Ga jij wel eens naar een chiropractor?
- ja
- nee
- iemand anders kraakt me
0 stemmers
Ga jij wel eens naar een chiropractor?
0 stemmers
Lijkt me wel echt heeeeeerlijk
Hebben jullie in een Uber gezeten?
0 stemmers
Ja vooral die beroerte achteraf
Uber is echt mn lievelingsapp
Vanaf welke leeftijd mag jouw (hypothetische) kind bij zijn of haar vriendin/vriend slapen? Waar het kind dus ‘verkering’ mee heeft, geen gewone vriendschap.
0 stemmers
Vind jij dat je iets te zeggen hebt over wel/niet blijven slapen als jouw kind nog bij jou thuis woont?
0 stemmers
Hebben jouw ouders ooit moeilijk gedaan over bij je vriend/vriendin slapen?
0 stemmers
Ik mocht op mijn 14e bij mijn vriendje slapen, lijkt me prima als mijn hypothetische kind dit later ook doet.
Ik realiseerde me laatst opeens dat mijn vriend in het 6e jaar van de middelbare school echt 3 keer per week ofzo bij mij thuis sliep. En ik begrijp eigenlijk niet dat mijn ouders dat oké vonden haha. Ze hadden gewoon een extra kind in huis toen de helft van de week. Maar wij vonden het toen heel normaal en dan lekker samen naar school haha. Vreselijk klef
Toen ik op mijn zestiende mijn eerste vriendje kreeg hebben onze ouders met elkaar gebeld toen we beiden hadden gevraagd of we bij elkaar mochten slapen haha. Volgens mij op initiatief van mijn schoonvader, hij wilde zeker weten dat ik daar mocht blijven slapen van mijn moeder.
Haha ahw klinkt wel heel lief!
De aanleiding van mijn poll is iemand die ik ken van boven de 20 die dus nog thuis woont maar van haar ouders niet bij haar vriendje mag slapen. Vind ik heel fascinerend dat zij daar dan oké mee is en dat haar ouders dit überhaupt zo doen.
Nee vind ik dus ook! Ik had dezelfde leeftijd toen ik net met mijn ex ging en kan me niet herinneren dat mijn ouders überhaupt iets vonden van dat ik dan bij hem ging slapen. Ik deelde dat gewoon mee en m’n moeder riep me alleen de eerste keer voor de grap na dat ik wel even een afspraak moest maken bij de huisarts voor de pil.
Wow die is hard. Er bestaan ook nog culturen/ religies waarin je vanuit ouderlijk huis gaat trouwen en bij elkaar slapen niet mag. Een kind gelijk ‘niet lekker’ noemen vind ik dan te ver gaan. Er kunnen zoveel redenen zijn dat het zo gaat?
Edit: dat is natuurlijk bekend dat die culturen bestaan maar ik bedoelde meer te benadrukken dat je soms niet anders weet als je in die kringen bent opgevoed. En ligt het meer aan de opvoeding dan aan het kind
Ligt zo aan de leeftijd, karakter van het kind en het vriendje/vriendinnetje. Heb daar nu echt geen ideeën bij.
Edit; ik denk ook dat je er wat over te zeggen hebt zolang je merkt dat een kind zich daar ook daadwerkelijk wat van aan trekt. Zodra dat eraf is houd je jezelf voor de gek door van alles te verbieden.
Ik neem aan dat zij het niet over die uitzonderingen had.
Maar die 20jarige vriendin is toch ook een uitzondering?
Weet ik niet ken haar niet.
Maar goed ook mensen van bepaalde culturen luisteren op die leeftijd niet naar hun ouders haha.
Same! Als mn kind maar eerlijk is. Dat vind ik het aller belangrijkst
Nee is inderdaad niet het geval @Hippe_kikker
Gaat gewoon om iemand die (vind ik) héél beschermend is opgevoed en waarvan haar ouders nog steeds erg graag willen bepalen hoe laat ze thuis is en met wie ze om gaat. Niet vanuit religieuze of culturele redenen.
Niet lekker is hard, maar in die culturen/religies kun je vaak vraagtekens zetten bij hoe vrijwillig dat is en of we dat dan helemaal oké moeten vinden in 2023.
Mijn bedoeling was ook meer om dan te zeggen dat het aan de opvoeding ligt en dat er niet iets inherents mis is met de jongere