Ik koop gewoon tweedehands. Ik wil wel een relatief nieuw model iPhone maar ik ga echt geen 800 euro ofzo betalen voor een telefoon
hoe veel tweedehands kleding heb jij?
- ik heb alles tweedehands
- een groot deel van mijn kleding is tweedehands
- ik koop ongeveer 50/50 tweedehands/nieuw
- ik heb redelijk wat weedehands kleding maar koop toch meestal dingen nieuw
- ik heb enkele tweedehands kledingstukken
- ik heb niks
0 stemmers
hoe ervaar jij tweedehands winkels? ik ben er zo slecht in en ik raak altijd gestrest van die geur, dan ga ik horrorscenarios bedenken over ongewassen mensen die het aan hebben gehad en dan wil ik gewoon weg. ik haat dat zo erg aan mezelf zet je er gewoon overheen zeikerd
- ik hou ervan om tweedehands winkels af te struinen
- ik slaag bijna altijd
- ik slaag soms
- ik slaag bijna nooit
- ik vind het moeilijk/kut om goed te zoeken
- ik vind het soms viezig
- ik vind het nooit vies
- ik ga vaak naar tweedehands winkels
- ik ga regelmatig naar tweedehands winkels
- ik ga nooit naar tweedehands winkels
- ik wil meer tweedehands kopen
0 stemmers
Doe het liever via Vinted. Makkelijker zoeken, betere prijzen en minder âviesâ. Want kan het thuis gelijk wassen en hoef niet alles aan te raken en daar te passen eventueel.
Edit: ik vind het nu ook minder makkelijker omdat ik dik ben. Kleding moet echt goed zitten. Vroeger paste alles wel, stond het allemaal wel best. Nu kunnen dingen vaak trekken, knellen, spannen etc dus koop dan liever nieuw want dan kan ik het terugsturen/meer tegelijk in één keer proberen in een winkel
Ik ga tegenwoordig iets minder vaak naar vintage winkels en kringloopwinkels, maar vaker naar iets duurdere die al een selectie hebben gedaan. Dan is alles schoon en goeie kwaliteit. Vind het nog steeds ook wel leuk om naar vintage winkels te gaan, maar ik heb daar minder geduld voor dan vroeger. De rekken zijn vaak overvol en de kwaliteit is minder.
Heeeel soms vind ik iets tofs maar de laatste keer vond ik een broek met een kapotte rits voor âŹ20. Sindsdien heb ik geen zin meer om tweedehandswinkels af te gaan. đ«„
Je noemt makkelijker zoeken, heb je tips? Ik vind Vinted zo ontzettend onoverzichtelijk en vooral overweldigend. Echt, waar begin je? Er zit ook zoveel troep tussen, scroll je dan al die paginaâs door voor dat ene mogelijke leuke item? En de keren dat ik wat vind komt het uit Spanje of Frankrijk ofzo en dat staat me ook echt tegen.
Dus mensen, help deze Vinted noob.
Ik koop voor mezelf eigenlijk alleen tweedehands via Vinted want mijn kledingmaat is in fysieke winkels zoeken naar een speld in een hooiberg en daar heb ik gewoon geen zin in, dat is in reguliere winkels al deprimerend genoeg. Voor mijn kind vind ik het wel leuk.
Het zou echt een topfeature zijn als je kon aanvinken dat je geen Shein, Primark, H&M, Zara, etc. wil zien. Ik filter nu vaak maar door een vanaf-prijs in te stellen, maar zolang mensen fluttruitjes van Zara voor 30 euro erop zetten zet dat ook weinig zoden aan de dijk.
Ik ben wel heel blij dat je nu ook op materiaal kunt zoeken.
Heb je aandelen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Heb je crypto?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Heb je NFTâs?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Heb je grond of een huis waar je niet zelf woont?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Heb je goud? Als in een deel van een goudstaaf oid.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Is de NFT markt naar beneden gegaan? Ik weet er eigenlijk niks van behalve dat een vriend van me er ik denk 20k in heeft zitten. Durf niet te vragen hoe het daarmee is
Niks, maar ik zie nooit zulke goedkope mobieltjes in winkels oid. Voor mijn gevoel zag je goedkopere mobieltjes meer aan het begin van de smartphone tijd.
Ik vind dat speuren ook heel leuk, kan me daar prima een avondje mee vermaken. En ik heb ook geduld als ik een specifiek kledingstuk in gedachten heb. Zo heb ik net (na bijna een jaar zoeken/wachten) een jurk gekocht voor 12 euro die er nog uit ziet als nieuw en een nieuwprijs had van bijna 100 euro.
Ja zoals @Wonderland al zegt zou de reden voor mij om op Vinted te shoppen vooral qua duurzaamheid zijn, dus dan vind ik pakjes uit andere landen laten komen niet echt logisch.
Ik snap wat je bedoelt. Ik kan er ook helemaal overprikkeld en geĂŻrriteerd van raken maar ik baken op Vinted heel erg mijn zoekopdracht af. Dus ik selecteer enkele (duurzame) merken en het kledingstuk (of misschien meerdere) dat ik zoek en dan beperk ik het aantal zoekresultaten al aanzienlijk. Of ik browse zo door het aanbod per merk dat ik leuk vind en markeer wat dingen die ik misschien wil als âfavorietâ, en ga dan door mân eigen favorieten heen. Ik mis vast een hoop dat ik misschien leuk kan vinden maar boeiend, ik zoek niet Dat Ene Perfecte T-shirt te vinden, ik zoek gewoon âleuke kleren van normaal materiaalâ.
Doet me denken aan Jennie from the blog die hier helemaal een insta over was begonnen en iedereen advies gaf blabla en haar proces ging delen over hoe ze hier rijk mee zou worden en dingen mee zou afbetalen
Ging slecht. Werd niks meer gepost en dat is langzaam doorgebloed ofzo? Zo cringe haha. Ik denk dan: wees dan ook zo eerlijk om al die mensen die je âom hebt gekregenâ te delen over dit verlies
Vond dat wel een heel typisch voorbeeld van: echt meegaan met een trend met 0 verstand ervan en uiteindelijk verlies maken. Heb t doen met haar jonge volgers die ook geĂŻnspireerd zijn geraakt een mee gingen doen haha
Geen idee wat van dit rijtje het precies was btw
- Nee
- Ja
0 stemmers
Heb jij iets van HK living in huis?
Hahha ja dit was crypto! Maar het stomme daaraan is vooral: je kunt daar geen expert ofzo in zijn, het is gewoon gokken. De mensen die op tijd zijn ingestapt hebben veel verdiend over de rug van mensen die later zijn ingestapt (die meestal alles zijn verloren). Volgens mij heeft jennie er trouwens wel heel veel mee verdiend in eerste instantie, had ze niet een deel van dat boshuisje ermee betaald?
Ben jij op basisschoolleeftijd (jonger dan 12) weleens echt verliefd geweest?
- Ja
- Weet ik niet zeker
- Nee
0 stemmers
Vind je insecten vies?
- Ja, allemaal
- Eerder wel dan niet
- Eerder niet dan wel
- Nee, helemaal niet
0 stemmers