Nou ja, niet mee bezig… ik zie wel dingen voorbij komen, maar ik zoek het nieuws niet bewust op.
Nee, ik bedoel dat m’n kind daar niet mag spelen en dat dat kindje maar lekker bij ons moet komen spelen als ze samen willen spelen
Oh logisch, ik ben nog niet helemaal wakker denk ik.
Haha ik wilde typen ‘ach ja het is maandag he’ dus hier is het niet veel beter
Als je alles zou verrekenen met mijn studieschuld, dan heb ik eigenlijk nooit geld.
Op basis daarvan zou ik wel verwachten dat het mensen zijn die weten wat ze doen en die met zulke honden kunnen omgaan enzo. Als ze al hun hele leven zulke honden hebben en ook hun eigen kinderen zo hebben laten opgroeien. Dan is het wel anders dan “het ging altijd goed” en dat was dan drie jaar ofzo, dit is meer 40 jaar.
Dat maakt het waarschijnlijk ook zo ingewikkeld en tragisch voor alle betrokkenen.
Ik ben wel benieuwd hoe mijn vrienden met de grote witte herder hier over denken, aangezien hun hond en een enge herder is maar wel lief en leuk als we langskomen, dol is op kinderen en goed opgevoed (aka ik heb het idee dat ze weten wat ze doen).
@ufo ik wilde nog even zeggen dat ik geen kritiek heb op de keuze die jouw ouders toen gemaakt hebben hoor! Ik las je bericht wat beter en ik snap helemaal dat andere mensen andere keuzes maken en ook toen wij jong waren was het ook echt een andere tijd. Ik weet bijvoorbeeld ook niet of ik zou staan te juichen als mijn kind ergens gaat spelen waar binnen gerookt wordt om maar wat te zeggen. Ik probeer zelf vooral de balans te vinden tussen vals gevoel van veiligheid en hier kan je echt wat betekenen. En dan nog kan je gewoonweg niet altijd alles voorkomen hoe graag je ook zou willen.
Mn moeder is een keer gebeten door een “Goed afgetrainde politie hond die niks deed” alleen maar omdat ze haar koffie waar hij bijna met zn neus in zat bij hem weg pakte.
Ik ben echt dol op honden maar ze zijn gewoon net zoals katten hartstikke onvoorspelbaar. En dan krijg ik liever een krab van mn kat dan dat zon giga beest in mn klauwtje bijt.
Hebben jullie een werk kerstborrel?
- Ja
- Nee
- Anders…
0 stemmers
En toevallig ook de dresscode ‘foute kerst trui’?
- Ja, hoe fouter hoe beter
- Nee, een andere dresscode
- Nee, geen dresscode
- Anders…
0 stemmers
Kerstborrel met een foute kersttrui en nieuwjaarsborrel met nette kleding. Gelukkig heb ik leuke collega’s
Bij ons was het gewoon kom kerstig. Dus de ene helft kwam in zon foute outfit en de andere gewoon mooi haha.
Ben er werkgerelateerd sowieso dagelijks veel mee bezig, maar volg het nieuws privé ook, post er veel over op social media en ben naar een protest geweest
Nee wel een kerstdiner ![]()
![]()
Touch of glitter. Heb ik niet dus pech.
Slamelange
- Sla-me-lange
- Slame-lange
- Sla-melange
0 stemmers
Haha altijd mooi als het er zo staat heb ik geen idee
Sla-mee-lange
Over honden. Ik ben dus een tijdje terug bijna aangevallen door één of andere vechthond (zo’n witte met een zwart oog). Ik liep gewoon nietsvermoedend langs een huis waarvan de voordeur openstond. En opeens vloog dat beest naar buiten en ging richting mijn enkels. Maar zijn baasje stormde óók het huis uit en is er op gedoken. Jezus. Het is goed afgelopen, maar ik stond echt compleet te trillen op mijn benen. En nog zeiden mensen later tegen mij: ‘oh dat is altijd zo’n lief beestje’. Ja hoor, sure. Ik zie in onze buurt ook steeds meer mensen met soortgelijke honden en ik ben dan suuuuper alert als ik met mijn kinderen op straat loop. Heb ooit gelezen dat je ze aan de poten op moet trekken, aan de halsband of heel hard iets in hun anus moet steken als ze eenmaal vasthebben. Maar pin me er niet op vast.
@babushkababy doneren, erover praten, en anders: bidden (maar niet sindskort)
Ja ik bedoel natuurlijk niet dat het de verantwoordelijkheid van het kind is om niet door een hond gebeten te worden. Daarom zeg ik ook dat het uiteindelijk de taak van de eigenaren van de hond is om ervoor te zorgen dat de hond geen schade kan toebrengen aan iemand. Maar ik zie ook best regelmatig kinderen zonder te vragen een hond aaien, of soms zelfs volwassenen bijvoorbeeld bij mij thuis die totaal niet zien dat m’n katten zich niet comfortabel voelen (om bijvoorbeeld opgepakt te worden) en dat ik er dan wat van moet zeggen, en dat vind ik best wel vreemd.
Ik ben zelf gek op honden en dat was ik als heel klein meisje ook al en ik heb nooit een vervelende ervaring met een hond gehad, dus dat is makkelijk praten van mij. Maar ik zou m’n hypothetische kinderen dus ook niet perse willen leren dat een hond bijna per definitie eng is (maar wel dat een hond gevaarlijk kan zijn natuurlijk), liever zou ik ze leren hoe je respectvol met honden/dieren omgaat en hoe je een indruk kan krijgen van hoe een hond/dier zich voelt en waar nodig dus afstand houden/met rust laten.
En misschien is het van een kind van 10 inderdaad te veel gevraagd, maar ik denk dat een kind van 12/13/14 dat misschien redelijk kan begrijpen?
Anyhoe, ik heb vooralsnog geen kind. En dat je een hond of kat (!) niet bij een baby of jong kind laat lijkt mij verder ook gewoon heel verstandig!! Dat bedoel ik ook met niet in een situatie plaatsen waarin 'ie de fout in kan gaan. Ik adopteer over een paar weken een heel zachtaardige herdersmix en heb een kleine baby in m’n familie en ik zal hen nooit met z’n tweeën alleen laten of in een situatie plaatsen waarin er iets mis kan gaan.
Ik moet minstens 5 opties kiezen. Hahaha
O nu niet meer
Ja maar ik was onze chagrijnige oude hond aan het pesten (niet pijn doen hoor) als kind en toen hapte ze ineens, karma wel