Mijn collega heeft een dochter van 12, die stuurt haar zowat dagelijks tikkies omdat ze ergens wil lunchen, naar de bios etc. Dus ik vroeg: “krijgt ze geen zakgeld dan?” “Jawel, maar dat is echt niet voldoende daarvoor.” Ben ik dan heel ouderwets als ik denk, als je zakgeld op is heb je pech? Tuurlijk keertje naar de bios kan prima, maar zo vaak extra geld overmaken…
Wat is dan nog ook het nut van zakgeld geven
Met dat zakgeld leren kinderen toch ook met geld omgaan. En als ze constant hun ouders om extra geld kunnen vragen leren ze dus alsnog niks.
Ik ben met je mee ouderwets.
Ja boeien als je het geld hebt
Boeie jongens die kinderen gaan toch allemaal op hun 30e dood als we allemaal zo blijven doorgaan.
En een eigen huis zit er toch nooit in voor hen, dus lekker spenden
Bron?
Haha nou ja ergens denk ik wel dat het goed is om met geld om te leren gaan. Waar haal je anders het besef van geld vandaan en ga je dat doen als je op kamers gaat.
Dan krijg je waarschijnlijk ook geld van je ouders
Of een kind van 12 het nodig heeft is maar de vraag, maar een twaalfjarige geef je toch sowieso nooit zoveel zakgeld dat je in een maand kan lunchen, naar de bios kan etc. Op die leeftijd praat je toch nog over bedragen waarvan je niet eens een keer naar de bios kan? Lijkt mij vrij logisch dat je daar als ouders nog regelmatig voor betaalt.
En ben als 12 jarige echt nog nooit uit lunchen geweest met mede 12 jarigen. Maargoed nu voel ik me wel een boomer
Ook niet bij de La Place? Ik voelde me echt mega stoer met mijn cappuccino en broodje dan hahaha.
Ik woonde in een dorp, la place zat 45minuten met de bus verderop haha. Wij kwamen niet verder dan een loempia op de markt op woensdagmiddag
En die loempia voelde ook als heel wat
Haha zelfde ervaring hier! Halverwege de middelbare kwam er een toko (!) met 3 plastic tuinset stoelen en voelde me idd al heel stoer als ik in een tussenuur daar een loempia of bapao ging eten.
Deze kinderen leren straks gewoon beleggen in plaats van naar het onderste schap in de supermarkt te kijken.
De paar groep 8 kinderen die 1.50 per week krijgen, ja dan kun je je rot sparen maar een videospel van 60 euro gaat em niet worden, zo frustrerend voor ze. Doe dan niets denk ik dan. Ze halen vaker wat snoep van Kruidvat en soms snoep van de Jamin als ze sparen. Vind de Jamin ook duur zeg.
Ik voelde me helemaal stoer toen ik op mijn 14e voor het eerst met vriendinnen naar de plaatselijke pizzaria ging. Maar goed toen speelde ik volgens mij ook nog stiekem met barbies.
Altijd de chocoladerepen van een paar cent heerlijk
Kent iemand de maak de smaak van lays nog
Echt nostalgie
de bedoeling van dit topic is dat je een poll hiervan maakt