Stel je persoonlijke vraag #48

wat vind je van de efteling? ik vind het altijd gaar als mensen de efteling niet leuk vinden haha

• vind ik leuk
  • vond ik vroeger leuk, nu niet meer
  • mwah
  • heb ik nooit leuk gevonden
  • ben ik nooit geweest

0 stemmers

4 likes

Ben ik laatst voor het eerst ooit geweest en vond het echt fantastisch! Was echt zo’n leuke dag, ik snap de hype helemaal. En, zelfs in de Baron geweest, ook al vond ik het vooraf doodeng

8 likes

Ah ja ik herinner me je post nog. Wat leuk! Ik moet je nu haten @grace . Wat bezielt je de Efteling niet leuk te vinden trut!! Meest geweldige park van Europa.

Vond hem zo leuk om te zien, so cute

Ik haat op iedereen die de Efteling stom vind stel smakeloze!!

4 likes

Waar ga je liever naartoe?

• Disney world paris
  • De Efteling
  • Ik ben zuur en ik wil naar beide niet

0 stemmers

2 likes

wat leuk dat het alsnog zo’n goede ervaring is zonder de nostalgie van vroeger!

2 likes

Efteling ben ik pas geleden nog geweest en Disney is voor mij al weer 15 jaar geleden, dus nu Disney.

Ik was een tijdje geleden in Phantasialand en was wel echt positief verrast door de achtbanen en door het hele park ook.

2 likes

Alleen al het idee dat ik iets dat ik per ongeluk sloop uit eigen zak zou moeten betalen op mijn werk maakt me boos. Kijk echt neer op mensen die dit van hun schoonmaker zouden vragen.

26 likes

Ook als je verwacht dat ze ervoor verzekerd is?

1 like

Ik ben hier geweest en wel om 5.00uur sochtends opgestaan om die ballonnen te zien (héél vet) maar niet zelf gedaan omdat we het te duur vonden en daar baal ik nog steeds van.

Echt een ontzettende aanrader, heel mooi gebied.

1 like

Nou ik gok dat de meeste personen dit werk zwart doen en je dus geen bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering hebt. Want dit hoor je niet op je particuliere verzekering te claimen. Dus dan is het per definitie uit eigen zak.

4 likes

Ik werk alleen met huishoudhulpen via een agentschap en die zijn dus verzekerd. Ik zou er geen spel van maken en gewoon het agentschap contacteren.

2 likes

Ja mijn hulp is ook aangesloten bij een bureau dus ik zou het gewoon daar melden inderdaad, zo’n heel gekke gedachte is dat toch niet.

De schoonmaakster van mijn broer deed ooit de glazen tafel met de stofzuiger, dikke schade, dan haal je toch niet je schouders op

Denk dat het grootste deel van de mensen hier (+ in Nederland) hun schoonmaker zwart betaalt en dan ook nog een laag uurloon hanteert. Dan ben je imo een lul wanneer je die schoonmaker 200 euro wilt laten betalen voor een omgestoten lamp.

In het geval van wit werk via een agentschap verhaal je die kosten niet op de schoonmaker zelf maar bij de verzekering of tussenpartij. Dat is een heel ander verhaal.

9 likes

Ja ok maar bij de poll ging ik uit van mijn eigen situatie (wie niet). De schoonmaaksters hier vragen trouwens 20 euro netto, die heb ik zelf niet hoor.

De schoonmakers die wit voor een bureau werken of schoonmakers die zwart werken? Ze vragen 20 euro netto, dus wat betaal jij ze bruto dan? 40+ per uur?

4 likes

Ik betaal 38 euro per uur aan het bureau

4 likes

Ja. Want ik verwacht ook dat mijn werkgever verantwoordelijkheid kent. Dat ik verzekerd ben betekent niet dat risico dat bij mijn werk hoort op mij afgeschoven mag worden. Kijk als de schoonmaker expres een lamp sloopt of als een sloophamer door je woonkamer gaat snap ik nog dat je discussie hebt en zelfs dan vind ik dat risico van het uitbesteden, maar een ongeluk? Als je geen werkgever wilt zijn moet je het niet worden.

5 likes

Van die kant bekeken, ik snap wat je zegt. Vraag me wel af of er een grens is in bedrag dat mensen blijven zeggen een ongelukje kan gebeuren.

Wat betreft de eerder genoemde glazen tafel dat was echt uit gemakzucht en dat gaf ze ook gewoon toe dus daar zou ik persoonlijk wel boos over zijn

2 likes

Ja maar dan nog was de schade waarschijnlijk onvoorzien? Ik maak uit gemakzucht ook wel eens een fout op werk

3 likes

Als je vindt dat er een grens aan het bedrag zit moet je dat van tevoren meenemen in je overweging. Jezelf verzekeren, een schoonmaker bij een bureau nemen dat die schade dan vergoedt, besluiten het toch zelf te doen. Juist bij een hoger bedrag is het nog belangrijker dat je dat niet afwentelt op de schoonmaker.

Maar dit soort discussies komen regelmatig terug hier en de crux is dat je beseft dat je verantwoordelijkheid hebt als je een arbeidsrelatie aangaat.

7 likes