Stel je persoonlijke vraag #48

Wat is het juiste Fruit Of The Loom logo?

• Met hoorn des overvloeds (links)
  • Zonder hoorn des overvloeds (rechts)

0 stemmers

De juiste versie is die zonder hoorn. Dit is een typisch mandela effect. Heel veel mensen herinneren zich dit logo met hoorn, maar Fruit Of The Loom beweert dat het logo altijd al zonder geweest is. Nu is er een TikTok’er die beweert bewijs gevonden te hebben in een oud T-shirt waarbij een logo mĂ©t hoorn staat

1 like

Ik heb hier echt nog nooit van gehoord?

43 likes

Het is een kledingmerk, vooral bekend voor T-shirts en sweaters. Ik associeer het vooral met de jaren ‘80/‘90.

6 likes

Ik juist met bedrukte kleding van de copyshop!

16 likes

Ja dat ook! Zowel elk T-shirt uit mijn jeugd met bedrukking van verenigingen was een Fruit Of The Loom T-shirt. Krijg echt nostalgische vibes bij dat merk haha.

5 likes

Ik stop mn winkelmandje altijd vol met dingen die ik wil, en dan ga ik zo lang twijfelen tot het uitverkocht is. En elke keer trap ik er weer in.

1 like

Ja, vroeger zag je dit vaak.

2 likes

Maar ik vind deze mannen ook gewoon heel onaantrekkelijk. Als het nou grote brede mannen met baarden waren was het wellicht een ander verhaal.

Mensen, hoe schrijven jullie werkmails?

• Eerst een heel verhaal en dan kom ik ter zake
  • Ik ben direct en schrijf na de begroeting mijn vraag/opmerking/etc

0 stemmers

Mijn baas ging vorige week door een gesprek van mij met een gast en hij zei dat ik wel heel direct was. Wat moet ik dan nog schrijven? :smiling_face_with_tear:
Don’t worry, ik dank anderen wel voor hun mail/snelle reactie/whatever

1 like

Echt tering irritant vind ik dat.

Ik: Hi, voor wanneer hebben jullie X opgenomen in de planning?
Ander: Hi, ik heb heerlijke feestdagen gehad. Lekker tot rust gekomen en met mijn familie geweest. Was goed weer ook. Hoe was jouw vakantie?
Hier een linkje naar de roadmap waar X op staat.
Groetjes!

Ik weet dat het aardig is bedoeld maar het komt ook altijd passief agressief over op mij. :joy:

19 likes

Ze pakken vrouwen hier harder op

19 likes

Ooh dit is echt mijn werkergernis: lange mails.

Ik krijg weleens mails met: kun je het aanpassen? En dan heel verhaal over iets nutteloos of heel onduidelijk. En dan moet ik tussen de regels doorlezen wat diegene nou bedoelt. En dan blijkt het om iets heel kleins te gaan. Maar heb dan in de tussentijd die mail al 3x gelezen.

Diezelfde smalltalk in mijn kantoorkamer als iemand iets nodig heeft. Er is altijd een collega die vraagt naar mijn weekend, en dan uiteindelijk iets wil. Dan denk ik: oke laat het weekend maar achterwege, zeg gewoon direct waar je naartoe wil.

17 likes

Hahaha, dat geloof ik wel! Vooral omdat zijn mails zo zijn:

“Is goed!
Tot vanmiddag”

Nog net geen sent with Gmail for Android :joy:

2 likes

Ja maar nu heeft iedereen het over communicatie met collega’s. Maar dat is toch iets heel anders dan met een gast/externe. Dan vind ik het niet meer dan logisch dat je een iets uitgebreider bericht schrijft. Naar mijn collega’s gebruik ik vaak niet eens een aanhef. Meestal is het ook maar 1 zin :joy:

10 likes

Is voor ons lastig te beoordelen zonder idee hoe die mailwisseling er dan uit heeft gezien. Naar externen kan ik me zoals @Lula zegt idd voorstellen dat je je antwoord iets meer inkleedt dan je naar een collega zou doen.

Ik heb een collega die meestal een lege email stuurt met haar vraag in het onderwerp, in hoofdletters. Heerlijk haha.

26 likes

Nou ja, ik ga niet over mijn vakantie oid beginnen.
Als iemand mailt om een ruimte te boeken dan groet ik, bedank ik voor de mail en geef ik aan of het wel of niet mogelijk is. Daarna voeg ik nog de arrangementen aan de bijlagen en laat ik weten dat ze (zodra ze het weten) ons kunnen laten weten wat hun verdere wensen zijn.
Ja wat moet ik verder erbij gaan vertellen? Ze willen een ruimte. Geen autobiografie :sweat_smile:

10 likes

Heb jij schaatsen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Maar is dat ook wat er bedoeld wordt met te direct? Ik kan me niet voorstellen dat ze willen dat je het in dat soort mails gaat hebben over allerlei zaken die er niet toe doen.
Maar er is een verschil tussen.

‘Bedankt voor je mail. De ruimte is niet beschikbaar. Zie bijlage voor andere opties’

en

‘Bedankt voor je mail, leuk dat jullie naar ons willen komen voor deze bijeenkomst.
Helaas is de ruimte die je wilde boeken niet beschikbaar op dit tijdstip. In de bijlage heb ik wat andere opties toegevoegd die misschien een goed alternatief zijn. Je kunt ook altijd even bellen of mailen als je deze wilt bespreken.’

Ik weet het natuurlijk niet, want ik weet niet waar je werkt en hoe jouw mails zijn maar als ik hoor ‘te direct’ dan denk ik niet dat ze willen dat je over je vakantie of jezelf begint, maar eerder iets zoals het bovenstaande.

14 likes

Ja jeetje, dan is mn baas een zeikerd, want ik ben 2 :triumph:

6 likes