Zie jij je neefjes/nichtjes vaak?
- Ja regelmatig
- Af en toe
- Nooit
- De ene wel en de andere niet
- N.v.t.
- Anders
0 stemmers
Zie jij je neefjes/nichtjes vaak?
0 stemmers
Ik moest voor straf op de trap.
Ik werd wel eens onder de koude douche gezet als ik me heel erg misdroeg, maar dan moest ik wel heel ver gaan.
Ook was er bij mij in de fam een soort dreigement dat als een kind ook heel ver ging, dat de ouder de vluchtheuvel ging bellen. Nou dat was ook vaak genoeg om het vervelende kind te doen kalmeren. Alle kids destijds dachten dat het een kindertehuis waar stoute kindjes heen gingen dat er water en brood geserveerd werd etc. Dikke onzin uiteraard, maar na zo’n “telefoontje” was ik het liefste kind op aarde
Degene die ik het vaakst wil zien, wonen helaas niet in Nederland, dus zie ze hooguit 1x per jaar, veel te weinig. Degene die wel in NL wonen zie ik niet zo heel vaak, maar daar zit ook een groot leeftijdsverschil, dus ook niet perse samen opgegroeid.
Als in de kinderen van je broer/zus of (ook) de kinderen van je ooms en tantes?
Ojaa! Ik maakte de poll met kinderen van ooms en tantes in gedachte hahaha. Maar kan beide natuurlijk!
Kinderen van eigen broers zussen zie ik vaak! Mijn eigen neven en nichten (dus de kids van mijn ooms en tantes) alleen met kerst of de sporadische familiedag.
Mijn kind weet niet eens welke neven en nichten er zijn, de breuk in de familie dateert al van zeker 20 jaar geleden dus op een gegeven moment weet je ook niet anders.
Ja dan liep ik echt súper dramatisch naar boven, heel hard stampen op de trap en met de deur gooien en boven bedenken hoe ik van huis kon lopen
Die van mijn vaders kant echt bijna nooit. Sommigen van hun zou ik op straat denk ik ook zo voorbij lopen. Wel jammer, want ik vind die ooms en tantes van die kant wel heel leuk en we wonen ook allemaal best dicht bij elkaar.
Die van mijn moeders kant zie ik iets vaker en heb ik ook op social media, dus die zou ik nog wel herkennen
Van mijn moeders kant bijna wekelijks, mijn vaders kant met uitvaarten dus als er weer iemand dood is dan is er een soort reünie.
Hoeveel snacks neem jij als je friet besteld?
0 stemmers
Dit deed ik ook en dan riep mijn moeder me weer naar beneden en zei “volgens mij kun je nog veel harder stampen.” Dus ik nog bozer naar boven. En dat bleef ze dan herhalen. Woest werd ik daarvan .
Hahahaha ja dat deed mijn moeder ook wel eens! Volgens mij lachte zij zich echt kapot op zo’n moment haha
Misschien het fysieke niet per se altijd, maar wel dat de ouder dan duidelijk niet genoeg manieren heeft om met frustratie om te gaan. Ik denk dat dat meer impact heeft dan de tik.
Heb jij wel eens je mond afgeplakt voor tijdens het slapen?
0 stemmers
Indien ja, heb je er effect van gemerkt?
0 stemmers
Ja bij ons stond agressie centraal, zeker wanneer mijn vader te veel dronk dan werd hij daarna heel erg agressief en ook naar mijn moeder en het gekke is ook nog dat het soms random ging. Je kon de klappen soms zomaar krijgen, mijn vader (politieagent) noemt het nog steeds een corrigerende tik vandaar dat ik een bloedhekel heb aan dat woord. Want vroeger waren de klappen zo erg dat er bloed kwam en dat mijn moeder ons met coldpacks die standaard in de vriezer lagen moest koelen.
Ja en dan ging ik stiekem op mn kamer een boek zitten lezen, dus vond het helemaal niet erg. Kon ik lekker in alle rust lezen
Ik moest buiten op de mat zitten
Soms 3 🥹🥹