Stel je persoonlijke vraag #48

Die speeltjes geven me wel flashbacks

6 likes

Zou wel een betere uitvoering zijn to be fair

7 likes

Wel lekker nostalgisch

Omg jaa!

7 likes

Ik vond het leuk totdat ik zag dat je enkel een Big Mac of nuggets kunt nemen, geef meer opties!!

7 likes

Als je op je werk regelmatig overleggen hebt, vanaf welk tijdstip vind je het laat op de dag om nog een overleg te hebben?

Via teams:

• Als m’n overleg tot 14:00 uur duurt
  • Als m’n overleg tot 15:00 uur duurt
  • Als m’n overleg tot 16:00 uur duurt
  • Als m’n overleg tot 17:00 uur duurt
  • Als m’n overleg tot later dan 17:00 uur duurt
  • Als m’n overleg tot nog vroeger dan 14:00 uur duurt
  • Het maakt me echt niet uit tot hoe laat een overleg duurt
  • Anders

0 stemmers

Fysiek:

• Als m’n overleg tot 14:00 uur duurt
  • Als m’n overleg tot 15:00 uur duurt
  • Als m’n overleg tot 16:00 uur duurt
  • Als m’n overleg tot 17:00 uur duurt
  • Als m’n overleg tot later dan 17:00 uur duurt
  • Als m’n overleg tot nog vroeger dan 14:00 uur duurt
  • Het maakt me echt niet uit tot hoe laat een overleg duurt
  • Anders

0 stemmers

collega

Een collega die gewoon van 9 tot 17 werkt zucht altijd diep als ik iets in plan dat na 14:30 eindigt, omdat ze dan altijd al stiekem naar huis sneakt of dr laptop thuis uit zet

5 likes

Oh dat is wel vroeg van je collega, ik zeg zelf 16 uur omdat ik dan daarna mijn gewone werk af kan ronden, en even kan afschakelen zodat ik niet met een vol hoofd onderweg ben

4 likes

Ik vind alles tot 17.00 uur sowieso prima, zowel fysiek als digitaal, maar morgen heb ik een fysiek overleg tot 19.00 uur en als dat incidenteel is, heb ik daar ook geen problemen mee (maar ik compenseer die uren wel).

2 likes

Vinden jullie dat jullie een “grote mensenbaan” hebben?

• Ja
  • Nee
  • Nvt

0 stemmers

Je mag zelf invullen wat je bij een “grote mensenbaan” vindt passen.

2 likes

ik vind gewoon een parttime of fulltime baan, niet naast je studie (als in: weekenden of 's avonds, niet als je naast je baan studeert), een grotemensenbaan. ongeacht wat die baan is

17 likes

Je schoonmaker sloopt je lamp van 200 euro

• Je verwacht dat ze deze vergoed
  • Deze hoeft ze niet te vergoeden, kan gebeuren
  • Je komt tot een andere afspraak, namelijk

0 stemmers

Ik verwacht dat dat via de verzekering geregeld kan worden en als dat niet zo is, stel ik 50/50 voor.

5 likes

Vind ik ook wel aan de situatie liggen. Maar wanneer jij je schoonmaker zwart betaalt vind ik dat jij ook degene bent die dit soort ongelukjes financieel op moet vangen.

113 likes

Ligt er ook aan hoe je het geregeld hebt. Is het zwart werk? Of werkt de schoonmaker namens een uitzendbureau? In dat laatste geval zal je daar wat mee kunnen regelen.

In het eerste geval zou ik aangeven dat ik er wel heel erg van baal, maar afwachten wat hij/zijzelf aangeeft als oplossing? Ik weet niet of je dit kan ‘eisen’?
Als ik dit als vriendin bij iemand thuis had gedaan had ik mijn aansprakelijkheidsverzekering ervoor gebruikt, dit gaat echter niet op als zwartwerker bij iemand thuis denk ik :sweat_smile:

4 likes

Echtwaar? Ik vind echtniet dat je het kan maken om van je werknemer te vragen om 50 procent te betalen. Jij hebt zelf de schoonmaker ingehuurd, dan kan dit helaas nou eenmaal gebeuren.

9 likes

Jaren geleden hadden we in het pand waar ik woonde een schoonmaakster voor de gemeenschappelijke ruimtes. Zij was toen de afvalpas kwijtgeraakt en de huisbaas eisde dat zij een nieuwe betaalde. Vond dat zo stom, kwam uit polen om hier te werken had al amper wat te besteden. Wat ben je dan een lul van een huisbaas. Geen idee hoeveel zo’n nieuwe pas kost maar dat hoort hij gewoon te betalen. Was ook zwart betaald werk dacht ik.

4 likes

zeker omdat schoonmaken niet het meest lucratieve beroep is ook. 200 euro is voor diegene misschien wel heel veel

3 likes

Thanks voor de reacties! Heb gezegd dat ik ervan baal (zeker omdat ze wel vaker hardhandig is en er kleinere dingen sneuvelen) maar het is inderdaad het risico dat ik neem. Ga wel even nadenken of ik nog met haar verder wil

1 like

Voor mij ook! Het is sowieso best een groot bedrag toch

1 like

Heh omdat ze niet expres iets kapot heeft gemaakt? Succes met het vinden van iemand die nooit per ongeluk iets kapot maakt. Of mist hier weer eens heel veel context?

Edit ah ja er is nu opeens context toegevoegd aan deze post

3 likes