Stel je persoonlijke vraag #48

ondergewicht kan ook gewoon genetisch zijn en heeft vaak niks met een eetstoornis te maken, misschien moeten we ons gewoon niet druk maken om andermans gewicht

11 likes

Precies, dus dat maakt het extra dom om een dikke diëtist niet serieus te nemen.

1 like

Pas als ie een paracetamol op heeft hoor

Jammer dat bijna de helft hier een dikke diëtist niet serieus zou nemen. Naast een gebrek aan kennis over (o.a. de oorzaken van) overgewicht, blijkt daaruit ook een beperkte kijk op het beroep diëtist. Een diëtist is zeker ook opgeleid om mensen met overgewicht of obesitas te behandelen, maar biedt (vooral in de klinische setting) ook zorg bij kanker, stofwisselingsziekten, brandwonden, allergieën en zo kan ik nog een hele tijd doorgaan. De kennis en kunde van diëtisten wordt echt vaak onderschat.

33 likes

Maar dat zijn waarschijnlijk comments van mensen die zelf nooit tegenover die dietist gaan zitten en hun mening doet er uiteindelijk niet toe.

3 likes

in haar geval weet ik dat niet, ze is niet dik maar mensen met een eetstoornis die gerelateerd is aan dun willen zijn, zijn (daardoor) ook vaak fatphobic. en dat zijn juist wel de mensen die bij haar terecht zouden moeten komen. maar alsnog is het hier bijna 50/50 zie ik nu??? 47% neemt een dikke diëtist niet serieus, wow heftig

Alleen is “je niet druk maken om andermans gewicht” best een ding bij veel eetstoornis patiënten haha. Dus of het nou genetisch is of een gevolg van een lichamelijke ziekte of een werkelijke eetstoornis… de eetstoornis stem van de patiënt gaat er waarschijnlijk wel mee aan de haal :sweat_smile:

1 like

ja dat is zo! maar het was meer als reactie op mette. maar ik zie bij die diëtiste die ik bedoel (arwa badran) zo vaak zulke comments en die zijn vast niet van alleen mensen met een eetstoornis. het lijkt me ook heel vervelend om juist met zo’n baan telkens zulk commentaar te krijgen

1 like

Ik vind het best teleurstellend om te zien dat het inderdaad haast de helft is, Een diëtist helpt de patient op basis van hun doelen met kennis over voeding.

2 likes

Als je tegenover haar zit en haar dik vindt zit je iniedergeval op de goede plek om iets aan je problemen te gaan doen. Denk dat zij verder ook prima snapt met wie ze werkt en hoeveel ze zich daarvan moet aantrekken. Dit is toch helemaal geen dikke vrouw?

Heb verder niet zo’n hoge pet op van de rest hier, dus ben niet verbaasd dat 50% dat vindt.

4 likes

Neem jij een arts serieus als hij/zij rookt?:

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik zou me wel irriteren als diegene naar asbak ruikt, maar verder zou je daar toch niets van merken? Lijkt me sterk dat je in de spreekkamer samen zou gaan zitten paffen.

3 likes

De paar artsen die ik ken doen echt alles wat god verboden heeft

23 likes

Weet je wat een Chinese kruisbes is?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Een kiwi

3 likes

Artsen staan volgens mij ook bekend als stevige paffers.

Ja en ik denk trouwens dat een diëtist met overgewicht net zo “erg” is bij eetstoornispatientrn want dan is het stemmetje “ja maar goed, kijk hoe zij er uit ziet. Dat wil ik niet.” Dus het is bij die doelgroep sowieso zelden goed :sweat_smile:

2 likes

door de chinese kruisbes moet ik hieraan denken
Heb je weleens een kiwibes op?

• ja
  • nee

0 stemmers

1 like

De mensen die hier “nee” stemmen, denken jullie dan: dit antibioticum voor een blaasontsteking neem ik lekker niet want ik zag de arts net buiten een sigaret roken?

12 likes

Dat niet, maar sowieso staan mensen die roken bij mij op een achterstand.
Arts, kapper, koning of mijn buurman.

9 likes

Omdat ze iets doen wat ongezond is? Zoals 100% van de samenleving dat op verschillende manieren doet?

10 likes