Wanneer je een schoonmaker in huis neemt kan je er vanuit gaan dat diens financiële situatie vaak niet heel goed is, ik vind het dan ook bizar dat je iets gaat eisen bij schade, beetje eigen risico. Het zou mij niet fijn lijken dat ik geld ga eisen waar iemand zomaar 10 uur zwaar fysiek werk voor moet leveren.
Ja dat laatste staan niet veel mensen bij stil. Bedankt voor het belichten van de andere kant!
Wat of hoe is je initiële reactie als je je privé telefoon hoort of voelt afgaan (belletje)?
- Lichte schrik
- Schrik
- Irritatie
- Verbazing
- Neutraal
- Nieuwsgierig (zonder verdere emotie)
- Blijdschap
- Anders
0 stemmers
Dus niet je werktel ;p
“Shit hoe werkte dit ook alweer?”
FaceTime vind ik daarentegen (bijna) altijd leuk
Ben overgevoelig dus heb standaard het geluid uit, trillen niet aan en alle meldingen uit
Ik schrik dus niet want er gebeurt niets (en ik neem ook niet op)
oh nee dit vind ik juist vreselijk
Op de een of andere manier heb ik altijd net geen kleren aan of extreem vogelnesthaar of zit ik middenin een enorme berg troep of zoiets als er ineens wordt gefacetimed. Het voelt echt als een soort inbreuk op mijn privésfeer
Met bellen heb ik dan weer geen moeite.
Hahaha ja dat snap ik, ik heb juist in die staat hele FaceTime sessies met vriendinnen. En zij ook met mij. Dat maakt het zo leuk denk ik. Een random persoon moet mij ook niet facetimen hoor dan neem ik echt niet op. Maar als mensen mij bellen denk ik áltijd dat er shit loos is.
Om in de trant van schoonmakers te blijven. Geef jij wel eens iets extra’s aan je schoonmaker? Denk aan een kerstpakket(je), chocoladeletter, kaartje voor verjaardag o.i.d
- Ja, meerdere keren per jaar
- Ja, een enkele keer in het jaar
- Ja, eens in de zoveel jaar
- Nee
- Ik maak mijn huis zelf schoon!
0 stemmers
Als je geen schoonmaker hebt, zou je dit doen?
- Ja
- Nee
- Alleen als diegene zwart werkt en dus niet al (hopelijk) iets krijgt van de werkgever
0 stemmers
Hele diepe zucht, want 9 van de 10 keer is het m’n moeder
Als je in de nacht van maandag op dinsdag ongesteld wordt, log je de start dan op maandag of dinsdag?
- Maandag
- Dinsdag
- Ik log m’n menstruatie niet
0 stemmers
Is er een influencer waarvan je het zou merken als diegene 2 tot 3 dagen niets online post?
- Ja, één
- Ja, meerdere
- Nee, maar wel als het langer dan dat zou duren
- Nee, ik let daar niet op
- Ik volg geen influencers
0 stemmers
Een best kleine influencer gaf aan dat ze het zo lief vond dat ze meer dan 100 berichtjes kreeg met de vraag of het wel goed ging nadat ze het hele weekend niets online geplaatst had. Zoiets zou mij dus echt niet opvallen!
- Ja, bij één
- Ja, bij meerdere
- Ja, maar alleen als ik een spannende update verwacht (bijvoorbeeld iemand die zwanger is)
- Nee, nooit
0 stemmers
Niet voor een zwangerschap, maar ik wou eens een bepaalde ketting hebben die populair was en heel snel uitverkocht. Dus toen had ik een melding ingesteld zodat ik die zsm kon bestellen als hij weer op voorraad was.
De enige zwitser die ik ken zag ik eens 5 (!) plakjes van de gezamenlijke ham die we als groep deelden op z’n boterham doen. Dus eens ja
Gewoon bij een webshop? Vind dat wel iets anders dan een notificatie op een social account van een influencer.
Nee was iemand die een post/ story plaatst op haar instagramaccount als ze haar shop had aangevuld (de eerste keren moest je zelf een mailtje sturen, maar toen greep ik dus mis).
Ik heb ooit van mijn gynaecoloog begrepen dat je helder bloed voor maandag 18.00 uur nog als ‘maandag’ kan rekenen.
Komt dat pas in de loop van de maandagavond, dan is cyclusdag 1 dinsdag.
@Bunnyslippers Haha ook de toevallig?
Bij haar heb ik destijds ook een belletje ingesteld inderdaad.
Voor de zij-slapers:
Slapen jullie ook met je schouders hoog opgetrokken?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik doe dat altijd maar het lijkt me eigenlijk helemaal niet goed voor je, zoveel spierspanning in je nek en schouders. Ik weet alleen niet zo goed hoe het anders kan? Als ik bewust m’n schouders omlaag hou dan lig ik helemaal niet lekker, het voelt zo uitgestrekt ofzo?
Bij mij helpt het om een wat hoger kussen te hebben. Mijn schouders liggen dan onder het kussen (niet onder de platte kant die het bed raakt maar tegen het korte opstaande randje) waardoor ik ze minder hoog optrek.
“Waarom moeten ze mij hebben?”
Ik word echt nooit gebeld tenzij het een instantie is