Stel je persoonlijke vraag #48

Ja dit idd. Heb geen weegschaal en hoef er ook geen. Maar merk aan mijn kleding en de spiegel dat het wel wat meer is dan de laatste keer dat ik op een weegschaal stond, en daardoor ben ik er helaas wel wat meer mee bezig nu dan ik zou willen.

3 likes

Dan vind ik alsnog dat veel er dagelijks aan denken. De vraag was wel meer gericht op gewicht.

2 likes

Denk jij echt dagelijks aan jouw figuur/lichaamsomvang?

• Dagelijks
  • (Bijna) Nooit
  • Wekelijks
  • Maandelijks

0 stemmers

3 likes

Ja dagelijks omdat ik vaak denk/bezig ben met wanneer ik wat ga trainen in de gym, dat doe ik wel deels voor hoe ik eruit zie. Ben in die zin wel veel minder bezig met mijn gewicht, ik wil gwn gespierd worden. En ik denk er ook niet negatief over na.

9 likes

Helaas wel, vroeger ook eetproblemen gehad en dit is toch altijd bij gebleven

1 like

Oh ik sta daar echt helemaal niet bij stil. Moet wel zeggen dat ik me moest focussen op een angsstoornis en paniekaanvallen. Maar dan nog denk ik nu, mijn gewicht of whatever heeft me nooit geboeid bij mezelf. Denk er echt nooit aan, en misschien juist een teken om dat wel te doen.

1 like

Dagelijks maar niet altijd negatief. Soms is het bah ik ben dik. Soms is het damn ik heb een goeie taille en mijn biceps zijn groter dan mn hoofd!

14 likes

oh dan verander ik m’n stem. ik vond figuur/aankomen en afvallen ook onder gewicht vallen

edit: oh het was niet eens jouw poll hahaha

3 likes

neejoh, sorry voor de dubbele reply maar als jij er niet over nadenkt is dat toch juist fijn? daar is geen enkel voordeel aan. natuurlijk moet je letten op gezond blijven/eten (nou ja hoeft van mij niet maar lijkt me fijn voor jezelf haha) maar dat kan volledig los staan van je drukmaken om je gewicht. denk dat dat bij de meeste mensen, inclusief ikzelf, gewoon een domme zorg is die is aangepraat door de maatschappij en het schoonheidsideaal. niet doen hoor!

9 likes

Waaarom zou je dat willen haha. Ik denk zeker wel elke dag aan mijn gewicht/lichaam en denk ook vaak dat ik gelukkiger en succesvoller en leuker zou zijn als ik zou afvallen (en ik heb gewoon een gezond gewicht :woman_facepalming:). Zo’n hardnekkige overtuiging waarvan ik rationeel wel weet hoe belachelijk het is maar ik kom er niet van af (en ik heb ook last van depressieve perioden/angsten etc haha dus het is niet dat ik niets beters heb om mij druk over te maken). Het is door de jaren heen wel veel beter geworden gelukkig en m’n relatie met m’n lichaam en eten en sporten is gezonder en leuker maar die domme overtuiging blijffffffft er op zwakke momenten doorheen sijpelen.

Poah als je er niet over nadenkt koester dat! Lijkt mij heerlijk én veel zinniger om er niet zo bij stil te staan

7 likes

Vitamine d is overal wel te kopen lijkt me, maar als het een paar weken is zou ik me echt niet druk maken.

3 likes

Yes! I’m Just Ken live tijdens de Oscars!!!

1 like

Ik zou het eigenlijk wel moeten doen, maar in de praktijk denk ik er een paar keer per maand aan in de winter en vergeet ik het verder. Elk jaar bij het bloedprikken blijkt weer dat ik een tekort heb (verrassend). Vorige keer lag het echt ver onder de grens van wat je minimaal al bloedwaarden moest hebben en ik kreeg gewoon weer het advies om die tabletten te slikken. Ik hoefde niet naar het ziekenhuis en niemand deed paniekerig, dus ik denk dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken als je een paar dagen je vitamine D mist als je het normaal netjes elke dag slikt.

1 like

Ik vind het wel confronterend dat toen ik jaren geleden maat 34/36 had ik hier nooit aan dacht en nu ik maat 40 heb vrijwel dagelijks. En dat ik daar dan ook automatisch weer de conclusie aan verbind van zie je wel, het is wel echt fijner om slank te zijn.

9 likes

Ja echt dagelijks en dan meestal negatief. Soms zie ik ook fotos terug van een tijd dat ik me ook zoooo ontzettend dik voelde en er echt over zat te huilen en nu denk ik echt van pfff mens waar zeek je nou zo over. Ik was niet slank maar ik had gewoon best een mooi figuur eigenlijk met alleen een beetje een buikje wel en wat rondingen maar nu zou mijn lichaamstype gewoon in de mode zijn, alleen toen was iedereen geobsedeerd met eruit zien als Paris Hilton enzo dus was ik een walrus in mensen hun ogen. Gelukkig kan ik er niet meer om huilen omdat ik me inmiddels gerealiseerd heb dat er wel ergere dingen zijn in het leven dan niet aan het schoonheidsideaal voldoen. En heb zeker weten wel meer zelf vertrouwen ook al ben ik veeeel dikker dan toen, maar toch blijft het knagen. Ik heb zeker de droom om echt dun te zijn losgelaten, maar heb nu gewoon ongezond veel overgewicht en voel me daardoor niet meer goed in mijn vel en dat geeft me dan weer stress. Ik wou dat ik er niet op kon letten en er niet om kon geven maar iedere keer dat ik dat gedaan heb kwam ik kilos aan :sob: Ik ben juist jaloers op de mensen die een gezonde relatie met hun zelfbeeld hebben en er niet zoveel aan denken. Vind ik mooi juist!

11 likes

Ongevraagd advies, maar vaak helpt het om een nieuwe gewoonte te koppelen aan een gewoonte die je al hebt. Ik drink bijvoorbeeld standaard een glas water voor ik ga slapen en neem daar nu m’n tabletten bij. Of doe het standaard bij je ontbijt, zet ze op het aanrecht etc. Vitamine d tekort kan echt dramatische gevolgen aannemen!

3 likes

Doe ik ook, met mn magnesium en de pil. Ik word ook gewoon wakker als ik ze niet heb genomen, mn hersenen weten dat er dan iets niet klopt

2 likes

Ik ben op travellers cleaningtok beland en zij poetsen hun hele huis met chloor. Gemixt met nog 6 andere dingen, maar overal zit chloor in.
Gebruik jij vaak chloor tijdens het poetsen?

• Ja, maar alleen badkamer/toilet
  • Nee
  • Ja, ook andere plekken. (Waar??)

0 stemmers

3 likes

Ik zag alleen eergisteren bij eigen huis en tuin dat schoonmaken met chloor achterhaald is en het helemaal niks schoonmaakt of ontkalkt

3 likes

Alleen af en toe in de wc pot. Verder maak ik bijna alles schoon met azijn, baking soda en dreft.

5 likes