Stel je persoonlijke vraag #47

Vind ik altijd leuk, maar heel flauw, vooral bij de 1e baby. Ik had een collega en die kreeg in een korte tijd 3 kinderen en zelfs zij zei, nou jullie hoeven niet langs te komen :skull: dus we stuurden gewoon een pakketje.

5 likes

Leuk als het onder werktijd valt :joy: Maar heb dit pas één keer meegemaakt en dat was met een leuke collega dus toen vond ik het sowieso leuk

1 like

Collega’s :expressionless: baby :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

9 likes

Nog nooit meegemaakt maar als ik een collega van mij nu (klein hecht team) een baby zou krijgen zou ik wel gaan, omdat het dan “moet”. Maar lijkt me echt geen zak aan :joy: als ik er in een andere situatie mee weg zou komen niet te gaan zou ik niet gaan. Ik vind kraamvisite over het algemeen een moetje behaaaaaalve bij m’n pasgeboren babynichtje.

2 likes

Ja omg ik wil mee alleen al om het huis te zien en misschien zelfs de partner hehe. Ik vind dat echt leuk om dan meer een beeld bij iemand te krijgen zo van Marlies who would have known dat heel jouw huis vol staat met hondenbeeldjes / alle muren in primaire kleuren zijn :eyes:

De rest van ons collega schap zal ik dan ook niet meer vergeten hoe het prive leven van de desbetreffende collega eruit ziet

45 likes

Hahaha dit! Ik zou het ook echt leuk vinden om eens bij iemand thuis te komen, maar ik heb het nog nooit gedaan verder, maar lijkt me super leuk!

1 like

Ik vind kraamvisite sws een moetje. Hoe leuk ik iemand ook vind.
“Gefeliciteerd met je vervrommelde aardappel. Ook totaal niet ongemakkelijk dat jij nu helemaal uitgeput mij moet entertainen”

9 likes

Nu voel ik me ook wel safe om te vertellen dat ik het adres van de geboortekaartjes van collega’s vaak opzoek op Google streetview omdat ik benieuwd ben hoe ze wonen :joy: Oh ja, en soms hun partner opzoek op LinkedIn (in incognito modus uiteraard)

31 likes

Oh sowieso! Wist dat een van mn collega’s niet arm was maar damnnnnn wat een huis

3 likes

Ik heb echt helemaal niks met kinderen en heb dit ook bij babyshowers. Maar de eerste kraamvisite bij goede vrienden kan ik wel emo van worden hoor. Gewoon dat uit een persoon waarvan ik houd een soort mini me potato is gekomen, en ze dan ineens een soort kleine eenheid zijn. De sfeer in hun huis is dan ook zo anders en zacht of zo.

Kijk mij eens een sentimenteel zacht ei worden op m’n oude dag.

49 likes

Haha classic inspector Google Maps :eyes: :male_detective:

1 like

Heb jij al iets gewonnen met de Pathé adventskalender?

• Ja (WAT DAN?!?!)
  • Nee
  • Ik doe niet mee

0 stemmers

2 likes

80 extra punten ofzo.

5 likes

Ben wel benieuwd wat jullie prettig vinden aan een kantoortuin? Doen jullie creatief werk?
@max @Monica @Harrrie @ZusjevanJoost @Foxyfoxtrot @Warboel @Zompig
@Luzarl (nee van jou weet ik wat je doet, en ik vind het onbegrijpelijk dat jij een kantoortuin prettig vindt. Jij hebt toch ook deadlines?)

2 likes

Geen creatief werk! Maar bij mijn vorige baan had ik een mega saaie kamergenoot dus dat vond ik zeker niet chill en ik vind het in de kantoortuin/flexplekcombi fijn dat je elke keer kan kiezen waar je zit, niet altijd bij dezelfde personen, en ook gezellig om veel mensen tegen te komen die je kent want je loopt langs ze/zij langs jou, praatje maken enzo. Vind ik leuker dan allemaal op een eigen kamer! En als er herrie is zet ik m’n hoofdtelefoon wel op.

8 likes

Nee ik doe zeker geen creatief werk. Ik plan op kantoordagen gewoon allemaal kantoormeetings voor het grootst gedeelte van de dag (ik ga echt alleen naar kantoor voor sociale interactie, als ik heel de dag online meetings heb of dngen moet uitwerken bespaar ik mezelf de reistijd).

Maar ik begin altijd om 7.00 op kantoordagen dus heb sowieso wel 2 uur rust en de overige tijd vind ik het ook leuk om sociaal contact te hebben. Vind ik wel leuk en gezellig. Werken in stilte doe ik thuis wel. En als ik toch geconcentreerd moet werken op kantoor (voornamelijk pre corona): ik heb gewoon een goede NC koptelefoon waar ik piano muziek op zet om te concentreren en dan hoor ik niemand meer om me heen.

Maar wij hebben trouwens wel verschillende kantoortuinen:

• concentratie kantoortuin (waar het idee is dat je rustiger werkt)
  • sociale kantoortuin (waar het een groot kippenhok is en ik dus ook zit)
4 likes

zijn er andere mensen die andere prijzen hebben gewonnen met andere kalenders

Nee ik doe geen creatief werk maar plan alles van begin tot eind in voor opleidingen die wij verzorgen. Ik werk ook met deadlines.

Ik krijg echt energie van (sorry voor deze woordkeuze) mensen en geluid om me heen, dat vind ik echt fijn en gezellig. Ik zit ook het liefst naast onze ontmoetingsplek/pantry waar je je eigen muziek op de boksen aan kunt sluiten.

Meestal staat de radio gewoon aan zodat de muziek voor iedereen een beetje ok is en op vrijdag zet ik dan vaak een lijstje van Spotify aan omdat we dan vaak maar met 3 tot 5 personen aanwezig zijn.

3 likes

Het is niet verboden om alleen cash aan te nemen. Dus ze kunnen gewoon X aantal verkochte oliebollen (bepaalde omzet) doorgeven aan de belastingdienst. Als ze 0 doorgeven zou dat inderdaad wel heel opvallend en dom zijn.

3 likes

Ik vind het sowieso erg gezellig en fijn om snel iets te kunnen vragen en snel te schakelen. Wij overleggen heel veel in het echt en slacken alleen met thuiswerkers. En ja de deadline is bij snel nieuws natuurlijk gewoon liever een minuut eerder dan later dus je bent toch al te laat

1 like