Mijn droom is een grote oude schuur/loods (liefst een romneyloods met zo’n rond dak) met heel grote ramen aan de voor-en achterkant en dan met een vide erin om op te slapen en verder alles één open ruimte laten maar wel heel fijn en warm inrichten
Wat vind jij van de term “push present” ? Gelukkig hoor ik nooit “pers cadeau”
- Leuk/lief
- Yikes nee
- Neutraal /geen mening
- Anders:
0 stemmers
Daarbij bevallen er ook zoveel vrouwen met een keizersnede. Vind het maar niks.
Ja naja, het zijn in mijn omgeving wel dezelfde groep mensen.
Je hoeft het toch niet zo letterlijk te nemen dat als je met een keizersnede bevalt je geen cadeau if baargoud krijgt? Ik zou een mooi sieraad iig wel waarderen
Nee, maar push present? Volgens mij wordt dat in Nederland gewoon een kraamcadeau genoemd. Dus ik bedoel echt de benaming ervan zoals ik in mn poll zeg. Toen victoria beckham een keizersnede had moeten ondergaan kreeg ze te horen dat ze ‘too posh to push’ was. Pff
Het is sws al zo fuckin raar. Een man moet een orgasme krijgen om een vader te worden. Een vrouw moet 9 maanden zwanger (ok ja ongeveer) zijn met als laatste een pijnlijke bevalling om een moeder te zijn. Wie de f heeft dit ooit bedacht. Dat 1 orgasme je een kind kan geven, mannen mogen never ever in hun leven klagen.
Stel het zou mogelijk zijn dat het andersom is, alleen mannen kunnen zwanger worden, een kind dragen, en bevallen. Zou je dat idee leuk lijken? Wij vrouwen hoeven alleen maar 1 keer klaar te komen.
- Ja
- Nee
- Ik weet het niet
0 stemmers
Nee een push present krijg je van je partner omdat je diens kind hebt gedragen en gebaard. Vaak een sieraad. En een kraamcadeau krijg je van je omgeving voor je baby. Push present is echt voor jezelf.
Alsjeblieft niet. Als ik hem nu al hoor klagen terwijl hij alleen maar klaar hoefde te komen dan wil ik niet weten hoe het na een zwangerschap én bevalling eraan toe gaat.
Ja haha dat snap ik. Ik vind “push present” een walgelijke term. Ik vroeg ook wat je van die term vindt, ik vind het raar en wat respectloos klinken.
Wat interesseert mij de benaming joh, elk excuus voor een mooi cadeau neem ik aan hoor
Ik vind alles omtrent kinderen (dus opvoeden, zwangerschap, bevallen) wel een stuk aantrekkelijker als ik de vader zou kunnen zijn: niemand die zeikt als je fulltime blijft werken, niemand die je vraagt wie er bij het kind is nu jij op een feestje bent, als je wel ouderschapsverlof opneemt krijg je applaus, iedereen is vertederd als je met je kind in een draagzak door de stad loopt, niemand heeft het in niet-medische context over “je hormonen”, op sollicitatiegesprekken kan het niemand iets schelen of je al dan niet een kinderwens hebt, niemand oordeelt als je drie weken na de geboorte van het kind weer lekker gaat werken, ja echt een stuk gemakkelijker heb je het als vader dan als moeder denk ik
Baargoud een betere optie dan
Zou jij het erg vinden als jouw kind/kinderen later zelf geen kinderen willen?
- Ja, ik zou dat erg vinden
- Nee, dat zou ik helemaal niet erg vinden
- Wel een beetje jammer misschien
- Anders
0 stemmers
Oh omdat je zei
Dacht ik ik leg even uit dat een kraamcadeau echt wat anders is. Ik sta neutraal tegenover de term push present
Hoe bedoel je dit?
Ik weiger alles als iemand ooit “push present” erbij zegt.
Nee, dan is de wereld waarschijnlijk nog veel meer naar de klote. Vind het ook extreem egoistisch om zoiets van je kind te willen.
Ik stemde Ja en ik heb geen eens kinderen
Haha nee dat lijkt me vanzelfsprekend, maar dat is ook wat ik bedoelde: het lijkt me veel makkelijker om een vader te zijn vanwege alle verwachtingen die we van vaders hebben, of vaker juist niet hebben. maar het lijkt me eigenlijk uberhaupt makkelijker om een man te zijn eigenlijk