Wow ik kan me hier gewoon echt niks bij voorstellen dat je niet in chillkleding naar vrienden/de supermarkt/over straat gaat en dat je dat niet lekker vindt zitten hahaha. Ik LEEF in mijn chillkleding en zie er gewoon
stylish
uit in mijn Nike trinna’s hoor. Doeeeiiii never dat ik in een panty/spijkerbroek ga chillen bij iemand thuis. Ieder zijn ding uiteraard.
Ik heb een diepe wens dat alle jassen voor vrouwen met binnenzakken worden ontworpen.
Gebruik jij wel eens straattaal/praat jij wel eens straat?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Vind jij iets van mensen die straattaal gebruiken/praten?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Als jij er iets van vindt, is dat dan…
- Positief
- Negatief
0 stemmers
Bij mij is het 50/50 denk ik maar aan tafel vind ik juist gezellig ja. Lekker kletsen en wat hapjes erbij.
@de woonkamer stemmers, hebben jullie ook zoveel zitruimte daar dan?
Als er een briendin langskomt, kunnen we allebei comfortabel op de bank zitten. Maar met twee vriendinnen gaan we alleen daar zitten als we echt tv gaan kijken en dan is het al krap. Wij zitten vrijwel altijd aan de eettafel dus. Inderdaad vaak met spelletjes. Maar ook gewoon meer ruimte voor drankjes en snacks.
Ja hoor, genoeg. Heb een grote bank.
Ik heb specifiek hiervoor een grote bank gekocht waar je met 4-6 mensen comfortabel kan zitten.
Ik ben echt een bankchiller en wil na het eten eigenlijk z.s.m. weg van de eettafel ![]()
Ligt eraan. Van die jan frederik types die “straat” spreken vind ik altijd grappig. Zo heel overdreven cool doen terwijl je vader alles betaald.
Maar verder vind ik “Straat taal” wel iets moois hebben. Het is een mix van allemaal verschillende talen door dat mensen van verschillende culturen bij elkaar komen.
Op onze bank kan je met zn 3en zitten en we hebben nog een fauteuil en een poef, dus zitplekken genoeg. Aan de eettafel hebben we ook maar 1 zitplek meer dan, dus maakt ook niet heel veel uit. En in de woonkamer kunnen we ook makkelijk een stoel van de eettafel bijschuiven.
Hoe ziet de wereld er over 50 jaar uit?
- Helemaal fucked
- Helemaal top
- Ongeveer zoals het nu is
- Anders
0 stemmers
maar als je overdags thuis zit te hangen op de bank, wat draag je dan? ik haat dat altijd zo aan amerikaanse films, dat ze dan met hun jeans en schoenen op bed chillen ofzo
Zoals het nu is = helemaal fucked
Ja eigenlijk wel!
De helemaal fucked optie = echt helemaal fucked next level
Bij sommige vrienden zit ik ook alleen maar aan tafel en ik vind dat ook eigenlijk altijd wel chill. Maar in mijn huis staat de tafel nu op een niet heel gezellige plek of zo, dus dan is de bank wel fijner.
Ja ik vind dit ook juist leuk met bezoek! Wij hebben een ‘leefkeuken’ - dus wel aparte, afgesloten ruimte met hierin ook een tafel etc. - maar vind dat juist knus en bij ons minder ‘formeel’ dan in de woonkamer op de bank. Ben je nog aan het koken, terwijl je aan het praten bent of lekker lang daar zitten.
@ de straattaal gebruikers, wat zeg je dan zoal?
Arabische woorden zijn mijn favo. En dan vooral Kifesh.
Ik grijp elke zak aan om maar geen tas te hoeven gebruiken
@dblauw Ik heb lang in een snackbar gewerkt waar er eigenlijk alleen maar onderling straattaal werd gepraat en hoewel het meeste er uit is, is hode en fakka met jou wel in mijn woordenschat gebleven
Er is een theorie dat vrouwenbroeken altijd nepzakken etc hebben om de tassen-industrie gaande te houden
heb jij het idee dat je nog op de hoogte bent van straattaal? los van of je het zelf gebruikt
- ja
- nee, nooit geweest
- nee, vroeger wist ik wel wat dingen betekenden
- anders
0 stemmers