Tegenwoordig heten het personen met onbegrepen gedrag
Ikzelf, elke ochtend als ik wakker word.
Vind dat net zo goed een domme term
Ik snap de kritiek op stageplekken niet zo goed dat je als stagiair âhelemaal mee moet draaienâ en als medewerker wordt âgebruiktâ. Dat is mijns insziens juist dĂ© reden dat stages goed zijn, dat je met je nul ervaring op een gave plek mee kunt lopen zonder dat je wat kunt. Ik heb op mijn stages meer geleerd dat op mijn hele opleiding bij elkaar (dit zegt veel over de opleiding though )
Zoveel mensen zoveel stages trouwens hoor, dus wat ik zeg is geen waarheid voor iedereen. Maar ik hoor dit tegenwoordig als kritiek terwijl het voor mij juist een goede reden is.
De kritiek is denk ik niet perse dat je mee moet draaien, maar dat je volledig mee moet draaien voor een hongerloontje. Als je al stagevergoeding krijgt.
Het probleem is vaak ook dat bedrijven voor een (groot) deel op de stagiaires leunen. Je moet altijd extra zijn en mag geen grote verantwoordelijkheden hebben, en dat is heel vaak niet het geval.
Ik heb vier maanden lang, 28 uur per week, kopietjes gemaakt, notulen gemaakt, naamkaartjes afgedrukt, literatuurlijsten gekopieerd en gestandaardiseerde interviews afgedraaid en toen ik er wat van zei werd aangegeven dat stagiaires goedkope onderzoeksondersteuning waren. Heb de dagen afgeteld. Enige wat ik geleerd heb is dat ik dus niet in zoân organisatie wilde werken en aan het eind van de rit kreeg ik niet het cijfer dat mijn begeleider mij wilde geven omdat een collega geklaagd had over mijn beschikbaarheid buiten stage uren.
Ik had daarnaast ook verre van nul ervaring.
Oké dat klinkt verre van goed
@Branko Die verantwoordelijkheid en âextraâ is misschien gewoon wat ik niet zoân probleem vind, ik zie dat juist als snelkookpan om dingen te kunnen leren waar je anders de kans niet voor zou krijgen. Maar ik zie wel in dat mijn mening ontzettend gekleurd is door mijn persoonlijke ervaringen.
Ik red het allemaal net niet en gevoelsmatig doe ik al het bare minimum. Word er vaak erg verdrietig van als ik zie wat voor bruisend leven leeftijdsgenoten kunnen leiden.
Daar heb ik me ook mega in vergist! Kwam gewoon niet meer aan eigen werk toeâŠ
anderen hebben ook al gereageerd maar het probleem is vooral dat je alleen een medewerker bent als het hen uitkomt. ik heb ooit een stage gehad waar ik bijna elke dag moest overwerken, als ik 1x naar de tandarts ging moest ik die tijd inhalen, geen vakanties had, alles onder het mom van âje bent een medewerkerâ maar alsnog heb ik nooit 1 euro gezien voor 20 weken fulltime. dat zijn ook van die bedrijven met 2 vaste medewerkers en verder 5 stagiaires, lekker makkelijk en goedkoop.
Ik ben gewoon altijd een beetje moe maar dat komt echt door mezelf omdat ik niet gewoon om 10 uur naar bed kan gaan want âdat is zonde van je avondâ.
Ik heb verschillende kanten ervaren. Ik heb een stageplek gehad waar ik de bonnetjes van de laatste 10 jaar moest uitzoeken en op volgorde leggen (en was toen nog niet mondig genoeg om daar wat van te zeggen), maar heb ook stages gehad waar ik volledig meedraaide en als stagiaire al volwaardig gezien werd.
Ik heb ook vaak zelf stagiaire begeleid en heb er altijd op gelet dat ze niet alleen de rotklusjes hoefde te doen. Nu horen schoonmaaktaken wel bij het werk in de kinderopvang, maar vaak deed ik het dan zo dat ik de afwas deed, zodat ze de leerling met de kinderen bezig kon zijn. Ik zei dan altijd dat je kan afwassen geloof ik wel.
Ik hoop dat meer instanties er zo over gaan denken. Heb begeleiders gehad die nauwelijks tijd hadden en het er âevenâ naast deden, maar ben de goede begeleiders die echt tijd in mij investeerden nog altijd dankbaar. Wereld van verschil.
Ik had ooit een stagebegeleider en mijn 1e dag was ook haar 1e dag⊠dat was echt zo raar. Ze heeft ook niet veel later een burnout gekregen.
Ik weet niet wie dat bedacht had maar dat kan toch ook gewoon niet goed gaan?
Maar 25% houdt genoeg energie over.
Ik red het allemaal maar net en ik heb niet eens kinderen. Hoe doen mensen dat in godsnaam!?!
Wat is de juiste schrijfwijze (zonder op te zoeken)
- Ook al weer
- Ookal weer
- Ook alweer
- Ookalweer
0 stemmers
Euhm vooral nooit zoals ik zou willen en waar ik me fijn bij voel. Maar heb de hoop dat dit ooit goed komt âals ik later groot benâ.
Ik heb er de concessie voor over dat ik weinig te besteden heb. Maar als je veel verdient en daar je leven op ingericht hebt is dat lastiger om te gooien denk ik.
Jaaaa echt hoor, ik heb nu ook een stagiair met wie het niet heel soepel gaat en ik vind het zo lastig. Ook echt zoân ding waar je nooit iets over geleerd krijgt maar dan opeens gewoon maar ff moet doen :â)