Stel je persoonlijke vraag #48

Arabische woorden zijn mijn favo. En dan vooral Kifesh.

8 likes

Ik grijp elke zak aan om maar geen tas te hoeven gebruiken

@dblauw Ik heb lang in een snackbar gewerkt waar er eigenlijk alleen maar onderling straattaal werd gepraat en hoewel het meeste er uit is, is hode en fakka met jou wel in mijn woordenschat gebleven

1 like

Er is een theorie dat vrouwenbroeken altijd nepzakken etc hebben om de tassen-industrie gaande te houden

1 like

heb jij het idee dat je nog op de hoogte bent van straattaal? los van of je het zelf gebruikt

• ja
  • nee, nooit geweest
  • nee, vroeger wist ik wel wat dingen betekenden
  • anders

0 stemmers

1 like

M’n gewone kleren

2 likes

En loop je dan ook met schoenen rond? Ik vind dat zo ongezellig.

Ik heb ook de indruk dat dat voornamelijk iets voor boomers is trouwens.

3 likes

Maar dat komt vooral door het kind, zelf bezig ik dat helemaal niet

1 like

Ik kleed me pas om naar m’n pyjama als ik naar bed ga. Bijna al m’n dagelijkse kleding zit me prima. Zit nu ook in een skinny jeans op de bank.
Ik heb wel sloffen aan :boom:.

Heeel soms doe ik savonds een joggingbroek aan (3 x per jaar ofzo?) maar meestal vind ik het onnodig.

7 likes

Ik ben geen Amerikaan

3 likes

Doppen die vast zitten aan pakken en flessen sinds kort

• Chill, raakte die dop altijd kwijt (hoe dan?)
  • Prima, maakt me niet uit
  • Chill, want - anders
  • Ik koop nooit een pak/fles
  • Niet chill, schenkt rot
  • Niet chill, kan niet meer makkelijk eruit drinken
  • Niet chill, want - anders
  • Ik trek die dop er gewoon af nu

0 stemmers

1 like

Die krengen zijn lastiger open te maken. Weet iemand wat de reden is dat die doppen vastzitten?

1 like

“Het nieuwe dopje zit dus niet vast aan het plastic flesje om dopje en flesje samen te houden – en zo het recyclageproces te vergemakkelijken – maar om te vermijden dat het losse dopje in onze mooie natuur terechtkomt.” Link

Maar ik snap dus niet dat je de dop kwijt raakt :rofl:?! Kan me niet voorstellen dat dit zooooveel afval oplevert (de dop alleen)

9 likes

Ik krijg doppen er lastiger weer terug op.

43 likes

Voor persoonlijk gebruik vind ik het best, maar als ik op het werk de melk in het koffieapparaat deed ging het soms over de dop en lag de helft ernaast

IMG_4366

Ik ga echt niet dat literpak havermelk buiten in het bos zuipen. Als ik de dop kwijt ben, dan ligt het nog op het aanrecht en niet in een struik

21 likes

De dop er weer op draaien is echt irritant. Verder prima als het tegen vervuiling helpt.

3 likes

Ik sta nu elke keer te mekkeren op die doppen, ik krijg ze slecht open en al helemaal slecht vast en ik vind op de pakken water en sap dat ze niet goed genoeg open gaan zodat je niet lekker kunt schenken en aaaargh

2 likes

Hè maar je weet toch wel dat er heel veel afval in de natuur terecht komt? Zoveel klein plastic wat heel gevaarlijk is voor dieren.

7 likes

Zeker, maar losse doppen zijn niet het probleem, dat zijn de blikken/flessen/zakken.

2 likes

Misschien de kleine colaflessen nog wel, maar weinig mensen die een literpak meenemen in de natuur.
Maar hopelijk krijgen we gedegen onderzoek hierover of dit inderdaad helpt.

3 likes