rijpe! ik ken het uit mexico, toen ik daar op vakantie was kon je het overal kopen. soms zat er ook een sriracha-achtige saus overheen
Chamoy bedoel je?
Met watermeloen
geen idee ik weet dat het geen sriracha was maar had een soortgelijke smaak
Oeh lekker, ga ik halen! Ik heb het in Mexico ook gegeten, toen zat het op ananas. Was zo lekker, was dit helemaal vergeten
Ik had er hoge verwachtingen van maar vind het zo zuur! Echt niet lekker.
geloof jij dat melk gezond is? ik krijg het mān hele leven al gewoon niet in mān hoofd dat voeding voor babydieren thuishoort in een menselijk dieet. zeker ook met alle hormonen etc. die erin zitten kan ik me niet voorstellen dat het (ondanks de goede stoffen) gezond voor je is. en je hebt natuurlijk ook allerlei bronnen die elkaar tegenspreken volgens mij
- ja ik denk dat melk overwegend gezond is
- nee ik denk dat melk niet gezond is
- ik denk dat alleen biologische melk gezond is met minder hormonen/minder gestreste koeien oid
- anders/nvt/nooit over nagedacht
0 stemmers
Naja alleen dan misschien voor de calcium. Ik heb ook echt bijna nooit melk in huis tenzij ik aardappelpuree maak.
Heb jij melk in in huis?
- Ja regelmatig
- Nooit
- Zelden
- Af en toe
0 stemmers
Wat voor foto van jezelf heb jij op je linkedin/cv/gebruik je in een professionele context?
- Een foto die ik heb laten maken door een professionele fotograaf
- Een foto die ik speciaal heb laten maken, maar niet door een fotograaf (bv door een vriend)
- Een foto die door mijn werk(gever) van mij is gemaakt/laten maken
- Een selfie
- Een gewone/spontane foto waar ik ātoevalligā representatief op stond
- Ik heb eigenlijk geen goede foto en gebruik een slechte/een foto van mijn kinderen/etc
- Anders namelijkā¦
- Niet van toepassing
0 stemmers
Ik voel me al een paar jaar zo:
ā¦en inmiddels vraag ik me af of ik niet eens een andere foto moet gebruiken want hij is al een paar jaar oud (al ben ik nog wel herkenbaar ). Maar ik heb gewoon geen goede foto om te gebruiken
De foto die is gemaakt door de schoolfotograaf. Deze wordt ieder jaar gemaakt.
Ik moest eerst even nadenken, maar ik denk dat je in het onderwijs werkt?
Handig!
Ik denk het niet, maar volgens mij is wat nou echt āgezondā is ook echt nog een raadsel toch?
Ik ging even bij het voedingscentrum edit: oh wacht dit is thuisarts btw (Ik wil gezond eten | Thuisarts.nl). Ik googlede maar even wat, maar toch opzoeken wat een gezond dieet is en zij adviseren dit:
- elke dag een paar glazen melk of schaaltjes yoghurt (melk of yoghurt van dieren, soja of andere planten)
U heeft kalk nodig voor de aanmaak van bot. Kalk zit in melk, yoghurt, karnemelk, kaas, sojamelk, groente, noten (vooral amandelen), erwten, bonen en linzen. Kalk zit ook in water, koffie en thee.
U krijgt genoeg kalk binnen met ongeveer 4 glazen melk, sojamelk of yoghurt per dag.
Of 3 glazen hiervan en 2 plakken kaas.
Wilt u weinig of geen melk van dieren drinken, dan kunt u melk en yoghurt van soja of andere planten nemen. Ook ongeveer 4 glazen per dag.
Of bijvoorbeeld 3 glazen, een handje amandelen en veel groente, erwten, bonen of linzen.
Dat is toch echt fucking veel?
Hoeveel melk/yoghurt/sojamelk drink jij op een dag?
- Ik drink/eet dit niet dagelijks
- 1 x
- 2 x
- 3 x
- 4 x
- 5 x of meer
0 stemmers
Bij ons is afgelopen najaar een fotograaf op kantoor geweest voor zoān foto. Vind m niet perfect, maar heb ook geen betere, dus ik gebruik die wel
Haha Ja, niet de foto van 15 jaar geleden
dit is echt mijn struggle want het is geen SUPER slechte foto maar ik heb gewoon geen betere. ik moet een keer iemand een betere foto laten maken maar dat is echt zoiets wat er nooit van komt. aan wie vraag je dat überhaupt? ik haat op de foto gaan ook haha
Zelf een speciale foto voor gemaakt. Geen selfie, maar gewoon met een timer en een hele high-tech standaard gemaakt van een stapel boeken. Beetje onhandig, maar ik vond het chiller dan iemand anders een foto laten maken want nu kon ik gewoon een uur lang poseren tot ik tevreden was
Calcium zit nog in zoveel meer dan alleen in zuivel, dus daar heb je echt geen melk voor nodig.
Dat zeg ik ook niet dat je het daarom nodig hebt. Wel een reden waarom melk als gezond kan worden gezien door mensen.
Oke schijf van vijf poll
Eet jij per dag (even gemiddeld):
250 gram groente
- Ja, meer
- Ja, precies
- Nee, minder
- Nee, niet
0 stemmers
2 porties fruit
- Ja, meer
- Ja, precies
- Nee, minder