Efteling ben ik pas geleden nog geweest en Disney is voor mij al weer 15 jaar geleden, dus nu Disney.
Ik was een tijdje geleden in Phantasialand en was wel echt positief verrast door de achtbanen en door het hele park ook.
Efteling ben ik pas geleden nog geweest en Disney is voor mij al weer 15 jaar geleden, dus nu Disney.
Ik was een tijdje geleden in Phantasialand en was wel echt positief verrast door de achtbanen en door het hele park ook.
Ook als je verwacht dat ze ervoor verzekerd is?
Ik ben hier geweest en wel om 5.00uur sochtends opgestaan om die ballonnen te zien (héél vet) maar niet zelf gedaan omdat we het te duur vonden en daar baal ik nog steeds van.
Echt een ontzettende aanrader, heel mooi gebied.
Nou ik gok dat de meeste personen dit werk zwart doen en je dus geen bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering hebt. Want dit hoor je niet op je particuliere verzekering te claimen. Dus dan is het per definitie uit eigen zak.
Ik werk alleen met huishoudhulpen via een agentschap en die zijn dus verzekerd. Ik zou er geen spel van maken en gewoon het agentschap contacteren.
Ja mijn hulp is ook aangesloten bij een bureau dus ik zou het gewoon daar melden inderdaad, zo’n heel gekke gedachte is dat toch niet.
De schoonmaakster van mijn broer deed ooit de glazen tafel met de stofzuiger, dikke schade, dan haal je toch niet je schouders op
Denk dat het grootste deel van de mensen hier (+ in Nederland) hun schoonmaker zwart betaalt en dan ook nog een laag uurloon hanteert. Dan ben je imo een lul wanneer je die schoonmaker 200 euro wilt laten betalen voor een omgestoten lamp.
In het geval van wit werk via een agentschap verhaal je die kosten niet op de schoonmaker zelf maar bij de verzekering of tussenpartij. Dat is een heel ander verhaal.
Ja ok maar bij de poll ging ik uit van mijn eigen situatie (wie niet). De schoonmaaksters hier vragen trouwens 20 euro netto, die heb ik zelf niet hoor.
De schoonmakers die wit voor een bureau werken of schoonmakers die zwart werken? Ze vragen 20 euro netto, dus wat betaal jij ze bruto dan? 40+ per uur?
Ik betaal 38 euro per uur aan het bureau
Van die kant bekeken, ik snap wat je zegt. Vraag me wel af of er een grens is in bedrag dat mensen blijven zeggen een ongelukje kan gebeuren.
Wat betreft de eerder genoemde glazen tafel dat was echt uit gemakzucht en dat gaf ze ook gewoon toe dus daar zou ik persoonlijk wel boos over zijn
Ja maar dan nog was de schade waarschijnlijk onvoorzien? Ik maak uit gemakzucht ook wel eens een fout op werk
Wanneer je een schoonmaker in huis neemt kan je er vanuit gaan dat diens financiële situatie vaak niet heel goed is, ik vind het dan ook bizar dat je iets gaat eisen bij schade, beetje eigen risico. Het zou mij niet fijn lijken dat ik geld ga eisen waar iemand zomaar 10 uur zwaar fysiek werk voor moet leveren.
Ja dat laatste staan niet veel mensen bij stil. Bedankt voor het belichten van de andere kant!
Wat of hoe is je initiële reactie als je je privé telefoon hoort of voelt afgaan (belletje)?
0 stemmers
Dus niet je werktel ;p
“Shit hoe werkte dit ook alweer?”
FaceTime vind ik daarentegen (bijna) altijd leuk
Ben overgevoelig dus heb standaard het geluid uit, trillen niet aan en alle meldingen uit
Ik schrik dus niet want er gebeurt niets (en ik neem ook niet op)
oh nee dit vind ik juist vreselijk ![]()
Op de een of andere manier heb ik altijd net geen kleren aan of extreem vogelnesthaar of zit ik middenin een enorme berg troep of zoiets als er ineens wordt gefacetimed. Het voelt echt als een soort inbreuk op mijn privésfeer ![]()
Met bellen heb ik dan weer geen moeite.
Hahaha ja dat snap ik, ik heb juist in die staat hele FaceTime sessies met vriendinnen. En zij ook met mij. Dat maakt het zo leuk denk ik. Een random persoon moet mij ook niet facetimen hoor dan neem ik echt niet op. Maar als mensen mij bellen denk ik áltijd dat er shit loos is.