Stel je persoonlijke vraag #49

Is de hoogstopgeleide persoon die jij kent ook de rijkste persoon die je persoonlijk kent?

• Nee want ik ken geen rijke mensen
  • Nee die is niet hoogopgeleid
  • Ja die is hoogopgeleid

0 stemmers

Juist niet! Iemand die vanuit een hele “arme” positie zelf een bedrijf heeft opgebouwd zonder “hoge” opleiding en daarmee schathemeltjerijk is geworden.

4 likes

Gewoon nee. Op de één of andere manier hadden ze het over het algemeen wel financieel (heel) goed dus onderbewust zal ik dat toch belangrijk vinden.

2 likes

Ja mijn neef zonder middelbareschooldiploma is veruit de rijkste persoon in onze familie. Eigen bedrijf dat echt tering hard is gegroeid, good for him.

5 likes

Maar de meeste van mijn vrienden zijn eigenlijk hoogopgeleid en daar zit best wel een grote schaal in van hoeveel er verdient wordt, studierichting zegt veel meer. Degene die het meest verdienen zijn een ingenieur en een medische PhD.

Ben zelf WO geschoold in onzin en verdien minder dan mn vrienden die HBO hebben gedaan.

6 likes

De meest rijke persoon die ik ken is de uitvinder van joylent en dat was een stoner (/cokedealer) die meer spijbelde dan de binnenkant van scholen zag :joy:

15 likes

Ja bij mij hetzelfde verhaal haha. Neef zonder diploma, maar met goede connecties een bedrijf begonnen. Dat liep zo goed dat hij inmiddels huisjesmelker is, dat is dan weer wat minder leuk helaas.

2 likes

https://x.com/miesbee/status/1779583134645801177?s=46&t=7TKXXBPzf4oH7wYpz6u6qg

Hoe deze chick praat

• DOE NORMAAL
  • zo praat ik ook (waarom?)
  • Om te kotsen

0 stemmers

5 likes

Mijn zwager werkt op een universiteit, is ondertussen professor geworden en is betrokken bij een groot onderzoek op Europees niveau. Daar hoort een leuk salarisje bij.
Maar mag ook wel met de tijd die hij erin steekt

Bedoel je dan ‘zóoo chill’ en ‘oh my god’ ‘niet normaalll’ of bedoel je ‘ik wilde heell graag nieuwbouw en een kookeiland ookal was er niks mis met mijn huidige plekje maar had gewoon zin in iets nieuws’?

Beide overigens niet.

Maar omg hoe krijgt ze dat voor elkaar met dat huis want ze ziet eruit als 16. Good for her wel.

4 likes

Nee dat is een gast die na zijn middelbare school een goedlopend videoproductiebedrijf is begonnen en dat voor een paar miljoen heeft verkocht. Zou willen dat ik die ondernemersspirit had.

3 likes

Ik heb een collega die zo praat kill me now

1 like

Papa is een heel rijke anti-aging arts en zij heeft via hem een bedrijf in wenkbrauwen ofzo.

4 likes

Heb je ooit gevraagd of ze normaal kan praten?

2 likes

We zitten midden in allerlei cultuuronderzoeken, dus kan even niet đŸ« 

1 like

Wat is er? Ik snap t niet

4 likes

Ook niet als je probeert na te denken?

3 likes

Nee ik vind dit een normale stem maar misschien zit ik teveel op tiktok

4 likes

Oké ik praat zelf niet zo maar ik vind het ook niet heel erg. Of ja had erger verwacht.

4 likes

Zij zit echt in mijn allergie en blijffffff haar maar tegenkomen op TikTok

4 likes