Stel je persoonlijke vraag #48

Ja dit heb ik ook heel erg. Het gaat prima maar alles kost wel meer moeite.
Elke keer als ik met vrienden een weekendje weg ga of iets anders met een auto doe voelt het zo luxe! Laatst een weekendje naar een dorpje in Drenthe; 2u met de auto! Ipv 5 uur met ov incl 12x overstappen.

Nu heb ik een hond en heb ik een fietskar gekocht en dat maakt ons wat mobieler, maar alles blijft een ding. Dus ik ga (eindelijk!) beginnen met rijlessen.

5 likes

Zooo echt jij beschrijft dit goed. Ben ook wel blij dat ik in de Randstad woon en dat alles redelijk verbonden is. Het is niet ideaal, want veel lijnen verdwijnen en het wordt echt te duur om even heen en weer te gaan. Maar in Drenthe heb ik een keer een uur op de trein moeten wachten. Dat was zo’n hel, maar ja… wat moet je dan? Dan had ik denk ik wel een rijbewijs genomen.

4 likes

Al is het verschil in winter verwaarloosbaar tussen deze 2

2 likes

Door dit te lezen en wat @Desalnietteplus en @Vaiana zeggen, voel ik me iets een minder een aansteller dat ik mn auto mis, haha.

(Het helpt bij mij nu ook gewoon echt niet mee dat mn fiets ook bij de fietsenmaker staat)

1 like

en voor de gele emoji’s, is dat een bewuste keuze? ik las ooit een opiniestuk van een journalist die vond het stom als witte mensen hun huidskleur niet kozen, omdat ze het vond overkomen alsof we neutraal willlen blijven - iets wat mensen van kleur niet kunnen in het dagelijks leven.

ik denk dat de meeste mensen met gele emoji’s er niet zo over nadenken, maar ik ga ook haar ook niet tegenspreken want ik ken die ervaring niet.

• mijn emoji’s zijn expres geel
  • mijn emoji’s zijn geel uit gemak

0 stemmers

4 likes

ja dat vind ik ook raar. echt alsof het een soort domme meme ofzo is.

En of je dichtbij noodzakelijke voorzieningen woont. Als je al allerlei supermarkten, kruidvat/etos, scholen, kinderopvang, allerlei kledingzaken op loopafstand hebt. Ja, dan is een electrische bakfiets helaas misschien wel noodzakelijk als je meerdere kinderen hebt maar een auto juist vaak veel meer gedoe. Ik ken een gezin met 5 kinderen in amsterdam, hun parkeerplek kost alleen al 3 ton en die auto gebruiken ze dan 2 keer per jaar. Dan toch maar liever de (bak)fiets.

Nou ja, expres… ik vind het zelf niet zoveel toevoegen als ik ze in mijn huidskleur doe. Vind ze geel ook gewoon prima.

4 likes

Een electrische bakfiets:

• Vreselijk kan echtniet
  • Prima, heb er zelf ook 1
  • Geen mening
  • Ja leuk en handig
  • Anders:

0 stemmers

1 like

Ik wil er echt heel graag 1 maar vind ze zó duur…

1 like

Vast handig als je meer dan twee kinderen hebt, maar ik vind ze schijtirritant, nemen teringveel plek in, zowel op straat als als ze geparkeerd zijn. Snap ook sowieso niet waarom je überhaupt meer dan twee kinderen zou willen, maar dat is een andere discussie.

15 likes

Oh, ik heb er nog nooit op gezocht dus geen idee of ze duur zijn. Die van dat gezin paste ik niet op dus helaas nooit op kunnen fietsen. Want ik wilde dat wel graag 10 jaar geleden haha. Er zullen vast toch wel gezinnen zijn die ze tweedehands voor een redelijke prijs willen verkopen?

1 like

Same, al zie ik zelf de eerste twee opties (:+1:t2: :+1:t3:) allebei als wit en ik gebruik dan wel de donkerste want die matcht meer maar wellicht ben ik nu het probleem

• Klopt die zijn allebei wit
  • Nee dat heb je fout
  • Ik gebruik de tweede emoji

0 stemmers

1 like

Als ik een tweedehans urban arrow wil kom ik alsnog tussen de 3000-4000 uit momenteel😭

1 like

Ik vind een witte emoji juist een beetje raar ofzo, zo van ā€œkijk ik ben witā€? Ik vind het wat ongemakkelijk. Maar goed ik heb ook wel gene vanwege m’n bloed dus wellicht ben ik hier wat veel mee bezig.

ja volgens mij was dat ook haar argument een beetje; waarom is het genant als het allemaal privileges met zich meebrengt? maar die confrontatie kunnen bipoc dus niet vermijden wanneer zij worden afgerekend op hun huidskleur

https://www.dailydot.com/debug/skin-tone-emoji/ eindelijk gevonden

1 like

ja dit gevoel herken ik en daarom gebruik ik ook de gele, maar nu ik me er wat meer in verdiep snap ik argumenten voor de witte huidskleur kiezen ook

1 like

Geen tijd om alles nu te lezen, ga ik later doen, maar wel interessant dat er staat dat je als wit persoon wordt geconfronteerd met je witheid als je zo’n witte emoji kiest. En dat die gele emoji eigenlijk voor de schrijfster niet meer neutraal maar juist ā€œwit maar wil geen wit kiezenā€ representeert.

1 like

ja misschien had ik het in m’n eerste bericht niet helemaal goed verwoord maar ik heb dit echt jaren geleden gelezen, en het was ook vrij lastig om het stuk terug te vinden

Ik vind het vooral irritant omdat de twee mensen die ik ken die die donkere witte gebruiken echt van die Friezen zijn die zelfs na een hele zomer buiten nooit qua huidskleur in de buurt zullen komen van die donkere, echt wie hou je voor de gek

3 likes