M’n gewone kleren
En loop je dan ook met schoenen rond? Ik vind dat zo ongezellig.
Ik heb ook de indruk dat dat voornamelijk iets voor boomers is trouwens.
Ik kleed me pas om naar m’n pyjama als ik naar bed ga. Bijna al m’n dagelijkse kleding zit me prima. Zit nu ook in een skinny jeans op de bank.
Ik heb wel sloffen aan
.
Heeel soms doe ik savonds een joggingbroek aan (3 x per jaar ofzo?) maar meestal vind ik het onnodig.
Ik ben geen Amerikaan
Doppen die vast zitten aan pakken en flessen sinds kort
- Chill, raakte die dop altijd kwijt (hoe dan?)
- Prima, maakt me niet uit
- Chill, want - anders
- Ik koop nooit een pak/fles
- Niet chill, schenkt rot
- Niet chill, kan niet meer makkelijk eruit drinken
- Niet chill, want - anders
- Ik trek die dop er gewoon af nu
0 stemmers
Die krengen zijn lastiger open te maken. Weet iemand wat de reden is dat die doppen vastzitten?
“Het nieuwe dopje zit dus niet vast aan het plastic flesje om dopje en flesje samen te houden – en zo het recyclageproces te vergemakkelijken – maar om te vermijden dat het losse dopje in onze mooie natuur terechtkomt.” Link
Maar ik snap dus niet dat je de dop kwijt raakt
?! Kan me niet voorstellen dat dit zooooveel afval oplevert (de dop alleen)
Ik krijg doppen er lastiger weer terug op.
Voor persoonlijk gebruik vind ik het best, maar als ik op het werk de melk in het koffieapparaat deed ging het soms over de dop en lag de helft ernaast

Ik ga echt niet dat literpak havermelk buiten in het bos zuipen. Als ik de dop kwijt ben, dan ligt het nog op het aanrecht en niet in een struik
De dop er weer op draaien is echt irritant. Verder prima als het tegen vervuiling helpt.
Hè maar je weet toch wel dat er heel veel afval in de natuur terecht komt? Zoveel klein plastic wat heel gevaarlijk is voor dieren.
Zeker, maar losse doppen zijn niet het probleem, dat zijn de blikken/flessen/zakken.
Misschien de kleine colaflessen nog wel, maar weinig mensen die een literpak meenemen in de natuur.
Maar hopelijk krijgen we gedegen onderzoek hierover of dit inderdaad helpt.
Plastic dopjes staat in de top 5 van items waar zeedieren aan overlijden. Naast tasjes, sigaretten, ballonnen en nog iets.
Ik erger me al weken aan dat die doppen allemaal blijven hangen, en ik kom er dus nu achter dat dit zo hoort tegenwoordig ![]()
Ik trek ze er dus af. Maar dat is ook kut, je moet zo hard trekken dat dan die halve inhoud weer je hele aanrecht over vliegt.
![]()
ik snap echt NIKS van deze gedachtegang en ik ben vast veel te getriggerd hierdoor hoor. De natuur ligt bijna op zn gat door de enorme bende die we er met z’n allen van maken. Er is letterlijk bewijs dat dopjes een enorm probleem zijn en elke dag stikken er dieren in en brengt het allemaal issues met plastics in de natuur (en ons drinkwater). En wij gaan klagen dat onze drinkpakken wat minder makkelijk open te maken zijn en willen BeWijS dat het het echt waard is om ons leven zo veel moeilijker te maken. Wat zijn we in heeeemelsnaam aan het doen
Ik trek ze er vanaf nadat ik al 2x een zeiknatte tas gehad heb, omdat die doppen er niet meer zo makkelijk opgaan en ik mijn flesje dus niet goed dichtgedraaid had.
Ik snap heel het idee echt wel, maar vind het wel mega irritant. En verbaas me er over dat er dus zoveel mensen zijn die doppen in de natuur laten slingeren.
Ja ik geloof onderzoek natuurlijk wel. Maar kan me er gewoon totaal geen voorstelling van maken dat je die dop er af draait en weggooit maar het flesje bewaard ![]()
Ja ik vind het echt tyfusirritant maar als ik dan even 2 seconden niet alleen maar aan mezelf denk denk ik ook wel: oh well
Behalve met melkpakken