Stel je persoonlijke vraag #48

Geef je wel eens wat gratis weg via een weggeefhoek etc?

  • Ja, dat heb ik vaker gedaan
  • Ja, dat heb ik een keer gedaan
  • Nee, daar denk ik nooit zo snel aan
  • Nee, niet gedaan

0 stemmers

2 likes

Een vriendin van mij doet dit en dat is wel hobbymatig, zij kan er in ieder geval niet haar brood mee verdienen. Maar ik herken haar passie echt in wat @crazyplantlady vertelt.

2 likes

Ja dit vroeg ik me dus inderdaad af haha!

1 like

Niet tegen jou, maar je gaat mij niet vertellen dat iemand het als hobby heeft, maar het voor natuurbeheer doet. Die buy ik niet hoor :joy:

19 likes

Nou inderdaad. Is er een salaris? Oh, niet! Dan trek ik de conclusie dat er sprake is van een hobby. Een liefhebberijtje.

Welcome to the internet :sweat_smile:

Dat maakt ze zichzelf ongetwijfeld ook wijs. Maar ja follow the money he. Ohhh wacht.

6 likes

Ik denk dat het heel goed kan dat het naast elkaar bestaat. En je vindt het gewoon leuk en je vindt het fijn iets voor de natuur te doen. Even daar gelaten of het ook echt goed is voor de natuur. Maar ik geloof niet dat iemand die het vreselijk vindt om dieren dood te maken dit ooit in Nederland als hobby zou kiezen.

2 likes

Denk je dat mensen hun huis airbnb’en om zo lekker leuk in contact te komen met mensen uit allerlei culturen?

  • Ja!
  • Bitch please, nee natuurlijk niet
  • Twijfel

0 stemmers

Er zijn dus mensen in mijn omgeving die dit beweren LOL ik denk lieffie jij ruikt geld

3 likes

Iedereen doet het om geld, kan me niets anders voorstellen.
En ik vind ook dat ze het gewoon moeten ‘ownen’. Prima dat je het doet, ga niet schijnheilig beweren dat het niet zo is, boeiend wat maakt het uit :stuck_out_tongue:

2 likes

Dit weet ik dus niet. Je kan ook zoveel om de natuur geven dat het belangrijk is om een bepaald evenwicht te handhaven zodat andere dieren niet doodgaan door honger bijvoorbeeld.

We leven nu eenmaal in een omgeving waar ‘natuur’ ook door mensen geschapen is en daardoor is het helaas soms nodig een aantal dieren dood te schieten omdat ze geen natuurlijke vijanden meer hebben.

En ja ik zie het wel als een hobby die mogelijk is juist ómdat je om de natuur geeft. Net als dat er mensen zijn die vrijwillig bomen omzagen op de hei bijvoorbeeld. Dan is het ineens heel nobel en goed, maar dieren doodmaken is net zo goed ‘nodig’ in ons land waar natuur al lang geen echte natuur meer is.

Ik zou het zelf niet kunnen hoor. Een nicht van mij woont niet in NL, maar wel in Europa en heeft een studie gedaan richting natuur en bosbeheer. Heeft als soort van boswachter gewerkt en is nu beleidsmedewerker op dat vlak. Zij en haar man jagen als hobby, maar dus wel puur als beheer. Zijn zeker geen kakkers, eerder alternatief en eten hun eigen geschoten vlees en hebben ook geen koppen aan de muur hangen.

Ik vind ook niet dat je het kunt vergelijken met van die trophy hunters met veel te veel geld die olifanten gaat schieten in Afrika ‘voor de leuk’. Dat vind ik ronduit walgelijk en die mogen wat mij betreft best een ongelukje krijgen ergens met een geweer.

7 likes

Haha ik woonde vroeger in een co-housing met 5 anderen en als 1 van ons op vakantie of een tijdje weg was verhuurden we die kamer(s). De opbrengsten deelden we omdat we allemaal onze leefruimte (woonkamer) moesten delen met de Airbnb gasten.

Ik heb heel leuke avonden gehad met Airbnb gasten van over heel de wereld. En ook mindere ervaringen natuurlijk.

We hadden het ook via Couchsurfing kunnen doen, maar als we er niks voor kregen was het ons het “gedoe” ook weer niet waard. Dus vandaar ‘twijfel’.

4 likes

Ja tuurlijk ook vooral voor geld, maar ik heb in Frankrijk al diverse keren mensen ontmoet die het echt heel leuk vonden om in contact te komen en daar ook actief wat aan deden (uitnodigen voor een borrel diverse keren meegemaakt). Maar dat waren wel oudere vrouwen in kleine Franse dorpjes, misschien maakt dat verschil?

Zo superveel op het forum zijn vegetarisch, wat goed is uiteraard! Dus ik googelde, en dan dit

Wat blijkt? Volgens de ruimere definitie van ‘geen vlees eten’ kom je op 4 tot 6% van de Nederlandse bevolking (gemiddeld 5%: 860.000 Nederlanders) . 2% van de mensen noemt zich vegetariĂ«r. Dit is constant door alle onderzoeken heen.

Dat is echt heel weinig.

Zijn veel mensen in jouw omgeving vegetarisch?

  • Ja allemaal
  • Een grootste deel wel
  • Het grootste deel niet
  • Niemand
  • Anders?

0 stemmers

1 like

Ik ken er echt maar 2 die vega zijn. Is ook een stel. Heb wel wat meer mensen om me heen die 1 a 2 keer per week vleesvrije dagen hebben. Wij thuis ook. In mijn werkveld is de helft vega denk ik. Ligt ook denk ik aan waar je woont en in wat voor een vriendenkring je je bevind.

3 likes

Ze zullen er vast zijn. Ik ken ze niet.

5 likes

Is het niet zo als je zegt dat je vega bent je vegan eet? Dus niet vegetarisch.

Dan ben je een vegan toch? En niet vega?

6 likes

Ik bedoel meer als mensen zeggen in Nederland ik ben vega, dat ze dan vegan eten. Maarja ik weet het ook allemaal niet :joy: heb 1 vegan vriendin en wat vegetariers in mn omgeving. En die vriendin zegt dus altijd dat ze vega is.

Eet jij veganistisch?

  • Nee
  • Ja

0 stemmers

Oh de mensen die ik ken noemen zichzelf vegan als ze veganistisch zijn. En vega als ze vegetarisch zijn. Dat was ook wat ik net bedoelde haha.

9 likes