ja ik vind 16 ook jong, maar ik vind het verschil tussen 14-16 echt groter dan 16-18. Zaten ook nog best wat 17jarigen/ net 18 bij de eerste lichting.
Plus… wat moet je anders haha? 2 jaar thuis gaan zitten?
Je kunt een kind (bijvoorbeeld) niet dwingen te gaan lezen met 6, soms is een jaar kleuteren beter om ze zo gelukkig mogelijk te maken. Je kunt ze net zo goed niet (oneindig) remmen, want als je niet aansluit bij de cognitieve ontwikkeling kan een kind net zo goed (letterlijk) dood en dood ongelukkig worden…
Maar dat zegt niemand toch ook. De vraag was welke situatie vind je erger. Allebei kutsituaties haha.
Ja ik vind het ook beide kut haha.
Was meer als reactie op @Chuckie van: ja en wat had je anders ook gemoeten als je met 16 van de middelbare afkomt dan so be it en heb je ook niet echt keuze ofzo …
Ik had een jongen van 9 in m’n klas toen ik in de eerste zat. Kan me vooral herinneren dat ie een feestje gaf voor z’n tiende verjaardag en dat ie toen in slaap was gevallen op de bank haha. Qua aansluiting ging dat wel ok, maar kwam ook wel omdat er meer kinderen waren die klassen hadden overgeslagen.
Ik geloof meer in scholing dan in training.
Jos ‘ik laat m’n zoon bij een tankstation in Italië achter als ie een slechte kartrace rijdt’ Verstappen ook niet
Ben van beide opties geen voorstander, maar dan liever topsport. Ik vond op mijn 16e naar het hbo echt helemaal kut, dus zou niet willen dat mijn kind al met 14 naar de universiteit gaat.
Stel je zou je buurman/buurvrouw op de videobel of beveilingscamera vreemd zien gaan, zou je dan snitchen bij zijn/haar partner?
- Nope not my business
- Misschien als ik er een goede band mee heb
- Ja denk het wel
- Alleen als de persoon die bedrogen wordt een vrouw is
0 stemmers
Als ik vriendinnen ben met mijn buurvrouw sws.
Je hebt een gratis realitie show via je deurbel. Waarom zou je dat voor jezelf verpesten.
Welke iconische Macarena outfit is je favoriet?
Om ze beter te zien: https://www.youtube.com/watch?v=zWaymcVmJ-A