Stel je persoonlijke vraag #48

Juist gek op anijs. Vooral in koekjes, of van die speciale gekarameliseerde crackers bij de borrel (verkochten ze vroeger bij Appie :broken_heart:). Laatst ook warme choco met anijs Monin genomen, heerlak.

Maar heb vaak ook fases dat ik even alles wil. Komijn gebruik ik sowieso veel, maar venkelzaad is bij mij niet aan te slepen laatste jaar. Zo heerlijk in pasta’s.

5 likes

Gebruik jij je kind weleens als smoes om niet te hoeven afspreken? ‘M’n kind heeft slecht geslapen en is een beetje pips, dus gaat niet lukken helaas’

• Ja weleens gedaan
  • Nee nooit
  • Geen kind

0 stemmers

1 like

Ja al het voordeel moet je eruit halen toch!

5 likes

Er is 1 kruid wat ik echt walgelijk vind en ik word als ik het proef direct misselijk. Fucking asafoetida.

2 likes

Echt zo doorzichtig als mensen dit doen :joy:

appeltaart

• met noten
  • zonder noten

0 stemmers

ik vind appeltaart zonder noten zo’n deceptie. zonder rozijnen ook maar mensen met zo’n kindertong geef ik niet eens stemrecht

2 likes

Ja warm broodje tonijn met oa chipotlesaus en pepers is vies lekker

1 like

Kan zo snel niet iets bedenken wat NIET beter wordt van noten. Rozijnen daarentegen

1 like

Ik wil misschien van baan wisselen, maar krijg nu van mensen om me heen te horen dat ik nog niet zo lang bij m’n huidige werkgever werk (bijna 2 jaar) en dat jobhoppen niet goed is. Dus daarom ben ik benieuwd:

Hoelang ben jij werkzaam bij je huidige werkgever?

• 0 - 0,5 jaar
  • 0,5 - 1 jaar
  • 1 - 1,5 jaar
  • 1,5 - 2 jaar
  • 2 - 3 jaar
  • 3 - 5 jaar
  • 5 - 10 jaar
  • 10 jaar of langer
  • n.v.t.

0 stemmers

Heb je meerdere functies bij je huidige werkgever gehad?

• Nee, ik ben in functie X begonnen en doe die nu nog steeds
  • Ja, ik ben in functie X begonnen, maar doe nu functie Y of Z
  • Ja, ik ben in functie X begonnen, Ă©n doe nu functie Y of Z
  • Anders

0 stemmers

1 like

Begonnen naast mijn studie en blijven plakken, mĂĄĂĄr 1 januari ontslag genomen :partying_face:

1 like

Langer dan 10 jaar is een hele tijd!! Was je de werkgever of sector beu? En heb je al een nieuwe baan?

Ik vind echt niks raars aan jobhoppen na twee jaar. Je hebt de tijd genomen het daar te zien en concludeert dat iets anders beter bij je past, kan me weinig werkgevers voorstellen die dat als een probleem zien.

66 likes

Ja en in veel sectoren zoeken ze mensen, dus wordt daar veel minder op gelet (er van uitgaande dat je geen CV van 15 jaar hebt waarbij je overal maximaal 2 jaar gewerkt hebt).
Zolang je het helder voor jezelf hebt en kan uitleggen kan je denk ik ook met minder jaren op een plek wegkomen.

5 likes

Totaal klaar met mijn baan. Werkgever én sector beu. Eigenlijk allang, maar door corona waren er nieuwe uitdagingen wat interessant was en daarom langer blijven plakken. Had al een nieuwe baan gevonden, maar heb vorige week nog een betere aanbiedingen gekregen en zal dat mijn initiële nieuwe werkgever morgen moeten laten weten
 Ze gaan niet blij zijn.

Na twee jaar kun je echt prima concluderen dat iets niet goed bij je past en nieuwe werkgevers gaan dat helemaal niet raar vinden, eerder goed en ondernemend, zeker als je het goed uitleggen.

4 likes

Ik jobhop binnenkort terug naar m’n vorige werkgever nadat ik 16 maanden ergens anders gewerkt heb :upside_down_face:

4 likes

Ja vind ik echt lekker :weary:

2 likes

Ik ben na 3 jaar en na 2 jaar van baan gewisseld en ik was echt verbaasd hoe vaak ik nog de vraag kreeg ‘waarom ik nu al van baan wilde wisselen, want ik werkte pas 2/3 jaar bij m’n huidige werkgever’. Ik vond het zelf helemaal niet gek om te wisselen, zeker niet de eerste keer aangezien het toen mijn eerste baan was en ik ook maar gewoon ergens begonnen was, het was niet meteen m’n droombaan ofzo. Maar werkgevers lijken toch bang te zijn dat je bij hen dan ook na 2/3 jaar weer vertrekt.

Zou me hier overigens niet door laten tegenhouden hoor, ik heb steeds ook financieel goede stappen gezet door te wisselen en werd uiteindelijk dus ook gewoon aangenomen. Alleen er werd dus wel naar gevraagd (met ook wel een soort oordeel erin) en dat verbaasde me toch wel.

1 like

Zelfs dat boeit niet toch

Maar ik vind ergens lang (+10jr) werken sowieso niet meer van deze tijd en ik vind ook vaak dat sommige mensen te lang op dezelfde plek blijven hangen

17 likes

Hibiscus in thee ugh zo ranzig

13 likes

Ik werk nu ongeveer 10 jaar, en ik solliciteer nu voor mijn 3e baan. Ook nog eens allemaal in verschillende sectoren. Begonnen in journalistiek en media, toen in de zorg en wil nu weer overstappen, waarschijnlijk naar consultancy/IT (maar eigenlijk, naar alles wat niet in een ziekenhuis is en mij wil accepteren met een HBO-diploma).

Soms ben ik bang dat ik op een gegeven moment nergens meer aangenomen word, omdat ik zo vaak gewisseld ben. Maar ik hoop eigenlijk dat het tegenwoordig gewoon steeds normaler wordt om dingen uit te proberen en vaker te switchen. Ik vind echt veel te veel dingen leuk/interessant om niet te proberen.

1 like