Op basis daarvan zou ik wel verwachten dat het mensen zijn die weten wat ze doen en die met zulke honden kunnen omgaan enzo. Als ze al hun hele leven zulke honden hebben en ook hun eigen kinderen zo hebben laten opgroeien. Dan is het wel anders dan āhet ging altijd goedā en dat was dan drie jaar ofzo, dit is meer 40 jaar.
Dat maakt het waarschijnlijk ook zo ingewikkeld en tragisch voor alle betrokkenen.
Ik ben wel benieuwd hoe mijn vrienden met de grote witte herder hier over denken, aangezien hun hond en een enge herder is maar wel lief en leuk als we langskomen, dol is op kinderen en goed opgevoed (aka ik heb het idee dat ze weten wat ze doen).
@ufo ik wilde nog even zeggen dat ik geen kritiek heb op de keuze die jouw ouders toen gemaakt hebben hoor! Ik las je bericht wat beter en ik snap helemaal dat andere mensen andere keuzes maken en ook toen wij jong waren was het ook echt een andere tijd. Ik weet bijvoorbeeld ook niet of ik zou staan te juichen als mijn kind ergens gaat spelen waar binnen gerookt wordt om maar wat te zeggen. Ik probeer zelf vooral de balans te vinden tussen vals gevoel van veiligheid en hier kan je echt wat betekenen. En dan nog kan je gewoonweg niet altijd alles voorkomen hoe graag je ook zou willen.