Stel je persoonlijke vraag #47

Ja dit heb ik ook @Branko! Er zijn dagen dat ik geen overleggen heb en zelfstandig werk moet verzetten, ik vind het dan echt heel fijn om collega’s om me heen te hebben. Wel in een kantoortuin met fijne acoustiek, en collega’s die over het algemeen ook rustig aan het werk zijn. En als het me echt te rumoerig is doe ik mijn noise cancelling koptelefoon op. En bij mij is thuiswerken altijd een optie, dus ik maak altijd bewust de keuze om op kantoor te gaan werken.

Ik heb ook wel op een locatie gewerkt met echt ouderwetse kantoortjes, dan merk ik dat je bijna niemand spreekt buiten de mensen in jouw kamer, vind dat echt jammer.

6 likes

Ik doe wel creatief werk en ik vind andere mensen zien daarbij een fijne stimulans. Een beetje reuring, makkelijk iets zeggen/vragen, alles wat je opvangt kan inspiratie zijn, kruisbestuiving.
Als ik dingen moet bedenken dan klap ik juist dicht als ik in een lege, stille ruimte zit. En als ik echt uitvoerend aan de slag ga zet ik meestal een koptelefoon op.

Edit: ik haat het trouwens wel als mensen (zonder overleg) muziek aanzetten. Dat vind ik dan weer heel afleidend en storend, maar vooral omdat ik dan niet zelf het soort muziek heb gekozen.

3 likes

Ah ja dat snap ik wel. Hier is de afspraak wel dat als je dat vervelend vindt je dan dus niet naast de pantry moet gaan zitten. Want de muziek staat daar altijd aan.

Ja maar dat is anders, dan weet je dat en moet je daar gewoon niet gaan zitten inderdaad.
Ik heb het nu over iemand die gewoon zonder overleg de radio aanknalt in een gedeelde ruimte waar dat normaal niet zo is :skull:

1 like

Oh nee wat oncollegiaal ook

Kerstkaarten sturen/ontvangen

• Leuk!
  • Leuk maar alleen om te krijgen; sturen is kut
  • Stomme ouderwetse traditie
  • Wel oké, leuk als ik wat ontvang maar niet erg als ik niks krijg want stuur zelf ook niet
  • Geen mening over kerstkaarten

0 stemmers

Groetjes van iemand met kramp in haar rechterhand van t schrijven :writing_hand::christmas_tree:

1 like

Ik vind het leuk, maar veel te duur. Ja, je kan een doosje kaarten voor een euro kopen, maar die postzegels… En dan is het nog afwachten of ze ook echt ontvangen worden

8 likes

Vroeger deelden wij altijd uit aan de hele klas. Doen kinderen dat nog steeds?

2 likes

Ja! Althans hier is druk geknutseld en geschreven voor alle kinderen in de klas en bijna alle kinderen geven elkaar allemaal een kerstkaartje

6 likes

ik heb dit een paar jaar gedaan, voelde me een succesful adult maar kreeg echt heel weinig terug, ook niet van de boomers in mn leven waar ik het juist van had verwacht

dus dit jaar had ik er geen zin in doei

9 likes

Ik heb dit jaar speciaal kerstfoto’s laten maken voor de kerstkaart :sweat_smile:

9 likes

Love kerstkaarten! Heb er een paar jaar terug ook een paar op het forum verstuurd en heb nog wat kerstzegels over, dus als iemand wel wat gezelligheid kan gebruiken en het leuk vindt een kaartje te ontvangen let me know :heart::christmas_tree:

7 likes

Je hond met dit weer een paar uur alleen in de auto laten (geen noodgeval)

• Kan prima
  • Kan niet

0 stemmers

Edit: thank god, ik ben hier niet de enige die het zielig vindt. Ik werd gewoon gek aangekeken toen ik zei dat het echt niet kan

Ik zou het zelf niet doen denk ik, maar als het verder een chille hond is die niet hoeft te plassen/poepen en waarvan je zeker weet dat hij gewoon relaxt blijft terwijl je er niet bent, lijkt me dat geen mega groot probleem? Wel raam op een kiertje voor zuurstof

(Maar misschien zie ik iets over het hoofd haha)

2 likes

Punten idd, 2 keer (totaal 125 :sweat:) Echt skeer, doe op zn minst ff een gratis kleine popcorn of een pathe thuis code aan de helft van je klanten ofzo. Niet dat je daar heel gelukkig van wordt, maar zie nu alleen maar op de Pathé pagina dat niemand wat wint.

3 likes

Mensen die een cadeaubon hebben gekregen of krijgen als kerstpakket:

• Ik geef hem meteen/heel snel uit aan iets, want ik wist meteen wat ik wilde hebben/kon hem meteen goed gebruiken
  • Ik geef hem meteen/heel snel uit aan iets, ik weet niet meteen iets wat ik wil hebben maar bedenk gewoon iets
  • Ik bewaar hem voor later in het jaar, ik weet al ongeveer waarvoor
  • Ik bewaar hem voor later, ik weet nog niet waarvoor
  • nvt

0 stemmers

Nou ja… hij kan ook nog gestolen worden als het een rashond is. Iig die werden hier in de buurt veel gejat.

Haha maar hij zit toch IN de auto, die op slot zit neem ik aan? En als ie daar nu een lekker mandje heeft met wat water etc. Ik vind het een beetje hetzelfde als dat je je hond thuis alleen laat. Dus alleen doen als je 100% zeker weet dat je hond niet flipt en dat ie gewoon lekker gaat tukken.

1 like

Hoezo specifiek met dit weer? Dat dat het dan te koud zou zijn?

1 like

Dat het niet te heet is

1 like