Stel je persoonlijke vraag #48

We betalen vanaf onze gezamenlijke rekening.

16 likes

Ah ja, heb ingevuld alles splitten maar bedenk me nu dat ik wel vaker voor mijn vriend vliegtickets heb betaald als wij naar Nederland gingen. Als we gaan voor iets waarvan ik hem er bij wil hebben, een bruiloft of iets, dan betaal ik meestal. Als we gewoon voor de leuk gaan dan delen we het.

3 likes

Ik heb hier nog nooit over nagedacht. Jammer, ik had duizenden euro’s kunnen uitsparen door m’n partner alles te laten betalen :money_mouth_face:

5 likes

Een wolf is ongeveer even gevaarlijk als een loslopende, boze hond, maar die laatste kom je een stuk sneller tegen.

5 likes

Nee, zeker niet. Ik zou al niet eens een ponykamp durven te organiseren met allemaal kinderen waarvoor ik verantwoordelijk ben midden in een bos. Laat staan in een gebied waar een wolvenroedel is icm de angsten van de kinderen.

3 likes

Vind het niet perse overdreven want je hebt de verantwoordelijk over een x aantal (kleinere) kinderen en paarden, maar vraag me wel af of ze in de zomer dan wel buitenritten gaan rijden want dat komt een beetje op hetzelfde neer imo.

3 likes

Maar wolven zijn toch redelijk schuw?

1 like

Helaas… Ze worden steeds minder schuw door het “wolventoerisme”. Veel fotografen willen ze op de foto hebben waardoor ze zelfs gevoerd worden en daardoor wennen aan mensen.

Ik denk ook dat als je uit de randstad komt je veel minder beseft wat de angsten zijn van de mensen uit wolven gebieden.

Deze kinderen komen uit Friesland en daar is ook een wolvenroedel of meerdere inmiddels. Als zij opgroeien met de verhalen die rond gaan in de buurt (en de foto’s van afgeslacht vee) is het heel logisch dat die kinderen veel banger zijn voor een wolf dan bijvoorbeeld kinderen uit de grote steden waar op dit moment nog geen wolven zijn.

Mijn buurman heeft bijvoorbeeld eerder een vos in zijn ren gehad die alle dieren heeft doodgebeten. Hierdoor was ik ontzettend bang voor vossen terwijl die angst eigenlijk helemaal niet terecht is want vossen zijn juist heel erg schuw, maar ja… probeer dat een kind maar uit te leggen.

Ik moet soms bij mijn moeder de hond uit laten (ze woont ook in een wolven gebied en ook nog eens naast een bos) en ik voel me daar echt niet prettig bij in het donker. Ze heeft een felle lamp mee waar je alles mee kunt beschijnen, alle ogen lichten op. Als ik ook maar iets zie glinsteren dan zit ik alweer thuis op de bank. :joy:

5 likes

Wow, creepy. Maar lijkt me ook wel vet!

2 likes

Ik lees dat ze bang zijn dat wolven achter de groep pony’s aan gaat of dat de pony’s schrikken en op hol slaan. Pony’s kunnen echter al schrikken of op hol slaan van een duif of een plastic zak dus of dit nou zo’n reële angst is vraag ik me af.

18 likes

ben jij wel eens op ponykamp geweest

• ja
  • nee maar ik was wel paardenmeisje
  • nee en ik was geen paardenmeisje

0 stemmers

1 like

Waar in NL mag je na zonsondergang het bos in? Zowat alles is beschermd en mag je als mens niet in na zonsondergang en voor zonsopgang om de dieren rust te geven.

2 likes

Naast een bos.

Wolven houden zich gelukkkg verder wel aan de grenzen van een bos dus ik zou ze natuurlijk naast een bos absoluut niet tegen kunnen komen.

2 likes

Huhh mag dat niet, omg nooit geweten, zou dat erbij moeten staan dan toch. Heb mn halve leven in de avond in het bos gespendeerd (bij een vereniging)

1 like

Denk dat dat hetzelfde is als dat je na zonsondergang niet meer naar het strand mag, mja doen ook zoveel mensen.

:exploding_head:

1 like

Heb jij weleens een cosmetische ingreep ondergaan? Facelifts, Botox, fillers, borstvergrotingen etc.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

• Wat is je leeftijd?
  • 20-25
  • 25-30
  • 30-35
  • 35-40
  • Ouder dan 40

0 stemmers

Ben je van plan in de toekomst een cosmetische ingreep te laten doen?

• Ja
  • Nee
  • Misschien

0 stemmers

Voel je druk vanuit de maatschappij om een ingreep te laten doen? Ook al zou je het eigenlijk niet willen?

• Ja
  • Nee
  • Is puur omdat ik ergens persoonlijk ontevreden mee ben, de maatschappelijke heeft hier geen invloed op

0 stemmers

In sommige gebieden zijn de regels pas laatste jaren aangescherpt.
Bij mij staat het overal op de bordjes elk geval, bij elke ingang. Staatsbosbeheer schijnt hier ook te controleren (geen idee ben er niet geweest in het donker)

En lol dat mensen zich er niet aan houden, het is niet bedacht mensen te pesten maar kunstlicht wat mensen meebrengen ontregelt het ritme van dieren echt flink.

1 like

Nee daar zal inderdaad een goede reden voor zijn, ik heb er nooit bij stilgestaan omdat ik niet in het donker ga nu maar ook omdat ik dus vroeger gewend was aan de start van het bos die vereniging te hebben. Waarschijnlijk was het dus niet “ver genoeg” het bos in of is het nu anders. Goed dat je dit verteld hoor, leren we alleen maar van.

Dat controleren klopt inderdaad. Ben ooit een keer weggestuurd door de boswachter. Was toen wel al opweg naar de parkeerplaats, maar het was toen al schemerig.

2 likes