Stel je persoonlijke vraag #48

Plastic dopjes staat in de top 5 van items waar zeedieren aan overlijden. Naast tasjes, sigaretten, ballonnen en nog iets.

13 likes

Ik erger me al weken aan dat die doppen allemaal blijven hangen, en ik kom er dus nu achter dat dit zo hoort tegenwoordig :sweat_smile:

Ik trek ze er dus af. Maar dat is ook kut, je moet zo hard trekken dat dan die halve inhoud weer je hele aanrecht over vliegt.

2 likes

:joy::joy: ik snap echt NIKS van deze gedachtegang en ik ben vast veel te getriggerd hierdoor hoor. De natuur ligt bijna op zn gat door de enorme bende die we er met z’n allen van maken. Er is letterlijk bewijs dat dopjes een enorm probleem zijn en elke dag stikken er dieren in en brengt het allemaal issues met plastics in de natuur (en ons drinkwater). En wij gaan klagen dat onze drinkpakken wat minder makkelijk open te maken zijn en willen BeWijS dat het het echt waard is om ons leven zo veel moeilijker te maken. Wat zijn we in heeeemelsnaam aan het doen

28 likes

Ik trek ze er vanaf nadat ik al 2x een zeiknatte tas gehad heb, omdat die doppen er niet meer zo makkelijk opgaan en ik mijn flesje dus niet goed dichtgedraaid had.

Ik snap heel het idee echt wel, maar vind het wel mega irritant. En verbaas me er over dat er dus zoveel mensen zijn die doppen in de natuur laten slingeren.

3 likes

Ja ik geloof onderzoek natuurlijk wel. Maar kan me er gewoon totaal geen voorstelling van maken dat je die dop er af draait en weggooit maar het flesje bewaard :rofl:

Ja ik vind het echt tyfusirritant maar als ik dan even 2 seconden niet alleen maar aan mezelf denk denk ik ook wel: oh well

Behalve met melkpakken

3 likes

Alsof dat niet kut was hahah.

9 likes

Ik vond dat aanzienlijk minder kut dan dat geklooi met die doppen nu.

Een pak yoghurt kon je gewoon openvouwen en had helemaal geen plastic dop nodig. Toen gingen ze er toch plastic doppen op zetten en nu zijn ze weer extra plastic aan het toevoegen om die plastic doppen op het pak te houden. Why.

20 likes

In principe kun je nu nog zo’n hoek omvouwen en afknippen natuurlijk, het gemak waarvoor die doppen ooit kwamen als ik het mij goed herinner was ook dat je dan het pak weer af kon sluiten en weg kon leggen in plaats van alleen maar staan, en het pak is weer volledig afgesloten

Ik ben helemaal voor het milieu maar ik heb neuropathie in mijn handen en ik heb nu zoveel meer grip nodig om die doppen erop te draaien dat het soms echt niet lukt. Misschien vinden ze nog een gebruiksvriendelijker manier om ze toch vast te laten zitten ooit

Zijn er forummers die volgens jou vƩƩl ouder overkomen dan dat ze (waarschijnlijk) zijn?

• Ja eentje
  • Ja meerdere
  • Geen idee
  • Nee

0 stemmers

Zijn er forummers die volgens jou vƩƩl jonger overkomen dan dat ze (waarschijnlijk) zijn?

• Ja eentje
  • Ja meerdere
  • Geen idee
  • Nee

0 stemmers

Ik heb geen specifieke forummers in gedachten, maar er zijn best veel leden die ik echt van middelbare leeftijd over vind komen terwijl ze dat niet zijn. Ik zie best veel berichten waarbij ik denk dat mijn ouders hetzelfde zouden kunnen denken/schrijven, haha.

Terwijl er echt geen forummers zijn die ik nog in de studiefase zou schatten terwijl dat niet zo is, er zijn ook nauwelijks forummers die ik zoomer vind overkomen. @ZusjevanJoost vind ik wel jonger overkomen dan veel leden die juist 10 jaar jonger dan haar zijn, maar dat is gewoon omdat zij mee is met de tijd haha, haar leefstijl is prima volwassen.

9 likes

ben jij

• tiener
  • twintiger
  • dertiger
  • veertiger
  • vijftiger of ouder

0 stemmers

ik heb van de meeste mensen niet echt een idee hoe oud ze zijn eigenlijk!

oh en ben je 31/32

• ja
  • nee

0 stemmers

1 like

Haha wat heerlijk

2 likes

Je krijgt van je partner een teddybeer die een hart met I LOVE YOU vasthoudt

Vind je dit leuk

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ik spaarde ze voor een goed doel. Dus wel jammer dat ze nu er aan vast zitten.

Edit: ik had trouwens niet door dat het zo’n groot probleem was in de natuur :scream: Het is mij nooit zo opgevallen

1 like

Heb jij overzichten oid voor je financiƫn?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Heb je financiƫle doelen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb opeens in m’n hoofd dat ik dit wil. Heeft iemand tips voor excel templates, apps, of iets anders?

2 likes

Ik moest steeds omhoog scrollen om te checken welke profielfoto bij de namen horen. :sweat_smile:

13 likes

Nou dit, geef me profielfoto’s ipv namen en dan gaat het me een stuk beter af haha

6 likes

You need a budget (YNAB) is fijn. Alleen is dat nu via een abonnement, voorheen kon je het gewoon eenmalig kopen, dus dat moet je wel willen. Verder kan je het natuurlijk ook gewoon in een simpel Excel bestand bijhouden, misschien fijner om mee te beginnen.

1 like

Ik vind dat jij vaak een beetje jeugdige naĆÆviteit hebt op een bepaalde manier, dat bedoel ik niet als iets negatiefs. Maar jij en @Luzarl die volgens mij 15 jaar jonger is? hebben voor mij vaak dezelfde manier van vragen stellen ofzo.

16 likes