Niet luisteren naar anderen. Ik ben de laatste 6 jaar 5 keer gewisseld van werkgever en ook nog 2 jaar niet werkzaam geweest door ziekte. Als je ergens niet op je plek zit, zit je niet op je plek. En ik heb mezelf ook weleens voorgehouden het een bepaalde periode vol te moeten houden, maar dat werkt echt alleen maar averechts. Sommige mensen houden er niet van ergens lang te werken. En er zijn genoeg bedrijven die graag iemand met veel verschillende ervaring aannemen. Hoppen is ook goed voor je salaris, want je kan bij een nieuwe werkgever in één keer een grote sprong maken. Ik heb ook een vriendin van 46 die ook elke 3 jaar hopt en nooit moeite heeft een nieuwe baan te vinden.
Plekken waar ik maar kort heb gewerkt vermeld ik overigens niet op mn cv, maar heb ik zeker veel van geleerd. Nu weet ik ook goed wat ik wel en niet wil in werk en welk werkveld. Dus uiteindelijk hoop ik nu uitgehopt te zijn en zo niet dan zal ik hierna denk ik kiezen voor een detacheringsbureau. Meer collegas werken via zo’n constructie, dan krijg je vaak een aanstelling voor 2 jaar en betere voorwaarden dan bij de inlener.