Stel je persoonlijke vraag #48

Ik gebruik 2 reinigingsproducten voor m’n gezicht, eentje voor op een watje en eentje onder de douche. Dan 1 SPF en 1 handcrème. 4 producten dus, heb douchegel enzo niet meegeteld maar dan zou ik op 6 komen. Douchegel en shampoo. :woman_shrugging:t2:

Handcrème alleen bij bepaald weer want dan barsten ze uit elkaar dus gemiddeld over een jaar genomen zeker niet wekelijks.

Mijn huid is het gelukkigst als ik d’r met rust laat. Spf is ze al niet blij mee maargoed da’s gewoon nodig.

3 likes

Doet dit geen zeer? Ik vind ze altijd zo branden en onprettig haha. Ik vraag me ook altijd af of er echt mensen zijn die t gebruiken maar blijkbaar wel dus.

4 likes

Ik kan me dus juist echt totaal niet voorstellen dat mensen 36 producten gebruiken. :sweat_smile:

22 likes

Nee ik heb daar geen last van. Ik gebruik ook alleen maar mascara en die is niet waterproof zodat het eraf halen ook makkelijker gaat. En voor degene die het vroeg; mijn huid is prima. Ja wel een beetje droog, zeker in de winter, maar dat boeit me niet om eerlijk te zijn. Heel soms gebruik ik in de winter wel een creme, maar dat is echt zeldzaam. Ik heb het idee dat al die producten juist je huid verstoren om het zo maar even te noemen. Ja en bijvoorbeeld als ik ga zonnen gebruik ik wel zonnebrand, of als ik blote benen heb doe ik bodylotion op (voor de glans, niet het verzorgende deel :sweat_smile:). Maar dat hoort niet bij mijn wekelijkse producten zoals in de poll staat.

4 likes

Het is soms ook wel een karwei heh eigenlijk haha. Ergens haat ik het ook wel soms al die moeite, maar tegelijkertijd voel ik me echt zo’n prinses wanneer ik de hele riedel heb afgelopen haha.

3 likes

Ik gebruik ook nauwelijks producten, en ben dan ook benieuwd of mijn huid nou zoveel slechter is of juist niet doordat ik weinig op mijn gezicht smeer. Nu in mijn zwangerschap door hormonen wat onrustig, maar heb echt weinig rimpels enzo.

3 likes

Ik heb juist het tegenovergestelde. Ik heb echt van die vriendinnen die zeggen helemaal niks te doen en die het onzin vinden, maar volgens mij hebben ze allemaal een betere huid dan ik :joy: haha zo stom.

4 likes

Ik heb net een powder brow touch up gehad en mag dus mijn wenkbrauwen niet nat maken allern de huid rondom mijn wenkbrauwen is zo aan het vervellen! Vraag me echt af of dit mijn huid zou zijn als ik ineens stop met skin care hahaha

2 likes

Momenteel gebruik ik echt nul. Enige wat ik eigenlijk wel zou moeten gebruiken is iets met spf.
Oh alleen voor gezicht bedoel ik.

2 likes

ja soms is het echt kut maar het werpt wel echt zijn vruchten af vind ik want achteraf voelt het wel fijn! maar vooral een haarmasker vind ik kut, een kwartier in de kou wachten omdat ik geen water wil verspillen :sob: ik had nooit een slechte huid maar sinds ik koreaanse skincare gebruik is mijn huid wel echt super glanzend en elastisch. merk jij dat niet bij jezelf?

1 like

Maar dat verschilt toch ook gewoon per persoon? Vroeger gebruikte ik wel producten (en ook meer make-up) en toen was mijn huid onzuiver. De laatste jaren ben ik gestopt met al die dingen en is mijn huid bijna altijd zuiver. Dat het dan wat droog is neem ik maar voor lief want daar word ik niet onzeker van. Daarnaast vind ik soms make-up eraf halen met een doekje al veel moeite, laat staan om nog meer te doen dan dat haha.

3 likes

Mijn huid wordt er ook juist rood van etc.

2 likes

Ik gebruik ook alleen spf eigenlijk, soms wat make-up maar ik ben zo lui dat ik daar vaak geen zin meer in heb, moet je dat er ook weer helemaal af gaan halen haha. Maar geen rimpels, ben idd wel benieuwd of dat echt verschil zou maken in de toekomst.

2 likes

Ja daarom blijf ik het ook doen haha ik hou van dat prinses gevoel achteraf :joy: Volgens mij moet ik ook echt achter de Koreaanse skincare want een vriendin van mij is dat ook gaan doen, en ze ziet er echt zo super stralend uit. Ik merk ook wel echt verschil qua teint en glans en ook heb ik wel het gevoel dat ik er een stuk ouder uit zou zien nu als ik niks zou doen. Alleen als ik dan die vriendinnen zie die niks doen vraag ik me echt af of zij nou zo’n goede huid hebben of dat het effect van skincare gewoon minder groot is dan ik denk. Helaas heb ik ook wel last van lichte jowls waar ik soms wel van schrik haha :weary:zo jammer dat daar met skincare vrij weinig aan te doen valt haha.

2 likes

Ik smeer nivea op mn gezicht na het douchen omdat mn gezicht anders droog/trekkerig voelt en dat is het. Als ik make up draag haal ik het e s avonds af met makeup reiniger maar eigenlijk draag ik dat nooit meer.

1 like

Ik ben nu wel benieuwd naar jouw Koreaanse skincare!

1 like

Dit soort antwoorden mogen allemaal verder bediscussieerd worden in Het Beautytopic #4 of nog liever het Asian Beauty topic!

5 likes

Ik gebruik zeep en soms na het douchen bodylotion

2 likes

Dit forum zorgt ervoor dat…

• ik besef dat ik een leuker leven heb dan de meesten hier
  • dat ik ongeveer eenzelfde leven leidt
  • Ik besef dat ik een minder leuk leven heb dan de meesten hier

0 stemmers

2 likes

Ik dacht altijd dat ik best een “moeilijk” persoon was, m’n hoofd staat altijd aan en ik ben best observerend/analytisch en dat kan best wel vermoeiend zijn, MAAR als ik hier veel lees vind ik mezelf best wel een ongecompliceerd en “licht” persoon juist, haha. Bij veel issues hier denk ik: :woman_shrugging:t3: wat is het probleem. En ik heb ook wel geconstateerd dat ik in vergelijking met anderen (hier) een vrij directe communicatiestijl heb wat volgens het leven echt makkelijker en leuker maakt.

77 likes