Stel je persoonlijke vraag #48

Hangt er vanaf wat je daar doet. Consultant (heel breed, ben je jurist of nog elke andere opleiding), accountant etc. Of je werkt gewoon voor het bedrijf zelf. Er is niet 1 baan zeg maar. En zelfs als zou je 1 van deze dingen doen, dan verschilt het ook weer enorm in welke tak je werkt (van gemeentes tot beursgenoteerd etc. En dan nog IT audit, Financial audit bijv bij accountancy.). Je bent geen boekhouder (al zullen ze die vast ook in dienst hebben). Salarissen verschillen dus ook enorm onderling, net als aantal uren (van gewoon lange werkweek tot insane in busy season).

De salarissen in de advocatuur zijn voor mijn gevoel wel alen hoger trouwens (bij het equivalent van de big four dan en specifieke takkenn). (Al verschilt dat ook weer, consultant verdient weer meer dan accountant vaak,

5 likes

Haha nee, heb al genoeg dingen die wél bestaan om bang voor te zijn in het donker.

(Mannen.)

8 likes

Moet jij wel eens uitrekenen/narekenen hoe oud je bent?

• Nee ik weet het altijd meteen
  • Ja ik weet het soms niet zeker

0 stemmers

2 likes

En hoeveel jaar ik getrouwd ben, hoe oud mijn kind/broer/beste vriendin is

Maar dat komt vooral omdat ik niet helder heb welk jaar het ook al weer is als ik meteen moet antwoorden

2 likes

Echt heerlijk als mensen uit 2000 zijn (mn broertje haha) of 1990. Lekker makkelijk rekenen :crazy_face:
Verder is mn vader al een poos “in de 70”, en of hij nu 73 of 75 is weet ik niet uit mn hoofd :rofl:

4 likes

weet jij iets af van de huidige situatie in congo-kinshasa (drc)? ik zie er ineens allemaal tweets over, maar ik heb er verder bijna nooit iets over gezien terwijl het heel schokkend is. dus geen idee of het aan mij ligt.

• ja ik weet precies wat er aan de hand is
  • ik weet het zo ongeveer
  • ik heb geen idee

0 stemmers

uitleg tw moderne slavernij

de mensen worden enorm uitgebuit en moeten zich letterlijk doodwerken voor kobalt in mijnen. deze kobalt wordt gebruikt voor oplaadbare batterijen, zie hier. ik ga nu een refurbished telefoon kopen ipv een nieuwe

3 likes

Ik denk vooral dat je hier niks over hoort omdat mensen in welvarende landen moeten/willen blijven denken dat ze zo goed bezig zijn met elektrische auto’s e.d.

Ze is we want ja ik heb ook telefoon met zo’n batterij.

5 likes

ja waarschijnlijk dit hele forum toch? ik typ dit ook op m’n laptop met oplaadbare batterij. maar ja afrika wordt natuurlijk tot op heden nog enorm geĂ«xploiteerd. ik heb ook wel eens een video gezien over verschillende afrikaanse leiders die echt het beste voor hadden met het continent die allemaal op mysterieuze wijze overleden (ik heb er verder geen kennis over dus geen idee of dat echt zo is), zou me helemaal niks verbazen

1 like

Ik probeer ook zo lang mogelijk met mijn iPhone 11 te doen, ipv om de twee jaar zoals in vroeger deed.
En het erge is dat de EU een deal heeft met Rwanda om de grondstoffen te beschermen. Maar in Rwanda zijn helemaal geen grondstoffen, die worden door hen in Oost-Congo geplunderd.

8 likes

Alleen wordt een groot aantal refurbished telefoons ook met nieuwe accu geleverd
 dus weet niet of dat dan het probleem oplost of ook een illusie is

Wel heftig. Sowieso zit aan elektrisch rijden door de accu’s ook een keerzijde. Ook qua “wat doen we met de accu’s als ze op zijn”

3 likes

ohhh jij bent congolees toch? sorry dat ik zo’n serieus iets casual in een polltopic deel, ik dacht daar niet echt over na maar dat is misschien een beetje ongevoelig tegenover mensen waarvoor het dichterbij is.

de rol van rwanda weet ik niet zo goed, ik moet me er nog wat meer in verdiepen. mijn telefoon is nu wel echt op aan het gaan, maar ik dacht dat refurbished wel een prima oplossing was maar nu zie ik het bericht van @Fishing. en dat maakt het nog lastiger om zelf ‘iets’ te doen, want zonder smartphone kun je amper leven in de maatschappij

2 likes

ik heb natuurlijk geen uitgebreid rapport in een spoiler onder m’n poll gezet met ieder ding dat er gebeurt. maar als ik op de sites van nos en ad zoek staat het nou niet bepaald vol met artikelen over congo. op nos was het laatste bericht uit september dus ik vind ‘sla eens een krant open’ echt een dooddoener

20 likes

Het is oké hoor.
@Evert ik lees elke dag de krant en er staat heel weinig over. Echt triest en pijnlijk, de standaard en VRT hebben er wel meerdere artikels aan gewijd.

20 likes

Ik zit er zelf over na te denken om een Fairphone te nemen als mijn huidige klaar is, alleen ik heb me er nog niet zo goed in verdiept om te kunnen zeggen dat het ook echt een fair phone is.

2 likes

Nee ik herken dat wel hoor. Ik denk inderdaad deels leeftijd (was toen eind 20) en het hebben van veel tijd waardoor ik super veel nieuws, podcasts en documentaires consumeerde.

3 likes

het één sluit het ander niet uit he. ik volg het nieuws dagelijks via nos maar ook via bijv instagram.

2 likes

Naar de kapper gaan

• Leuk en ontspannen
  • Prima
  • Het is dat het soms moet

0 stemmers

Een gesprek voeren terwijl iemand met een föhn in je oor blaast

• Ik zie geen probleem
  • Haal me hier weg

0 stemmers

1 like

Heb je in het afgelopen jaar weleens een protest bijgewoond?

• Ja meerdere
  • Ja eentje
  • Nee

0 stemmers

Zo nee, denk je er weleens over te protesteren?

• Ja, geregeld
  • Soms
  • Nee

0 stemmers

Als je er weleens aan denkt, wat houdt je tegen?

• Ik denk dat het toch niet uitmaakt
  • Ik vind het te heftig
  • Ik heb geen tijd
  • Gezondheidsredenen
  • Ik wil niet bijdragen aan polarisatie
  • Ik voel gewoon niet genoeg urgentie
  • Ik wil heel graag maar ben een beetje lui
  • Anders

0 stemmers

• Ik protesteer alleen bij de, voor mij, ideale omstandigheden

0 stemmers

Ik mis de optie het is niet in de buurt en heb niemand om mee te gaan :grimacing:

6 likes

“Ik protesteer alleen bij de, voor mij, ideale omstandigheden.”

Kun je die optie toevoegen @babushkababy?

8 likes