Stel je persoonlijke vraag #48

Nee! :rage:

3 likes

Terecht.

4 likes

Dan zou ik gewoon even tegen je collega’s zeggen dat als je je koptelefoon op hebt je even ongestoord aan het werk wil gaan. Als ze het niet weten kunnen ze er ook geen rekening mee houden.

2 likes

Ik had echt nooit overwogen dat collega’s hun koptelefoon opdoen om niet gestoord te willen worden… dan moeten ze maar niet in de teamkamer gaan zitten hoor
Maar bij ons zijn er ook andere werkplekken en thuiswerken mag altijd.

10 likes

Ik kom ook grotendeels voor het sociale naar kantoor, zou het ook echt stom vinden als collega’s dan de hele dag met een koptelefoon op zitten omdat ze niet gestoord willen worden. Ik heb ook de hele dag in een oor mijn koptelefoon om muziek te luisteren, maar mensen mogen gewoon tegen me praten. En als ik me even moet concentreren zeg ik dat gewoon tegen mijn collega’s en dat ik me daarom even afsluit. Maar dat is nooit urenlang, als ik dat moet/wil dan werk ik thuis.

8 likes

Vertel jij aan je collega’s waar je close mee bent wat je in het weekend hebt gedaan?

• Soms
  • Altijd
  • Nooit
  • Vaak

0 stemmers

Ik mag 1 collega heel graag maar het is eigenlijk haar excuus om te vertellen dat ze haar kind naar de zwemles heeft gebracht en al om weetikhet wat voor tijdstip het huis had schoongemaakt. Het is zo lame haha :laughing: niet dat ik altijd een denderend weekend heb hoor maar het weekend bespreken vindt ze volgens mij heel belangrijk.

Praat jij wel eens met je collega’s over seks?
Ik kan me dat dus helemaal niet voorstellen (gelukkig haha)

• Nooit
  • Soms
  • Vaak
  • Zelden

0 stemmers

1 like

Voor beide, sommige collega’s zijn vrienden geworden. Dusja dan wordt er wel eens over gesproken onder werktijd.

8 likes

Ja, ik ben best close met sommige collega’s, daar deel ik veel mee. Maar wij doen ook vrijwillig buiten werk dingen met elkaar (eten, concerten en musea bezoeken, etc.), wat voor sommige mensen hier ook een absurd idee schijnt te zijn :smile:

5 likes

Ben je wel eens naar een babyshower van een collega geweest?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb vrij snel aangegeven dat ik dat dus gescheiden wil houden.

Wij hadden altijd een weekstart waarin het werk voor die week werd besproken, maar altijd eerst een rondje ‘hoe was je weekend’ :nauseated_face:

Ik ben sowieso niet standaard ieder weekend actief en het ging toen ook mentaal niet zo goed. Moest er altijd weer een draai aan geven, want ging ook niet zeggen dat ik bij wijze van spreken alleen maar jankend in mijn bed had gelegen. Voelde zo ongemakkelijk, bijna alsof ik me moest verantwoorden (wat natuurlijk niet zo is.)

8 likes

Ik kwam op allerlei plekken als uitzendkracht en sommige mensen hadden het wel vaak over seks terwijl ik ze misschien 2 keer gezien heb. Op zich wel bijzonder.

Jaaaaren geleden was ik ook wel eens op een locatie en die man waarmee ik daar werkte vroeg als een van de eerste vragen: ‘hoe vaak poep jij?’. Echt heel vreemd. Tijd later kwam ik daar weer en bleek hij ook opgepakt te zijn ofzoiets. Gek verhaal.

1 like

wij hebben er destijds 1 op kantoor georganiseerd, gewoon kleinschalig en geen uitgebreide spelletjes ofzo. En onder werktijd dus. Maar wel versierd en we hadden wat snacks gemaakt, was een superleuke verrassing. maar we hebben ook wel een gezellig en betrokken team.

2 likes

Ja, maar dat was een goede vriendin die ook toevallig een collega was. Nu is ze geen collega meer en nog steeds wel een goede vriendin.

1 like

My god dacht je dat je na de kleuterklas van de kringgesprekken verlost zou zijn.

8 likes

Ja dan is het sowieso een ander verhaal. Ik weet ook van die collega waar ik wel close mee ben dat ze ook een goede vriendin heeft als collega.

Zou jij je beledigd voelen als een collega je uitnodigt voor een babyshower en diegene dan direct zegt, nee sorry. Vind het ook niet zo leuk van mezelf dat ik dat heb gezegd maarja.

• Ja, ik zou me beledigd voelen
  • Misschien een klein beetje
  • Nee ik snap het wel

0 stemmers

Bovendien neem ik aan dat haar goede vriendinnen en schoonzussen aanwezig zijn. Wat moet ik daartussen, zo ongemakkelijk lijkt me.

Ja maar ook alleen omdat het op werk was + veel vreten en ik geen zin had om te werken.

2 likes

Ligt er denk ik wel aan in welke sector je werkt. Bij mijn werk is het heel informeel (in de zorg), daar wordt over alles gepraat.

3 likes

Volgens mij is de vraag al vaker gesteld maar durf jij een spin in je huis op te pakken en buiten te zetten?

• Ja hoor geen probleem
  • Ligt aan het formaat van de spin
  • Nee ik maak ze dood
  • Nee dit durf ik echt niet

0 stemmers

2 likes

Nee, overheid! Ik houd me bezig met best ingewikkelde vraagstukken, waarbij ik me soms echt moet concentreren. Maar ik heb ondertussen geleerd dat als ik écht rust wil, dat ik dan thuis moet werken. Maar het is wel irritant als ik lekker bezig ben en mensen me komen storen.

1 like