Stel je persoonlijke vraag #48

Dat komt altijd later pas Grace. Heb geduld

4 likes

Ja I know, lig hier al nachten wakker :cry:

2 likes

Heb er nooit een bijgehouden. Dus dit probleem heb ik niet

2 likes

Nou je oude posts hier dan. Komt op hetzelfde neer.

9 likes

Laatst geprobeerd, nouja het waren vooral doelenlijstjes en ik wilde alleen maar fit worden en dun zijn. God wat ben ik blij dat ik ondertussen leukere doelen kan bedenken dan dat. Echt cringe. M’n dagboek van tienertijd heb ik gewoon in een doos gemieterd en hoop ik nooit meer te lezen.

6 likes

ja dat is fucking kut want ff kanker zeggen lucht echt op als je boos bent sorry idk is miss geen dealbreaker maar ik zou toch wel 100x de mist in gaan

10 likes

Ik had vroeger een dagboek waar ik echt alleen in schreef als ik dronken was, en dan voornamelijk als ik ruzie had gehad met mn vriend tijdens het uitgaan.

Geen idee waar die gebleven is, ga nu ook onmiddellijk stoppen met erover nadenken en geloven dat mn ouders het niet gevonden hebben bij het verhuizen.

10 likes

Bij mijn verhuizing kwam ik wat oude puberdagboeken tegen en ik dacht dat ik inmiddels wel een soort zachtheid naar mijn jongere zelf had ontwikkeld, maar het was nog steeds ƩƩn en al cringe. De helft stond ook vol met zwijmelverhalen over een jongen die in het heden een VRIEND van mijn vriend is. Die dagboeken heb ik dus weggegooid, want ik ga nog liever dood dan dat mijn vriend dat gezwijmel leest. :sob::rofl:

12 likes

Ja zeker weten :joy: Ik hield een dagboek bij van 10 jaar oud totdat ik 14 jaar was ongeveer, en vond het echt super leuk om terug te lezen. Zeker als er grappige gebeurtenissen in stonden die ik vergeten was. Ook kon ik gewoon leuk en grappig schrijven toen, en de cringy dingen waren echt te dom om te poepen. Echt het soort cringe om van te genieten zolang niemand meekijkt haha :joy:

4 likes

Mja, ik vind het heel handig. Maar goed, wij hebben het genomen voor veiligheid. Hier in de buurt zijn best veel ā€œproblemenā€. We kunnen hier niet zien wie er voor de voordeur staat, en als ik alleen ben, vind ik het toch best prettig dat ik kan zien wie er voor de deur staat. Als ik in een rijtjeshuis hadden gewoond in een rustig buurt, had ik er denk ik ook niet zo de noodzaak van ingezien. (Idk of dat onder ā€œuitzonderlijke gevallenā€ viel. Ik ben er niet vanuit gegaan.)

1 like

Kaften

2 likes

Nee hij heeft meerdere relaties gehad!

@grace geen verdere context dus inderdaad

1 like

Wat leuk zo’n hele stapel! Ken je toevallig Christine de Vries haar boek dagboek als een spiegel? Daar staan hele leuke dingen in hoe je je dagboek kan gebruiken. Misschien dat je op deze manier het dagboek schrijven wat nieuw leven kan inblazen.

Ze heeft ook verschillende boeken geschreven met een thema die je dan gaat behandelen. Vorige week had ze een workshop online gedeeld van ongeveer een uur. Ze praat wel vrij sloom, maar ik vond het wel leuk om te doen. Soms is het ook wat te zweverig maar dat kan je prima negeren.

Je hebt ook het boek het creatieve dagboek van Sarah Timmermans. Ik heb hem alleen wat doorgebladerd maar het ziet er wel uit als een leuk boek met genoeg ideeƫn voor inspiratie opdoen.

@grace ik heb het wel eens geprobeerd om terug te lezen maar mijn handschrift is gewoon onleesbaar.

@Juuldie aaah nee wat jammer. Ik geniet altijd zo van die puberdagboeken in echt gebeurd. Zo eerlijk altijd.

Mocht iemand nog oude dagboeken hebben en niet weten wat je er mee wilt doen, je kan ze doneren aan het Nederlands dagboekarchief. Dagboeken zijn waardevol voor oa geschiedenisonderzoeken.

6 likes

Geloof me, mijn dagboeken waren voor geen enkel geschiedenisonderzoek interessant. :laughing:

6 likes

Ha wat leuk allemaal, ik ga me er eens in verdiepen!

@Vaiana dat vind ik serieus een goed idee, vond ik ook altijd zo’n heerlijk taakje vroeger

3 likes

Ken je de podcast Echt Gebeurd? Daarbij lezen mensen soms voor uit hun oude dagboeken. Dit dagboek zou daar volgens mij echt een geweldige kandidaat voor zijn :joy:

10 likes

Ik schreef een tijdje gedichtjes over mijn leven in notities en kwam van de week perongeluk terecht in zo’n gedichtje tijdens het zoeken naar een andere notitie. Ik schaam me gewoon voor mezelf dat lezen was echt mentaal strijden.

Ergste was dat ik daarna dacht: oh de rest zal vast beter zijn en toen moest concluderen dat het allemaal zo genant was

19 likes

Hahaaaa mooie uitspraak

2 likes

Eet je elke dag groente?

• Ja, elke dag
  • Helft van de tijd
  • Bijna nooit
  • Nooit van m’n leven

0 stemmers

3 likes

Wel meer dan de helft van de tijd maar kan niet eerlijk elke dag zeggen. Als ik carbonara maak ga ik niet doen alsof ik daar een salade bij wil.

56 likes