Stel je persoonlijke vraag #47

Wat grappig, hier ook al een briefje niet pinnen vanaf de 29e ofzo. Gaf die vrouw aan dat er vorig jaar een pinstoring was en de verkoopster vertelde tegen een klant een zielig bullshitvrrhaal dat een hele oude man meer dan een uur moest wachten.

Nou zat ik me vlak daarvoor al af te vragen in de rij hoe zo’n kraam lucratief is. Ze staan hier samen, man en vrouw van rond de veertig. Ze staan bij het tuincentrum. Hoeveel verkopen die op een reguliere vrijdag begin december?

Nou en toen dat pinverhaal, toen dacht ik wel aan witwassen ja.

2 likes

Maar echt witwassen of gewoon niet alles bij de belastingdienst willen opgeven?

12 likes

Het kan misschien ook zo zijn dat de persoon die heeft gereserveerd niet op komt dagen. Dat zie ik wel eens bij gereserveerde vergaderkamers gebeuren. Ik vind het prima als mensen er zitten, maar stuur ze wel weg als ik gereserveerd heb

Is de huid in je gezicht droger tijdens de wintermaanden?

• Ja
  • Nee ik merk geen verschil
  • Nee juist vetter

0 stemmers

1 like

Ik moet mijn gezicht elke avond met shea butter insmeren of mijn voorhoofd begint te schilderen. :sob:

4 likes

Maar als de belastingdienst hier langer dan vijf seconden naar kijkt is het toch heel opmerkelijk dat zo’n oliebollenkraam tot 29 december regelmatig oliebollen verkoopt en dan vlak voor 31 december, dé oliebollendag van het jaar, ineens amper nog?

6 likes

Het is echt niet normaal bij mij de laatste tijd, ik doe ook shea butter op m’n lippen en smeer m’n hele gezicht dik in met vaseline-cetomacrogol creme (vind dit echt een aanrader en niet vies geparfumeerd). Het lijkt weer op de huid die ik als puber had, ook superdroog toen altijd. Enige voordeel is dat je dan geen puistjes krijgt.

2 likes

Hm misschien eerder zwartgeld verdienen inderdaad. Maar in ieder geval bijzonder, ik geloofde er i.i.g. geen reet van.

1 like

Ik heb ook een collega die standaard in zon hokje gaat zitten en m nooit reserveert. En dan wel mopperen “waar moet ik dan zitten” als ze er uit wordt gestuurd.

Ik heb ook flexplekken op kantoor, heb in mn eerste weken vaak op dezelfde plek gezeten en ondanks dat ik er al zo’n 2 maanden niet heb kunnen zitten, noemen mensen het “mijn plek” hahah. Het is gewoon een populaire plek omdat je niet overal je laptop kan aansluiten aan het scherm en daar wel.
Zelf vind ik flexplekken heel vervelend, heb wel een kluisje maar alles meenemen etc vind ik niet handig, naast het goed zetten van je bureau, stoel, etc. Zo’n gehannes soms.

3 likes

Of een bonus regeling bijv. Dat hoeft niet perse een 13e maand te zijn. Kan ook 0 tot eh idk x aantal keer je maandsalaris zijn.

3 likes

Op kraamvisite bij je collega (gewone collega, gaat vriendelijk met elkaar om maar wel gewoon collega’s)

• Leuk!
  • Een moetje
  • Ik ga nooit mee
  • Nvt

0 stemmers

3 likes

Vind ik altijd leuk, maar heel flauw, vooral bij de 1e baby. Ik had een collega en die kreeg in een korte tijd 3 kinderen en zelfs zij zei, nou jullie hoeven niet langs te komen :skull: dus we stuurden gewoon een pakketje.

5 likes

Leuk als het onder werktijd valt :joy: Maar heb dit pas één keer meegemaakt en dat was met een leuke collega dus toen vond ik het sowieso leuk

1 like

Collega’s :expressionless: baby :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

9 likes

Nog nooit meegemaakt maar als ik een collega van mij nu (klein hecht team) een baby zou krijgen zou ik wel gaan, omdat het dan “moet”. Maar lijkt me echt geen zak aan :joy: als ik er in een andere situatie mee weg zou komen niet te gaan zou ik niet gaan. Ik vind kraamvisite over het algemeen een moetje behaaaaaalve bij m’n pasgeboren babynichtje.

2 likes

Ja omg ik wil mee alleen al om het huis te zien en misschien zelfs de partner hehe. Ik vind dat echt leuk om dan meer een beeld bij iemand te krijgen zo van Marlies who would have known dat heel jouw huis vol staat met hondenbeeldjes / alle muren in primaire kleuren zijn :eyes:

De rest van ons collega schap zal ik dan ook niet meer vergeten hoe het prive leven van de desbetreffende collega eruit ziet

45 likes

Hahaha dit! Ik zou het ook echt leuk vinden om eens bij iemand thuis te komen, maar ik heb het nog nooit gedaan verder, maar lijkt me super leuk!

1 like

Ik vind kraamvisite sws een moetje. Hoe leuk ik iemand ook vind.
“Gefeliciteerd met je vervrommelde aardappel. Ook totaal niet ongemakkelijk dat jij nu helemaal uitgeput mij moet entertainen”

9 likes

Nu voel ik me ook wel safe om te vertellen dat ik het adres van de geboortekaartjes van collega’s vaak opzoek op Google streetview omdat ik benieuwd ben hoe ze wonen :joy: Oh ja, en soms hun partner opzoek op LinkedIn (in incognito modus uiteraard)

31 likes

Oh sowieso! Wist dat een van mn collega’s niet arm was maar damnnnnn wat een huis

3 likes