Nee gewoon die standaard tegels. Vind dat echt zo spuuglelijk dus die gaan er zsm uit voor groen
Haha omg , precies die vierkante kleine waarschijnlijk? Daar liggen bij mij ook heel veel van maar vorig jaar geen tijd voor gehad. Echt spuuglelijk idd. Wie heeft dat er ooit vrijwillig in geplaatst. Echt bah. Wil wel graag van die hele kleine klinkersteentjes enzo.
Heb jij zoân ANWB pechhulp lidmaatschap?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Adhd ole! Ik heb nooit een stil hoofd. Echt jaloers op mensen die dat hebben. Enige wat het enigszins rustig krijgt, is brown noise, maar ook dan gaan er nog meerdere dingen tegelijk door mn hoofd, maar minder hard aanwezig.
Mediteren wel eens geprobeerd, maar dan raak ik alleen maar opgefokt.
Nee zijn echt gedachtes over wat ik nog moet doen en dan denk ik random een het kopje dat nog op tafel staat, dan aan een opmerking die ik 5 jaar geleden gemaakt heb en hoe de vakantie in 2012 ook alweer was.
Ja want ik vind mn random gedachtes ook wel waardevol."ik moet een roze bank, âik ga zo op die email reageren, wat is dit voor enorm irritant toetsenbordâ wel waardevol. Why not . Ken niet anders
Wow ik begin hierdoor echt weer te twijfelen of ik niet gewoon ADHD heb.
Maar ik reageer niet als ADHD-er op Ritalin denk ik.
Of ik ben gewoon verslaafd aan overdenken en overprikkeling, kan ook.
I wish! Dan had het nog enigszins nut.
Wat @Spaarlamp al zegt, gaat echt alle kanten op en vaak niet nuttige dingen. Waardoor ik nuttige dingen weer vergeet
Ik ben helaas een ekte ADHDâER . als je als vrouw zijnde op late leeftijd pas adhd ontdekt/gediagnosticeerd wordt denk ik dat het nauwelijks aanwezig is. Bii mij was dat al met 4 jaar haha
Ken jij iemand die vreemd gaat op dit moment?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Heb je overwogen dit te vertellen aan degene die bedrogen wordt?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik moest Brown noise echt googelen, zat echt aan een Motown cd ofzo te denken.
Is dat dan bijv het geluid van een föhn? Ik vind dat dus heerlijk omdat de stemmen dan idd een stuk rustiger zijn. Maar meeste mensen verklaren me voor gek. Is de reden dat ik mijn normale föhn nog heb naast de Dyson, want die klinkt beter.
Dit is ook niet helemaal waar. Het is te lang niet herkend bij meisjes/vrouwen omdat iedereen het beeld had van een druk sprigend jongetje. Ik was zelf 22 bij de diagnose en ben toch ook een echte adhdâer en terugkijkend liet ik als kind ook al dingen zien, maar werd niet herkend.
En als je later de diagnose krijgt, heb je vaak al maniertjes gevonden om met dingen om te gaan, wat niet betekent dat het niet aanwezig is.
Dit zijn nou polls waar we graag context van willen
Ik kende wel iemand die vreemd ging maar vond het niet aan mij om het te vertellen. Ging ook niet met de partner in kwestie om.
Het is net zoiets als White Noise maar dan op een andere frequentie geloof ik. White noise kan ik helemaal niks mee, terwijl brown noise echt in mn favorietensl staat op Spotify
Nouja, ik ga hier geen discussie over voeren. Dit is mn eigen ervaring. En op het forum vind ik het prima om te zeggen dat ik gediagnosticeerd ben met adhd, maar, nu komt het allerergste cliche ooit, ik geloof niet zo in die stempels.
Ik zit hier over na te denken, wist namelijk niet hoe ik de poll moest beantwoorden want:
Ik heb gediagnosticeerde ADHD en heb ook altijd input nodig (iets luisteren of kijken oid) om mân hoofd chill te houden. Ik herken ook de onophoudelijke gedachtestroom Ă©n ben snel afgeleid. Maaaar, ik ervaar tegelijkertijd mijn hoofd wĂ©l als stil
Nu vraag ik me af of het ervaren van stilte in je hoofd niet vooral te maken heeft met het al dan niet hebben van een inner voice? Ik heb namelijk geen inner voice die ik echt hoor, dus hoeveel ik ook tegelijk denk, het is voor mijn gevoel best rustig en stil. Terwijl als ik al mân gedachten hardop zou horen zou ik gek worden, en zoân stem heeft een groot deel van de mensen wel.
Ik heb idd wel een inner voice, ik hoor deze ook terwijl ik nu typ. Ik heb op storend gestemd, maar het is niet zo zwart wit. Vaak genoeg vind ik het ook juist fijn, maar soms als ik gewoon wil slapen ipv uitzoeken wie de uitvinder was van sokken en waar ik dat ene fragment van dat liedje wat ik hoorde tijdens een film ook alweer van ken haat ik m. Of in bepaalde sociale situaties kan ik mezelf helemaal gek maken.
Op andere momenten vind ik âm weer gezellig, en kan dat snel afgeleide er ook weer voor zorgen dat me dingen opvallen op de wandeling die ik anders had gemist (een wolk die lijkt op de Grinch). Plus veel interesses en verveel me praktisch nooit.
dit was echt een grote zorg van mij tijdens toetsen op de middelbare school
Hier hetzelfde! (Adhd alleen (nog )niet gediagnosticeerd maar wel door meerdere ggz professionals een heel sterk vermoeden uitgesproken). Het is nooit rustig in mn hoofd want ik denk aan honderdduizend dingen tegelijk maar ik heb ook geen inner voice dus stil is het wel. Heb in de poll wel gestemd op ânooit stilâ omdat ik er vanuit ging dat het bedoeld werd als ânooit rustigâ maar ben heel benieuwd hoe anderen dit ervaren