Maar ik heb daarnaast in 30 verschillende banen gewerkt de laatste 15 jaar en ik hou het ergens max een jaar vol meestal
En twee jaar is toch ook weer niet zó kort
Het is nu wel echt aan het veranderen, de gedachte over jobhoppen. Ik werk met collega’s die 60+ zijn en die willen een CV nog wel eens afkeuren omdat er te veel wisseling op staat. Maar merk bijvoorbeeld ook door opmerkingen van mijn ouders dat ze het heel gek vinden dat je niet langer dan zoveel jaar ergens blijft werken.
Ik werk nu 8 jaar op dezelfde plek - wel veel veranderd intern - en als het aan mij ligt ga ik nog niet weg hoor. Love it hier.
Ben ook heel vaak geswitched van werk en heb een superlang cv. Snel verveeld, paar mooie kansen gepakt, soms dikke pech gehad en ook tussen mavo en uni master afwisselend parttime en fulltime gewerkt. Wordt inderdaad vaak op neergekeken dat ik geen standaard cv heb. Het boek ‘hoe wordt je alles?’ heeft mij wel geholpen om het meer te omarmen (idee van multipotentionalisme). Uiteindelijk ben ik nu bij mijn droombaan terechtgekomen waar het juist van pas komt dat ik een generalist ben. Alles viel uiteindelijk op zijn plek.
Ik werk er sinds mei maar ben stiekem ook een beetje opzoek naar iets anders. Het leven is te kort om bij een saaie baan te blijven hangen
Ik las pas juist het tegenovergestelde dat je maar 2-4 jaar bij een baan moet blijven omdat je anders ongemotiveerd overkomt
Door precies dit steeds te horen te hebben gekregen ben ik te lang doorgegaan bij een werkgever. Doe a.u.b. hetgeen wat goed voelt van binnen en niet wat anderen zeggen of juist wat er verwacht wordt
Ik ben momenteel ook weer actief aan het solliciteren na 2 maanden. Vind het niets, bedrijf past niet en functie ook niet dus ga lekker pleite zodra ik iets leuks heb
Dus, gewoon je gevoel volgen!
Golf…
- Priem
- Red Flag
0 stemmers
Gewoon doen hoor! Ik werk nu +/- tien jaar (los van bijbanen tijdens school/studie) en het langste dat ik ergens heb gewerkt is 3 jaar, verder 2x 2 jaar en 2x 1 jaar en nu ruim een jaar bij huidige werk. Nooit een probleem geweest, nooit iemand naar gevraagd. (Hulp- en dienstverlening)
Niet luisteren naar anderen. Ik ben de laatste 6 jaar 5 keer gewisseld van werkgever en ook nog 2 jaar niet werkzaam geweest door ziekte. Als je ergens niet op je plek zit, zit je niet op je plek. En ik heb mezelf ook weleens voorgehouden het een bepaalde periode vol te moeten houden, maar dat werkt echt alleen maar averechts. Sommige mensen houden er niet van ergens lang te werken. En er zijn genoeg bedrijven die graag iemand met veel verschillende ervaring aannemen. Hoppen is ook goed voor je salaris, want je kan bij een nieuwe werkgever in één keer een grote sprong maken. Ik heb ook een vriendin van 46 die ook elke 3 jaar hopt en nooit moeite heeft een nieuwe baan te vinden.
Plekken waar ik maar kort heb gewerkt vermeld ik overigens niet op mn cv, maar heb ik zeker veel van geleerd. Nu weet ik ook goed wat ik wel en niet wil in werk en welk werkveld. Dus uiteindelijk hoop ik nu uitgehopt te zijn en zo niet dan zal ik hierna denk ik kiezen voor een detacheringsbureau. Meer collegas werken via zo’n constructie, dan krijg je vaak een aanstelling voor 2 jaar en betere voorwaarden dan bij de inlener.
ben jij blij met de geboorteplaats op je paspoort?
- ja
- neutraal
- nee
- anders
0 stemmers
Brussel district 2, alsof ik in de hunger games heb mee gedaan.
Ik ben een paar keer te lang blijven hangen en werd daar heel ongelukkig van. De afgelopen paar jaar waren heel erg (sinds zomer 2019 nu in mijn 4e baan), maar heb nu wel een plek gevonden waarvan ik denk dat ik er echt langer wil gaan blijven. Maar zit er pas 9 maanden, dus wie weet
Ja want is me stadsie. Maar ook het boeit me echt niet.
Heb je wel nog relatief goed voor elkaar in district 2 dan
Ik vind geboorteplaats an sich eigenlijk helemaal niet boeiend dus was ook prima als er Woerden had gestaan, maar ben in het buitenland geboren dus zorgt wel altijd voor geinig gesprekje omdat mensen niet weten waar het ligt
Almere, niet de favoriet
Het zou me echt aan m’n reet roesten😂
Delfzijl
Woerden 🫠😅