Stel je persoonlijke vraag #47

Ik heb echt helemaal niks met kinderen en heb dit ook bij babyshowers. Maar de eerste kraamvisite bij goede vrienden kan ik wel emo van worden hoor. Gewoon dat uit een persoon waarvan ik houd een soort mini me potato is gekomen, en ze dan ineens een soort kleine eenheid zijn. De sfeer in hun huis is dan ook zo anders en zacht of zo.

Kijk mij eens een sentimenteel zacht ei worden op m’n oude dag.

49 likes

Haha classic inspector Google Maps :eyes: :male_detective:

1 like

Heb jij al iets gewonnen met de Pathé adventskalender?

• Ja (WAT DAN?!?!)
  • Nee
  • Ik doe niet mee

0 stemmers

2 likes

80 extra punten ofzo.

5 likes

Ben wel benieuwd wat jullie prettig vinden aan een kantoortuin? Doen jullie creatief werk?
@max @Monica @Harrrie @ZusjevanJoost @Foxyfoxtrot @Warboel @Zompig
@Luzarl (nee van jou weet ik wat je doet, en ik vind het onbegrijpelijk dat jij een kantoortuin prettig vindt. Jij hebt toch ook deadlines?)

2 likes

Geen creatief werk! Maar bij mijn vorige baan had ik een mega saaie kamergenoot dus dat vond ik zeker niet chill en ik vind het in de kantoortuin/flexplekcombi fijn dat je elke keer kan kiezen waar je zit, niet altijd bij dezelfde personen, en ook gezellig om veel mensen tegen te komen die je kent want je loopt langs ze/zij langs jou, praatje maken enzo. Vind ik leuker dan allemaal op een eigen kamer! En als er herrie is zet ik m’n hoofdtelefoon wel op.

8 likes

Nee ik doe zeker geen creatief werk. Ik plan op kantoordagen gewoon allemaal kantoormeetings voor het grootst gedeelte van de dag (ik ga echt alleen naar kantoor voor sociale interactie, als ik heel de dag online meetings heb of dngen moet uitwerken bespaar ik mezelf de reistijd).

Maar ik begin altijd om 7.00 op kantoordagen dus heb sowieso wel 2 uur rust en de overige tijd vind ik het ook leuk om sociaal contact te hebben. Vind ik wel leuk en gezellig. Werken in stilte doe ik thuis wel. En als ik toch geconcentreerd moet werken op kantoor (voornamelijk pre corona): ik heb gewoon een goede NC koptelefoon waar ik piano muziek op zet om te concentreren en dan hoor ik niemand meer om me heen.

Maar wij hebben trouwens wel verschillende kantoortuinen:

• concentratie kantoortuin (waar het idee is dat je rustiger werkt)
  • sociale kantoortuin (waar het een groot kippenhok is en ik dus ook zit)
4 likes

zijn er andere mensen die andere prijzen hebben gewonnen met andere kalenders

Nee ik doe geen creatief werk maar plan alles van begin tot eind in voor opleidingen die wij verzorgen. Ik werk ook met deadlines.

Ik krijg echt energie van (sorry voor deze woordkeuze) mensen en geluid om me heen, dat vind ik echt fijn en gezellig. Ik zit ook het liefst naast onze ontmoetingsplek/pantry waar je je eigen muziek op de boksen aan kunt sluiten.

Meestal staat de radio gewoon aan zodat de muziek voor iedereen een beetje ok is en op vrijdag zet ik dan vaak een lijstje van Spotify aan omdat we dan vaak maar met 3 tot 5 personen aanwezig zijn.

3 likes

Het is niet verboden om alleen cash aan te nemen. Dus ze kunnen gewoon X aantal verkochte oliebollen (bepaalde omzet) doorgeven aan de belastingdienst. Als ze 0 doorgeven zou dat inderdaad wel heel opvallend en dom zijn.

3 likes

Ik vind het sowieso erg gezellig en fijn om snel iets te kunnen vragen en snel te schakelen. Wij overleggen heel veel in het echt en slacken alleen met thuiswerkers. En ja de deadline is bij snel nieuws natuurlijk gewoon liever een minuut eerder dan later dus je bent toch al te laat

1 like

Ja dit heb ik ook @Branko! Er zijn dagen dat ik geen overleggen heb en zelfstandig werk moet verzetten, ik vind het dan echt heel fijn om collega’s om me heen te hebben. Wel in een kantoortuin met fijne acoustiek, en collega’s die over het algemeen ook rustig aan het werk zijn. En als het me echt te rumoerig is doe ik mijn noise cancelling koptelefoon op. En bij mij is thuiswerken altijd een optie, dus ik maak altijd bewust de keuze om op kantoor te gaan werken.

Ik heb ook wel op een locatie gewerkt met echt ouderwetse kantoortjes, dan merk ik dat je bijna niemand spreekt buiten de mensen in jouw kamer, vind dat echt jammer.

6 likes

Ik doe wel creatief werk en ik vind andere mensen zien daarbij een fijne stimulans. Een beetje reuring, makkelijk iets zeggen/vragen, alles wat je opvangt kan inspiratie zijn, kruisbestuiving.
Als ik dingen moet bedenken dan klap ik juist dicht als ik in een lege, stille ruimte zit. En als ik echt uitvoerend aan de slag ga zet ik meestal een koptelefoon op.

Edit: ik haat het trouwens wel als mensen (zonder overleg) muziek aanzetten. Dat vind ik dan weer heel afleidend en storend, maar vooral omdat ik dan niet zelf het soort muziek heb gekozen.

3 likes

Ah ja dat snap ik wel. Hier is de afspraak wel dat als je dat vervelend vindt je dan dus niet naast de pantry moet gaan zitten. Want de muziek staat daar altijd aan.

Ja maar dat is anders, dan weet je dat en moet je daar gewoon niet gaan zitten inderdaad.
Ik heb het nu over iemand die gewoon zonder overleg de radio aanknalt in een gedeelde ruimte waar dat normaal niet zo is :skull:

1 like

Oh nee wat oncollegiaal ook

Kerstkaarten sturen/ontvangen

• Leuk!
  • Leuk maar alleen om te krijgen; sturen is kut
  • Stomme ouderwetse traditie
  • Wel oké, leuk als ik wat ontvang maar niet erg als ik niks krijg want stuur zelf ook niet
  • Geen mening over kerstkaarten

0 stemmers

Groetjes van iemand met kramp in haar rechterhand van t schrijven :writing_hand::christmas_tree:

1 like

Ik vind het leuk, maar veel te duur. Ja, je kan een doosje kaarten voor een euro kopen, maar die postzegels… En dan is het nog afwachten of ze ook echt ontvangen worden

8 likes

Vroeger deelden wij altijd uit aan de hele klas. Doen kinderen dat nog steeds?

2 likes

Ja! Althans hier is druk geknutseld en geschreven voor alle kinderen in de klas en bijna alle kinderen geven elkaar allemaal een kerstkaartje

6 likes