Stel je persoonlijke vraag #48

Vast handig als je meer dan twee kinderen hebt, maar ik vind ze schijtirritant, nemen teringveel plek in, zowel op straat als als ze geparkeerd zijn. Snap ook sowieso niet waarom je überhaupt meer dan twee kinderen zou willen, maar dat is een andere discussie.

15 likes

Oh, ik heb er nog nooit op gezocht dus geen idee of ze duur zijn. Die van dat gezin paste ik niet op dus helaas nooit op kunnen fietsen. Want ik wilde dat wel graag 10 jaar geleden haha. Er zullen vast toch wel gezinnen zijn die ze tweedehands voor een redelijke prijs willen verkopen?

1 like

Same, al zie ik zelf de eerste twee opties (:+1:t2: :+1:t3:) allebei als wit en ik gebruik dan wel de donkerste want die matcht meer maar wellicht ben ik nu het probleem

• Klopt die zijn allebei wit
  • Nee dat heb je fout
  • Ik gebruik de tweede emoji

0 stemmers

1 like

Als ik een tweedehans urban arrow wil kom ik alsnog tussen de 3000-4000 uit momenteel😭

1 like

Ik vind een witte emoji juist een beetje raar ofzo, zo van “kijk ik ben wit”? Ik vind het wat ongemakkelijk. Maar goed ik heb ook wel gene vanwege m’n bloed dus wellicht ben ik hier wat veel mee bezig.

ja volgens mij was dat ook haar argument een beetje; waarom is het genant als het allemaal privileges met zich meebrengt? maar die confrontatie kunnen bipoc dus niet vermijden wanneer zij worden afgerekend op hun huidskleur

https://www.dailydot.com/debug/skin-tone-emoji/ eindelijk gevonden

1 like

ja dit gevoel herken ik en daarom gebruik ik ook de gele, maar nu ik me er wat meer in verdiep snap ik argumenten voor de witte huidskleur kiezen ook

1 like

Geen tijd om alles nu te lezen, ga ik later doen, maar wel interessant dat er staat dat je als wit persoon wordt geconfronteerd met je witheid als je zo’n witte emoji kiest. En dat die gele emoji eigenlijk voor de schrijfster niet meer neutraal maar juist “wit maar wil geen wit kiezen” representeert.

1 like

ja misschien had ik het in m’n eerste bericht niet helemaal goed verwoord maar ik heb dit echt jaren geleden gelezen, en het was ook vrij lastig om het stuk terug te vinden

Ik vind het vooral irritant omdat de twee mensen die ik ken die die donkere witte gebruiken echt van die Friezen zijn die zelfs na een hele zomer buiten nooit qua huidskleur in de buurt zullen komen van die donkere, echt wie hou je voor de gek

3 likes

Wij hebben geen auto, en geen bakfiets. Ik baalde er wel echt van die eerste 9 maanden maar niet zo erg dat ik duizenden euro’s uit wilde geven.
Naar m’n ouders gingen we met de bus of lopend (2 * 5 minuten lopen of half uur lopen), naar de opvang ging ik met de bus als ik maar op 1 plek hoefde te werken (met de draagdoek) of lopend met de fiets aan de hand als ik op meerdere plekken moest werken. Opvang is even ver als m’n ouders.

Heb jij een kruik in huis?

• Ja meerdere
  • Ja 1
  • Nee

0 stemmers

Ik besef me nu pas dat ik geen kruik meer in huis heb sinds ik ben verhuisd. Of dat ding ligt nog ergens op zolder tussen dozen die ik niet wil uitzoeken. Ik heb een delier lol.

Zo ja, gebruik je die ook?

• Nooit
  • Regelmatig
  • Zelden
  • N.v.t.

0 stemmers

Alleen als het écht koud is, en dat is het bijna nooit. Heb hem in december geloof ik 3x gebruikt en dit jaar nog niet. En 2x per jaar als ik echt heftige krampen heb door ongesteldheid

5 likes

Voel jij je ongemakkelijk als je maag/buik borrelt en dat mensen dat eventueel kunnen horen?

• Ja echt ongemakkelijk
  • Een beetje
  • Nee maakt me niks uit

0 stemmers

Mn vriend vind het dus genanter dan ikzelf als ik dat heb. Ja boeiend, het is niet alsof ik mezelf onderkak en tijdens mn menstruatie is het nog erger. Laatst moesten we samen naar een afspraak en hij was er nerveus over dat mn maag dan misschien geluid ging maken. Jeetje haha. En dit ging dan ook nog eens over een ontwerp voor de tuin smh

Ik denk regelmatig hersenennnn please laat me gewoon even focussen :weary:

11 likes

Oh ik heb het wel over mezelf. Als iemand anders z’n buik is stoort het me niet. Liever zij dan ik.

1 like

Maar bij mij doet het ook geen pijn ofzo. Ik denk dat veel mensen dan OF denken dat je honger hebt OF denken dat je misschien onwijse diarree krijgt :joy: heb het gelukkig wel meestal 's nachts maar ja. Snap het probleem niet zo.

Ben jij tevreden met jouw tuin?

• Ja
  • Nee
  • N.v.t.

0 stemmers

Krijg je het wel een beetje rustig met mediteren? M’n nieuwe ontdekking is cbd+guided meditatie :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Nu nog wel maar de tuin in ons nieuwe huis is de helft kleiner en nu nog volgestort met stenen :weary:

1 like

Van die grote grijze tegels waarschijnlijk?

1 like