Stel je persoonlijke vraag #48

Ooooooh elke keer in mn leven dat ik me weer liet meenemen door iemand. Om 5 uur ‘s ochtends opstaan om bij de zonsopkomst over de bergen te mediteren, zat ik daar weer een uur met Basshunter beats, random quotes en scenario’s te wachten tot het voorbij was.

Helemaal geagiteerd daarna haha. Laat mij maar bewegen, dan is het rustiger in m’n hoofd dan als ik een uur moet stilzitten.

12 likes

:skull_and_crossbones::skull_and_crossbones::skull_and_crossbones::skull_and_crossbones:

Ik zit op yogales en gedurende de les gaat het prima omdat ik dan bezig ben met mn ledematen en houding enzo. Maar daarna hebben we 10 minuten eindontspanning waarbij we dus stil onder een dekentje liggen, en het lawaai in mijn hoofd gaat dan zo HARD dat ik die 10 minuten amper kan volhouden haha.

9 likes

Omg éxact dit.

Vind zo’n lesje echt wel chill en voel me ontspannen maar die cooling down is daarna zo niet ontspannen dat ik het fijne van de yoga dan alweer kwijt ben.

5 likes

haha ja heel herkenbaar
vind het wel chill als ze dan muziek opzetten want dan kan ik daarop proberen te focussen ipv mijn gedachten

1 like

Ja ik hoor het in mijn omgeving ook vrij veel nu! Al heb ik ook het idee dat het (in mijn omgeving in ieder geval) een beetje levensfase gerelateerd is. Zijn eigenlijk allemaal heel slimme mensen die als kind en tijdens hun bacheloropleidingen overal vrij makkelijk doorheen rolden omdat ze er niet zoveel voor hoefden te doen maar die nu met masters/phds/banen tegen een soort limiet aan zijn gelopen en ineens last krijgen van executive dysfunction enzo.

Maar ik heb inderdaad ook het idee dat er bij zorgprofessionals inmiddels (gelukkig) een stuk meer bewustwording is van het feit dat adhd er ook anders uit kan zien dan alleen het stereotype beeld van het stuiterende jongetje. En dan is het natuurlijk aan ieder voor zich of ze er verder iets mee willen maar wat mij betreft in ieder geval fijn dat je die keuze dan bewust kunt maken!

6 likes

Hahaha precies dit. En dan ook altijd dat er van die kut inside jokes op poppen en dat je dan ook nog je lach in moet houden.

3 likes

Sorry ik kan me hier niet helemaal een voorstelling bij maken, maar hoe kan een geluid in je hoofd luid zijn? Hebben je gedachten niet altijd hetzelfde volume?

3 likes

hoe vaak heb je je lievelingsfilm denk je gezien?

• 1 keer
  • 2/3 keer
  • 4-10 keer
  • 11-20 keer
  • 21+ keer

0 stemmers

en welk gevoel krijg je van die film?
  • Warm blij
  • Verliefd op een of meer personages
  • Beetje bang
  • Beetje bedroefd
  • Beetje boos
  • Geïnspireerd

0 stemmers

vind het ook leuk als mensen willen delen welke film het is

2 likes

grand budapest hotel ik denk een keer of 18

2 likes

The princess bride

3 likes

Omg ben zo blij dat ik niet de enige ben die 21+ keer gekozen heb

2 likes

Ik mis de optie: ik heb geen lievelingsfilm

24 likes

Pretty Woman
Dirty Dancing
Labyrinth - kent iemand die film? Zo’n mooie fantasy-kinderfilm met David Bowie

10 likes

Les Intouchables

4 likes

Is dat niet de come my lady, you’re my butterfly suga babyyy’ man? Haha

10 likes

The Matrix! Ik blijf het gewoon zo fantastisch vinden. Het filosofische plot, de over the top kostuums, het slechte acteren van Keanu Reeves, agent Smith, alles gewoon haha. En ook Finding Nemo. Gewoon hartverwarmend en mooi geanimeerd haha.

1 like

Hahaha was jij een van zn butterflies? Dat zou nu sowieso de naam moeten zijn voor zijn fans vind ik. Net zoals monsters en swifties haha :joy:

Heb jij wel eens de Buldak noodles geprobeerd? (Die viraal gingen op Instagram/TikaTok)

• Ja, vond ik niet spicy
  • Ja, vond ik spicy
  • Nee, nooit geprobeerd

0 stemmers

Al twee keer zelfs, was de week van oud & nieuw op vakantie, en ben ook nog een weekendje weg geweest. En ga eind deze maand nog een lang weekend weg :partying_face:

Mijn hoofd is overigens ook altijd druk, ook zonder adhd, alleen als ik echt goed diep in een boek of game zit is het rustig en ben ik echt alleen daarmee bezig. En idd wat @Evert ook zegt, soms is het echt alsof die gedachten in mijn hoofd geschreeuwd worden, vooral als ik heel moe of gestresst ben

Zo obscuur is die film toch niet? Volgens mij heeft iedereen daar op zijn minst wel eens van gehoord (al is het alleen maar vanwege de bulge van Bowie in zijn leggings :laughing:)

3 likes