Stel je persoonlijke vraag #48

Dit is echt mijn dagelijkse dingetje. Ik hou niet van warme koffie maar wel van ijskoffie. Ik zet gewoon koffie die doe ik dan in de vriezer met ijsklontjes en als de bovenkant dan bevroren is, doe ik er koud opgeschuimde melk bij.

4 likes

Daar heb je ook geen machine voor nodig. Of bedoel je een met dat gecrushde ijs? Want anders kun je gwn een iced latte maken.

Of een frape met vanille ijs :drooling_face:

In de blender

2 likes

Ja die heb ik niet :rofl: niet een goeie die ijs kan crushen in ieder geval.

@Soy.peor Oh ja met vanille ijs was ik vergeten, dat ga ik wel weer eens doen.

1 like

Ik houd alleen van warme koffie, niet van ijskoffie :upside_down_face:

10 likes

Echt de tip van het forum hier vond ik zo’n flesje Starbucks ijskoffie op de koude stand in een melkopschuimer. En dan over ijs :drooling_face:

Ben ook wel aan het zoeken naar de beste manier om cold brew te maken maar daar ben ik nog niet helemaal uit

Edit: voor crushed ice heb je ook ijsklontjes zakjes! Niet the real deal want het zijn gewoon kleine ijsklontjes maar good enough. Ik heb ze bij de Normal gekocht!

image

9 likes

Ik vind het echt irritant als in een ijskoffie bestel en dan ijskoffie met melk en soms zelfs suiker/siroop etc krijg. Ik wil gewoon een koffie met ijsklontjes haha

3 likes

dan moet je dat aangeven toch

7 likes

Ja dat doe ik nu ook vaak, of ik bestel een iced americano of iced espresso maar hoezo is ijskoffie standaard met melk etc :sob: ik vind dat gewoon verwarrend, want het is ook niet altijd zo, vaak krijg ik wel koffie met ijsklontjes

Maar het zal aan mij liggen

1 like

Ik vind dit echt hardcore ofzo haha. Gewoon warme koffie, en dan met ijsklonten erin? Ja is het in principe wel ijskoffie dan.

Ik haat koffie te erg om hier iets van te weten

Ja eigenlijk wel :sweat_smile: of ideaal is ook koffie bevriezen in ijsblokjesvorm zodat je koffie niet te waterig is

Wel gek eigenlijk want afgekoelde koffie vind ik niet te zuipen, maar op een warme dag verse koffie met ijsklontjes? heerlijk

4 likes

Ja dit is toch raar? Cold brew is wel het allerlekkerste maar een glas met ijsklontjes en dan gewoon koffie direct er overheen gezet jammie

11 likes

ja ik vind dit echt heerlijk, veel lekkerder dan frappƩ enzo

4 likes

Ja ik vind dit dus echt goor! En een frappe ook. Wil gewoon warme koffie :sweat_smile:

3 likes

Wel graag coldbrew en niet van die dingen met vanille ijs.

2 likes

Het is toch nooit helemaal hetzelfde vind ik… denk toch dat die 6,00 en die plastic beker iets toevoegt wat ik thuis niet kan evenaren

16 likes

Ik discrimineer niet als het om ijskoffie gaat. Frappe , coldbrew , raar spul uit een zakje , zoete meuk uit de supermarkt. Heerlie.

7 likes

Oh ja mijn ijskoffie is gewoon koud opgeschuimde havermelk en een scheut koude havermelk met m’n warme koffie en dan heel veel ijsklontjes! @tessel soms vanille suiker haha
Mijn ijskoffies thuis zijn geen frappƩs maar dat is wel mijn goal, straks in de lente ga ik daar tutorials over bekijken :sun_with_face:

5 likes

Ik zit as we speak aan een zelf gemaakte iced chai latte :brown_heart::drooling_face:

3 likes

Omygod nu wil ik een iced dirty chai 🄹

1 like