Stel je persoonlijke vraag #48

Ik fietste vandaag voor de zoveelste keer langs een alcoholvrije slijterij. En ik vroeg me af, zou dat nou echt aan gaan slaan?

• WAT zijn dit voor stadse fratsen!!!
  • Je kunt ook gewoon een colaatje halen
  • Nou misschien wel leuk, steeds minder mensen drinken alcohol
  • Dit lijkt me geweldig
  • Anders/geen mening

0 stemmers

3 likes

Ik heerlijk films sowieso vaak als ik iets met mijn handen doe, bakken, tekenen, etc. Denk dat ik Good Bye, Lenin! wel minstens 15 keer heb gezien sinds ik hem voor het eerst huurde in de videotheek :older_woman:t2: toen ik 10 was en verliefd werd op de hoofdpersoon, haha. Tweede plek voor Chungking Express denk ik, Borotalco (Italiaanse comedy lol), de animatiefilms van Miyazaki en Satoshi Kon, Gattaca.

10 likes

Maar ik ben dan ook een Hollander die geen kruiden aankan

2 likes

Ik heb al een paar keer iets bij zo’n alcoholvrije slijterij gehaald, vind het wel chill. Cola enzo drink ik niet echt en vind het wel leuk ‘iets’ te kunnen drinken als ik met vrienden ben die wel allemaal alcohol drinken.

Oh en sinds ik alcoholvrije dingen meeneem naar vrienden en familie kiezen zij ook steeds vaker voor een alcoholvrij alternatief.

2 likes

Ik kan prima kruiden aan maar die Buldak zijn gewoon best spicy! Die carbo noodles zijn echt mijn favoriet (na Chapagetti :sparkling_heart::sparkling_heart::sparkling_heart:). Besef nu dat ik al jaren geen “nieuwe” noodles heb uitgeprobeerd, wordt sowieso mijn ongesteldheidvoedsel deze maand. :heart_eyes:

8 likes

Ja en ik was helemaal bang omdat mijn collega ze had gegeven en gezegd dat het zooo spicy is en ze maar de helft van de saus had gebruikt . Maar ik vond het heel erg mee vallen, ik had nergens last van :joy:

2 likes

Ik had een discussie hierover maar wat is de meest praktische manier om af te wassen, ervan uitgaand dat je geen vaatwasser hebt en dus alles met de hand doet.

• Ik zeep alles in. Dan spoel ik alles in een keer af
  • Ik zeep een stuk in, spoel het af en ga vervolgens het volgende stuk inzepen en zo verder tot ik klaar ben.

0 stemmers

1 like

Ik mis de optie: ik zeep het in en zet het op het droogrek.

10 likes

:sweat_smile:Alleen witte mensen doen dit. Net als een teiltje gebruiken.

19 likes

Dat is dan toch gewoon de 2e optie.

3 likes

Op heel veel plekken gaat ie alweer weg

1 like

Huh maar als je dat met een glas doet blijft er toch een zeep smaak in zitten?

1 like

De mensen die alles stuk per stuk inzepen en afspoelen. Loopt de kraan dan terwijl je afwast of doe je de kraan open en dicht?

2 likes

Open en dicht. Eigenlijk spoel ik eerst alles voor dan zeep ik het in dan spoel ik het af.

Helemaal prima

2 likes

Open en dicht

@Kusjessoldaat maar dan blijven er toch zeepresten op zitten? Ik laat het meeste ook op het afdruiprek drogen, want ben echt te lui om alles met een theedoek af te drogen, maar ik spoel wel eerst de zeep eraf.

Alles staat vies aan de linkerkant. Dan maak ik een sponsje nat met afwasmiddel en water. Alles wordt ingezeept en gaat in de lege gootsteen. Als alles daarin staat, draai ik de kraan open en spoel ik een voor een alles af, poets eventueel nog extra en zet het dan rechts van me neer. In een droogrek of op het aanrecht en dan daarna alles afdrogen en opruimen. En dan ook van schoon naar vies. Dus eerst glazen en pannen als laatst.

3 likes

Ja zo doe ik het ook

3 likes

Hoe berg jij je glazen op?

• Gewoon staand
  • Naar beneden
  • Anders

0 stemmers

1 like

Ik zei ook niet dat de film obscuur is? Meer cult denk ik. Nouja vaak als ik mensen erover vertel kennen mensen die film niet!