echt veel misschien wel 100+? ik had ook echt een nare instructeur die me gewoon ging uitlachen tegenover de volgende leerling die mij dan thuis moest brengen. en ik was 18 en jong dus ik wilde er niks van zeggen want ik dacht: als ik wissel van rijschool ontstaat er vast een gat. maar dat had ik gewoon wel moeten doen
Ik heb nu een pakket van 40 lessen. Ik denk als ik mn rijbewijs heb dat ik dan even een jaar moet bijkomen van deze ellende.
Voor diegene die hun rijbewijs hebben.
- Ik heb veel lessen gehad en ik rij nu ook veel
- Ik heb veel rijlessen gehad en ik rij nu weinig tot niet
- Ik heb weinig lessen gehad en ik rij veel
- Ik heb weinig lessen gehad en ik rij weinig tot niet
0 stemmers
niet veel als in elke dag naar mān werk ofzo, maar ik rijd wel wekelijks
Ik kan je van harte adviseren om niet eerst een jaar bij te komen want dan wordt de ellende alleen nog maar veel groter. Ik zat de eerste keer dat ik zelf ging rijden nadat ik mijn rijbewijs gehaald had ook al jankend te roepen dat ik niet meer wilde op de parkeerplaats terwijl ik alleen nog maar het vak uitgereden was lol, maar echt beter door de zure appel heen dan wordt het steeds beter. Maar ik snap hoe je je voelt want ik heb hem ook pas een jaar en vond leren rijden echt afschuwelijk
Toen ik een auto had ik heel erg veel maar nu heb ik die niet meer dus rij ik letterlijk nooit
@Soy.peor Ja echt dit hoor! Als je de kans hebt straks, juist wel rijden, dan raak je veel eerder gewend en is het spannende er zo af. Bovendien is zelf beslissen in je eigen auto echt zo anders dan een rijles, zelfs voor de mensen met talent onder ons
Mijn moeder reed zo weinig dat ze elke keer tot overgeven aan toe had als ze dan een keer met de auto ging zoveel spanning had ze erbij. Inmiddels heeft ze nog wel haar rijbewijs verlengd maar al zeker 15 jaar niet meer achter het stuur gezeten en heel eerlijk ik zou ook niet bij haar instappen mocht ze nu besluiten toch op pad te gaan met de auto.
Haha, taxi. Betaal jij dan een half jaar? En ver lopen kan niet iedereen na de bevalling en directe busverbindingen zijn er toch ook vaak niet? Ik kan niet met de bus naar onze opvang iig.
Emojiās zijn bij jullie
- Geel
- Mijn huidskleur
- Andere huidskleur
0 stemmers
Ik heb gestemd op een auto nodig, maar ik vind nodig wel echt een groot woord. Een auto is vooral heel handig.
Kijkend naar mijn situatie nu, ik zit tijdelijk zonder auto (is kapot, reparatie duurt lang) en nu is ook mn fiets nog eens kapot en moet dus alles met ov doen. Het gaat, ik kan overal heen, maar zodra mijn auto terug is, ga ik echt niet meer met ov naar mijn werk bijvoorbeeld. Met de auto ben ik 15 minuten onderweg, met de fiets 25 en met ov een uur.
Maar ook met dingen als boodschappen doen, even naar Ikea, naar mijn sport waar de dichtstbijzijnde halte nog 20 minuten lopen is, is die auto echt mega handig. En uiteraard ben ik het ook gewend om een auto te hebben en dat maakt dat het nu extra onhandig voelt, want als je het niet gewend bent, zul je denken mens waar zeur je over. En daar ben ik me ook echt van bewust, dat een pure luxe is, maar spring ik nog steeds een gat in de lucht als mijn luxe weer voor de deur staat.
Ik vond rijlessen juist echt prima en best leuk (alleen wel echt een tijdsinvestering maar oke), bij mij kwam het probleem pas toen ik opeens in mān eentje in mān eigen auto moest gaan rijden en ik dat doodeng vond maar blijven rijden na je rij-examen is wel echt echt de grootste tip. Je leert pas echt goed rijden wanneer je je rijbewijs al hebt
Ja dit heb ik ook heel erg. Het gaat prima maar alles kost wel meer moeite.
Elke keer als ik met vrienden een weekendje weg ga of iets anders met een auto doe voelt het zo luxe! Laatst een weekendje naar een dorpje in Drenthe; 2u met de auto! Ipv 5 uur met ov incl 12x overstappen.
Nu heb ik een hond en heb ik een fietskar gekocht en dat maakt ons wat mobieler, maar alles blijft een ding. Dus ik ga (eindelijk!) beginnen met rijlessen.
Zooo echt jij beschrijft dit goed. Ben ook wel blij dat ik in de Randstad woon en dat alles redelijk verbonden is. Het is niet ideaal, want veel lijnen verdwijnen en het wordt echt te duur om even heen en weer te gaan. Maar in Drenthe heb ik een keer een uur op de trein moeten wachten. Dat was zoān hel, maar ja⦠wat moet je dan? Dan had ik denk ik wel een rijbewijs genomen.
Al is het verschil in winter verwaarloosbaar tussen deze 2
Door dit te lezen en wat @Desalnietteplus en @Vaiana zeggen, voel ik me iets een minder een aansteller dat ik mn auto mis, haha.
(Het helpt bij mij nu ook gewoon echt niet mee dat mn fiets ook bij de fietsenmaker staat)
en voor de gele emojiās, is dat een bewuste keuze? ik las ooit een opiniestuk van een journalist die vond het stom als witte mensen hun huidskleur niet kozen, omdat ze het vond overkomen alsof we neutraal willlen blijven - iets wat mensen van kleur niet kunnen in het dagelijks leven.
ik denk dat de meeste mensen met gele emojiās er niet zo over nadenken, maar ik ga ook haar ook niet tegenspreken want ik ken die ervaring niet.
- mijn emojiās zijn expres geel
- mijn emojiās zijn geel uit gemak
0 stemmers
ja dat vind ik ook raar. echt alsof het een soort domme meme ofzo is.
En of je dichtbij noodzakelijke voorzieningen woont. Als je al allerlei supermarkten, kruidvat/etos, scholen, kinderopvang, allerlei kledingzaken op loopafstand hebt. Ja, dan is een electrische bakfiets helaas misschien wel noodzakelijk als je meerdere kinderen hebt maar een auto juist vaak veel meer gedoe. Ik ken een gezin met 5 kinderen in amsterdam, hun parkeerplek kost alleen al 3 ton en die auto gebruiken ze dan 2 keer per jaar. Dan toch maar liever de (bak)fiets.
Nou ja, expres⦠ik vind het zelf niet zoveel toevoegen als ik ze in mijn huidskleur doe. Vind ze geel ook gewoon prima.
Een electrische bakfiets:
- Vreselijk kan echtniet
- Prima, heb er zelf ook 1
- Geen mening
- Ja leuk en handig
- Anders:
0 stemmers
Ik wil er echt heel graag 1 maar vind ze zó duurā¦