Nu zit ik de hele dag mer dat stomme beest in mn hoofd.
Dit mag wel naar het rent free topic voor mij, samen met:
Dag mevrouw vervoort, heeft u t al gehoord?
Uren, uren stond hij open!
Verwacht jij vandaag een pakketje?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Hoe vaak ontvang jij gemiddeld een pakketje?
- Elke week
- Om de week
- 1x per maand
- 1x per 3 maanden
- 1x per half jaar
- Minder vaak dan 1x per half jaar
- Nooit
0 stemmers
Blijkbaar ook bekend van de classic:
Of nou ja bekend, ik zag het hier voorbijkomen
https://www.reddit.com/r/popculturechat/comments/1aksogo/a_compilation_of_my_favourite_pop_culture/
Na aanleiding van een discussie die ik gister met een collega had. Stel je woont en werkt in een stad, waar je ouders ook wonen en je verwacht een baby. Heb je een auto en elektrische bakfiets nodig? (ik ben niet zwanger)
- Ja je hebt een auto nodig
- Je hebt niet per se een auto nodig, maar dan wel een bakfiets
- Je hebt zowel een auto als bakfiets nodig
- Je hebt beiden niet nodig
0 stemmers
Hij was van mening dat je beiden nodig hebt (heeft het ook beiden), ik vind het echt van de zotte. Ik snap dat het handig is hoor, daar hoef ik niet van overtuigd te worden. Je mag zelf bepalen wat je onder nodig vindt vallen.
Ik stemde eerst dat bakfiets wel handig was, maar per se nodig nietā¦.
De babyfoon gewoon bij het bed? Of in de woonkamer ?
Voor iedereen die stemt dat je per se een auto nodig hebt: waarom?
Ik verwacht een baby en de keren dat onze ouders al geopperd hebben of we toch niet een auto moeten kopen is niet meer bij te houden. Oh, of moeten verhuizen, ook al zo vaak genoemd. Want wij wonen toch zo klein š« š«
Het duurt best een tijd voor je je baby op de fiets mee kunt nemen (moet zelfstandig tot zit kunnen komen). Dus tenzij je op loopafstand zit, moet je je kind een hele tijd met de auto naar de opvang brengen. Hoe het met een bakfiets zit weet ik niet, maar ik vind dat sowieso ondingen.
En verder ligt het ook al aan je baby, maar gehannes in een bus ofzo met een kleine baby om ergens te komen vond ik ook niet fijn.
Nee geen shame! Doe het jezelf niet aan want je leeft 10 jaar korter
Maar als je echt in een grote stad woont, ga ik er soort van vanuit dat je makkelijk met de bus ergens heen kan of idd opvang mogelijkheid op loopafstand hebt. Het is wel idd dat als je normaal met de fiets naar je werk zou gaan, dat je nu moet lopen (zou je onderweg je baby af willen zetten bij opvang). In dat geval is een bakfiets handig, want daar kan de maxicosi gewoon in.
Of je moet verlof hebben tot de baby een maand of 10 is! Dat kan ook natuurlijk - of de luxe dat opa en oma altijd bij jou thuis komen oppassen
Hoe dan?? De wereld is echt oneerlijk
Ik woon in een best grote stad, en zou in theorie wel naar de opvang kunnen lopen, maar ik mocht een hele tijd na de bevalling niet zoān eind lopen. En met opvang mag je ook al blij zijn als je er überhaupt een hebt gevonden die plek heeft.
Maar zelfs in Amsterdam zul je toch niet op (bij wijze van) elke straathoek een opvang hebben?
Ik weet dat ze pas tegen een maand of 9/10 mee op de fiets kunnen. Maar je hebt toch benen, OV, taxiās?
Ik heb op 20 minuten lopen al 10 kinderdagverblijven. En ik woon niet in een kinderrijke buurt.
Ik weet het niet meer
Maar ik denk dat dat 70+ betekent
Ja die pak je niet voor het dagelijkse vervoer naar de opvang haha maar meer als een auto echt nodig is.
En wij hebben een rijbewijs en huren ook vaak gewoon een auto. Nog altijd goedkoper dan zelf een auto hebben staan die je niet nodig hebt voor werk.
20 uur, 10x 2 u en dan van de eerste keer mijn examen gehaald.
Zeker 60+ lessen van 90/120 min
Dat is toch ook niet overal zo.
Ik woon wel in een stad, maar totaal niet vergelijkbaar met Amsterdam oid. Dichtstbijzijnde kdv is 35min lopen en daar zitten er 2. De rest is nog verder weg. En er gaat ook geen OV. En je gaat toch niet je kind met de taxi elke dag brengen en halen.